Używany Citroen C5 II (2008-2017) - opinie użytkowników

Niedoceniany i dopracowany samochód z dwoma rodzajami zawieszenia.

CITROEN C5 II
lata produkcji: 2008-2017
ceny: od 18 tys. zł

Citroen C5 II zszedł z motoryzacyjnej sceny w 2017 r. i na razie nie zanosi się na premierę jego bezpośredniego następcy.

Auto wieloma kwestiami różni się od konkurentów. Ma m.in. kierownicę z nieruchomym środkiem, specjalnie wyprofilowaną tylną szybę w sedanie (tak, by się nie brudziła) i najważniejsze - dwa rodzaje zawieszenia: tradycyjne, wielowahaczowe oraz hydropneumatyczne.

Właściciele "C5" zachwalają walory tego drugiego i nie narzekają na awaryjność układu: radzimy zwracać uwagę na ewentualne wycieki i serwisować je tylko w wyspecjalizowanych warsztatach.

Reklama

Jeśli chodzi o silniki, polecamy dwulitrowe: benzynowe można zasilać gazem, a HDi są ponadprzeciętnie trwałe. Odradzamy jednostki THP (po lifitngu) i diesla 1.6 (jest za słaby) oraz 2.7-3.0 (koszty napraw rujnują portfel). Wszystkie silniki HDi mają tzw. mokry filtr FAP.

W C5 czasami daje o sobie znać skomplikowana elektronika. Na szczęście są to głównie błahostki.

UŻYWANY CITROEN C5 II (2008-2017): OCENY UŻYTKOWNIKÓW

Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń.
 OCENA SAMOCHODU
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
przestronność wnętrza    ✔  
pojemność bagażnika    ✔  
jakość materiałów   ✔  
wyposażenie    ✔ 
komfort jazdy, hałas     ✔
osiągi    ✔ 
wygląd, styl     ✔
OCENA EKSPLOATACJI
 źleponiżej średniejprzeciętniepowyżej średniejbardzo dobrze
cena zakupu    ✔ 
zużycie paliwa  ✔   
ceny części    ✔ 
dostępność części   ✔   
koszty serwisu    ✔ 
dostępność serwisu    ✔ 
awaryjność   ✔  

UŻYWANY CITROEN C5 II (2008-2017): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Citroenów C5?

ZALETY

"Climatronic nie dmucha po oczach, pracuje bardzo cicho i wydajnie".

"Do wielowahaczowego zawieszenia dostępnych jest sporo zamienników. Eksploatacja nie jest przesadnie droga".

"Auto niemal płynie po drodze. Zawieszenie utwardza się w zakrętach i z obciążeniem utrzymuje stały prześwit".

"C5 nie jest przeładowany stylistycznie i ma wiele ciekawych rozwiązań mających swoje funkcjonalne uzasadnienie".

WADY

"Układ kierowniczy ma zbyt silne wspomaganie. Kierownica z kolei nie odbija automatycznie po jej skręceniu".

"Zabrakło przemyślanych schowków. Wnętrze dość szybko się wyciera".

"Przednia szyba jest mocno pochylona, a grube słupki A skutecznie zasłaniają przestrzeń na zewnątrz".

Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 30/2018

Używany Citroen C5 II – SAMOCHODY UŻYWANE

Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer - test – TESTY I PORÓWNANIA

Używany Citroen C6 (2005-2012) – OPINIE O SAMOCHODACH

Używane Citroeny z hydropneumatyką. Warto? – PORADY

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy