Używany Citroen C5 II (2008-2017) - opinie użytkowników
Niedoceniany i dopracowany samochód z dwoma rodzajami zawieszenia.
CITROEN C5 II
lata produkcji: 2008-2017
ceny: od 18 tys. zł
Citroen C5 II zszedł z motoryzacyjnej sceny w 2017 r. i na razie nie zanosi się na premierę jego bezpośredniego następcy.
Auto wieloma kwestiami różni się od konkurentów. Ma m.in. kierownicę z nieruchomym środkiem, specjalnie wyprofilowaną tylną szybę w sedanie (tak, by się nie brudziła) i najważniejsze - dwa rodzaje zawieszenia: tradycyjne, wielowahaczowe oraz hydropneumatyczne.
Właściciele "C5" zachwalają walory tego drugiego i nie narzekają na awaryjność układu: radzimy zwracać uwagę na ewentualne wycieki i serwisować je tylko w wyspecjalizowanych warsztatach.
Jeśli chodzi o silniki, polecamy dwulitrowe: benzynowe można zasilać gazem, a HDi są ponadprzeciętnie trwałe. Odradzamy jednostki THP (po lifitngu) i diesla 1.6 (jest za słaby) oraz 2.7-3.0 (koszty napraw rujnują portfel). Wszystkie silniki HDi mają tzw. mokry filtr FAP.
W C5 czasami daje o sobie znać skomplikowana elektronika. Na szczęście są to głównie błahostki.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Citroenów C5?
ZALETY
"Climatronic nie dmucha po oczach, pracuje bardzo cicho i wydajnie".
"Do wielowahaczowego zawieszenia dostępnych jest sporo zamienników. Eksploatacja nie jest przesadnie droga".
"Auto niemal płynie po drodze. Zawieszenie utwardza się w zakrętach i z obciążeniem utrzymuje stały prześwit".
"C5 nie jest przeładowany stylistycznie i ma wiele ciekawych rozwiązań mających swoje funkcjonalne uzasadnienie".
WADY
"Układ kierowniczy ma zbyt silne wspomaganie. Kierownica z kolei nie odbija automatycznie po jej skręceniu".
"Zabrakło przemyślanych schowków. Wnętrze dość szybko się wyciera".
"Przednia szyba jest mocno pochylona, a grube słupki A skutecznie zasłaniają przestrzeń na zewnątrz".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 30/2018
Używany Citroen C5 II – SAMOCHODY UŻYWANE
Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer - test – TESTY I PORÓWNANIA