Używany Hyundai Santa Fe III (2012-2018) - opinie użytkowników
Przestronny i solidnie wykonany „pochłaniacz” autostradowych kilometrów.
HYUNDAI SANTA FE III
lata produkcji: 2012-2018
ceny: od 65 tys. zł
Trzecie wcielenie SUV-a Hyundaia ustępuje miejsca nowemu Santa Fe IV. Samochód opracowano na tej samej płycie podłogowej co Kię Sorento II: oba auta mają ze sobą powiązane silniki, skrzynie biegów i niektóre elementy wyposażenia. Obejmowało ono m.in. układ kierowniczy Flex Steer z trzema trybami pracy lub hamulec z funkcją Auto Hold.
Hyundai Santa Fe III niewiele urósł względem poprzednika (o 2 cm), ale oferowano również przedłużoną do 491 cm wersję Grand, mogącą przewieźć 7 osób. Jednak już "krótki" Santa Fe uchodzi za jeden z najprzestronniejszych aut w swojej klasie, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń.
Śmiało narysowany kokpit wykonano z niezłych jak na koreańskie auto materiałów. Do napędu Santa Fe Hyundai przewidział benzynową jednostkę 2.4 (w USA także 2.0 Turbo i 3.3 V6) oraz turbodiesle 2.0 CRDi (150-184 KM) i 2.2 CRDi (197-200 KM).
Silniki i układ napędowy (nie zawsze jest to dołączany 4x4) użytkownicy oceniają pozytywnie. Zastrzeżenia dotyczą błędów w nawigacji i przeciętnych osiągów europejskich wersji (najmocniejszy diesel przyspiesza do 100 km/h w 10 s).
Jeździe w terenie nie sprzyja niski prześwit auta (18,5 cm) oraz niewielkie kąty natarcia i zejścia.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Hyundaiów Santa Fe?
ZALETY
"Mam Santa Fe ze 185-konnym 2.0 CRDi. Auto zaskoczyło mnie szybkim nagrzewaniem się silnika i kabiny".
"Kanapę można przesuwać do tyłu i do przodu. Ustawny bagażnik z licznymi schowkami i przegródkami".
"Dobre auto dla osób nielubiących płacić tylko za znaczek na masce".
"Zawieszenie komfortowo wybiera nierówności i spisuje się w lekkim terenie".
WADY
"Szkoda, że tego modelu nie można było zestawić z mocniejszymi silnikami. Przydałoby się więcej KM".
"Masywne słupki z przodu zwiększają martwe pole widzenia. Z tyłu zaś przeszkadza niewielka tylna szyba".
"Do 140-150 km/h we wnętrzu da się normalnie rozmawiać. Później powietrze opływające wydatne nadwozie zaczyna już przeszkadzać".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 4/2019
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Executive - test – TESTY I PORÓWNANIA
Porównanie: Hyundai Santa Fe, Kia Sorento – TESTY I PORÓWNANIA
Używana Kia Sorento II (2009-2014) - opinie użytkowników – SAMOCHODY UŻYWANE