Używany Fiat 500L (2012-) - opinie użytkowników
„Pięćsetka” w dużym formacie umiejętnie wpisuje się w potrzeby rodzin.
FIAT 500L
w produkcji: od 2012 r.
ceny: od 32 tys. zł
Minivan o stylistyce nawiązującej do miejskiej "500" ciepło przyjął się na rynku, głównie dzięki pomysłowo zaprojektowanemu wnętrzu z umieszczonym wyżej drugim rzędem siedzeń.
Kompaktowe rozmiary i system zwiększania siłę wspomagania (City) czynią z 500L doskonałe auto do miasta.
Minusy to hałas wynikający z mało opływowego nadwozia i słaba dynamika bazowych jednostek, zwłaszcza 1.4/95 KM.
Z minivanem Fiata lepiej "radzą sobie" 1.4 T-Jet i nawet dwucylindrowy 0.9 TwinAir.
Diesle 1.3 i 1.6 M-Jet są bardzo oszczędne i nie słyszy się o poważnych awariach tych silników.
Fiat 500L występował i występuje w licznych wersjach. Na zdjęciach prezentujemy Fiata 500L Beats Edition, w zalinkowanych na końcu materiału artykułach - inne odmiany tego modelu. (przyp. red. magazynauto.pl)
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Fiatów 500L?
ZALETY
"Auto jest wysoko zawieszone już w bazowej wersji - to bardzo ważne na naszych drogach".
"Wielkość bagażnika można zmieniać na różne sposoby. Składa się nie tylko kanapa, ale i przedni fotel pasażera".
"Świetne przeszklenie. Żaden słupek nie zasłania widoczności".
"Rewelacja w mieście - możliwość ustawienia twardości wspomagania kierownicy".
WADY
"6-biegowa skrzynia jest źle zestopniowana. Biegi są bardzo krótkie, przez co w mieście trzeba często je zmieniać".
"Fotele przednie mają zbyt krótkie i wąskie siedziska".
"Kierownica ma szeroki zakres regulacji, ale w każdej pozycji zasłania część zegarów".
"Fiat nieco myszkuje przy dużych prędkościach".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 7/2018
Fiat 500L 1.4 16V Pop Star – TEST
Fiat 500L Living 1.6 M-Jet 105 KM – TEST
Porównanie: Citroen C3 Picasso, Fiat 500L, Ford B-Max – TESTY I PORÓWNANIA
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet - TEST
Porównanie: Fiat 500L Trekking, Nissan Qashqai – TESTY I PORÓWNANIA