Używany Citroen C5 II (2008-2017) - opinie użytkowników

Niedoceniany i dopracowany samochód z dwoma rodzajami zawieszenia.

citroen c5
citroen c5Motor

CITROEN C5 IIlata produkcji: 2008-2017ceny: od 18 tys. zł

Citroen C5 II zszedł z motoryzacyjnej sceny w 2017 r. i na razie nie zanosi się na premierę jego bezpośredniego następcy.

Auto wieloma kwestiami różni się od konkurentów. Ma m.in. kierownicę z nieruchomym środkiem, specjalnie wyprofilowaną tylną szybę w sedanie (tak, by się nie brudziła) i najważniejsze - dwa rodzaje zawieszenia: tradycyjne, wielowahaczowe oraz hydropneumatyczne.

Właściciele "C5" zachwalają walory tego drugiego i nie narzekają na awaryjność układu: radzimy zwracać uwagę na ewentualne wycieki i serwisować je tylko w wyspecjalizowanych warsztatach.

Jeśli chodzi o silniki, polecamy dwulitrowe: benzynowe można zasilać gazem, a HDi są ponadprzeciętnie trwałe. Odradzamy jednostki THP (po lifitngu) i diesla 1.6 (jest za słaby) oraz 2.7-3.0 (koszty napraw rujnują portfel). Wszystkie silniki HDi mają tzw. mokry filtr FAP.

W C5 czasami daje o sobie znać skomplikowana elektronika. Na szczęście są to głównie błahostki.

citroen c5 deskaMotor
c5 foteleMotor
bagażnkMotor
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń.
 OCENA SAMOCHODU
 
źle
poniżej średniej
przeciętnie
powyżej średniej
bardzo dobrze
przestronność wnętrza
 
 
 
 ✔
 
pojemność bagażnika
 
 
 
 ✔
 
jakość materiałów
 
 
 ✔
 
 
wyposażenie
 
 
 
 ✔
 
komfort jazdy, hałas
 
 
 
 
 ✔
osiągi
 
 
 
 ✔
 
wygląd, styl
 
 
 
 
 ✔
OCENA EKSPLOATACJI
 
źle
poniżej średniej
przeciętnie
powyżej średniej
bardzo dobrze
cena zakupu
 
 
 
 ✔
 
zużycie paliwa
 
 ✔
 
 
 
ceny części
 
 
 
 ✔
 
dostępność części
 
 
 ✔
 
 
koszty serwisu
 
 
 
 ✔
 
dostępność serwisu
 
 
 
 ✔
 
awaryjność
 
 
 ✔
 
 
citroen c5Motor

UŻYWANY CITROEN C5 II (2008-2017): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Citroenów C5?

ZALETY

"Climatronic nie dmucha po oczach, pracuje bardzo cicho i wydajnie".

"Do wielowahaczowego zawieszenia dostępnych jest sporo zamienników. Eksploatacja nie jest przesadnie droga".

"Auto niemal płynie po drodze. Zawieszenie utwardza się w zakrętach i z obciążeniem utrzymuje stały prześwit".

Citroen C5 IIMotor

"C5 nie jest przeładowany stylistycznie i ma wiele ciekawych rozwiązań mających swoje funkcjonalne uzasadnienie".

WADY

"Układ kierowniczy ma zbyt silne wspomaganie. Kierownica z kolei nie odbija automatycznie po jej skręceniu".

"Zabrakło przemyślanych schowków. Wnętrze dość szybko się wyciera".

"Przednia szyba jest mocno pochylona, a grube słupki A skutecznie zasłaniają przestrzeń na zewnątrz".

Citroen C5 II (2008-2017)

Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor
Citroen C5 II (2008-2017)Motor

Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 30/2018

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas