Używany Chevrolet Aveo II (2011-)

Aveo II ma dopiero 5 lat, więc to wciąż nowoczesna konstrukcja. Wygląda atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze i opinię mało awaryjnego. Czy miejski Chevrolet to okazyjna oferta?

Na zdjęciu auto z 2011 roku z silnikiem 1.4/100 KM w topowej wersji LTZ w cenie ok. 25 tys. zł.
Na zdjęciu auto z 2011 roku z silnikiem 1.4/100 KM w topowej wersji LTZ w cenie ok. 25 tys. zł. Motor

CHEVROLET AVEO IIw produkcji: od 2011 r.ceny: od 21 000 zł

Fakt, że Chevrolet wycofał się z Europy, nie oznacza, że amerykańsko-koreańskie auta przestały się cieszyć zainteresowaniem. Doskonałym przykładem jest model Aveo II.

Auto zwraca uwagę swoją oryginalną sylwetką, jest funkcjonalne i jak się okazuje, nie przysparza większych problemów eksploatacyjnych.

Za kierownicą dużo miejsca. W zależności od wersji, na konsoli centralnej tradycyjny radioodtwarzacz lub, co jest rzadkością, duży ekran dotykowy obsługujący multimedia.Motor
Seryjnie: analogowy obrotomierz i cyfrowy prędkościomierz. Motor

Dystrybucją części zamiennych zajmuje się sieć ASO Opla, ale bez problemów można je kupować także w niezależnych sklepach motoryzacyjnych. Wiele elementów jest zresztą współzamiennych z tymi do Opla lub do Fiata.

Nawet 500 litrów

Do wyboru są dwie wersje nadwozia - popularny, pięciodrzwiowy hatchback oraz sedan z pokaźnym, 500-litrowym bagażnikiem.

Nadwozie nie ma większych problemów z korozją, a pod względem wykończenia i jakości tworzyw nie odbiega od przeciętnego poziomu w tej klasie.

Najtańsze fabrycznie nowe Aveo oferowane na wyprzedażach kosztowało w swoim czasie ok. 35 tys. zł, ale zdecydowana większość klientów decydowała się na odmiany droższe o ok. 5 tys. zł z wyposażeniem obejmującym elektryczne szyby oraz ręczną klimatyzację. Jeśli ktoś szuka takiej konfiguracji w ogłoszeniach powinien nastawić się na odmiany LT, LT+ oraz LTZ.

Z przodu siedzi się wygodnie. Fotel kierowcy ma regulowaną wysokość. Motor
Oparcia można składać – wówczas tworzą płaszczyznę z podłogą bagażnika.Motor

Sprawdzone propozycje

Gama silnikowa jest skromna, ale przemyślana. Tworzą ją trzy jednostki benzynowe oraz jedna wysokoprężna.

Podstawową propozycją jest silnik 1.2 o mocy 70 lub 86 KM. Niezależnie od wersji nadaje się raczej do miasta - wyraźnie brakuje mu momentu i mocy. Zmuszany do wysiłku zaczyna dużo palić i to chyba jego jedyna poważna wada.

Polecamy dwa silniki – benzynowy 1.4 oraz wysokoprężny 1.3, ale w mocniejszej, 95-konnej wersji

Naszym zdaniem znacznie lepszym rozwiązaniem jest wybór wersji 1.4 100 KM, ma tę samą konstrukcję (hydrauliczna regulacja luzu zaworowego, łańcuch rozrządu). Można jedynie żałować, że nie doposażono jej w 6-biegową skrzynię, ponieważ podczas szybkiej jazdy w trasie nieprzyjemnie wzrasta hałas w kabinie.

Najlepszy wybór to silnik 1.6/115 KM, ale na rynku to biały kruk, więc nie warto zaprzątać nim sobie głowy.

Alternatywą dla wersji benzynowych są diesle. Występują dwie wersje: 75- i 95-konna. Chodzi o ten sam silnik skonstruowany przez Fiata, tyle że w różnych wersjach mocy. To nowoczesna jednostka z łańcuchem rozrządu. Teoretycznie wytrzymuje do remontu nawet 300 tys. km, ale wiele zależy od sposobu eksploatacji i jakości obsługi serwisowej. Kluczową rolę odgrywa dobór oleju, jego terminowa wymiana i ewentualne, regularne dolewki. Zaniedbania w tej kwestii prowadzą do przyspieszonego zużycia rozrządu. Szwankuje głównie hydrauliczny napinacz.

Użytkownicy wypowiadają się o odmianach wysokoprężnych w samych superlatywach, podkreślając ich bardzo niskie zużycie paliwa. Dodatkowym plusem odmiany 95-konnej jest seryjna skrzynia 6-biegowa. Niestety - obie wersje są wyposażone w filtr cząstek stałych.

Bagażnik hatchbacka: 290/653 l plus schowek pod podłogą. Motor

Co się psuje?

Auto było objęte tylko jedną poważną akcją serwisową, w ramach której w wybranych egzemplarzach (na podstawie numeru VIN) wymieniano stacyjki. Powód: istniała realna groźba, że silnik może uruchomić się lub unieruchomić samoczynnie. W Polsce nie odnotowano takich przypadków, ale w USA (na tamtym rynku auto nosi nazwę Sonic) doszło z tego powodu do kilku wypadków śmiertelnych.

Najczęściej wymienianym elementem (także w okresie gwarancji) były i są nadal łączniki stabilizatora, których wytrzymałość rozczarowuje.

Jak jeździ Aveo?

Samochód jest poręczny i łatwy w obsłudze. Parkowanie utrudniają szerokie tylne słupki w których kryją się klamki do tylnych drzwi.

Optymalna wersja 1.4 sprawnie wkręca się na obroty, ale potrafi zużyć nawet 8,5 l oleju silnikowego.

Samochód nie jest także zbyt dobrze wyciszony. Przy prędkości ok. 120 km/h kierowca chce intuicyjnie wrzucić szósty bieg, którego niestety nie ma. Z tego względu na dalsze trasy bardziej nadają się diesle.

W sposób szczególny polecamy odmianę 95-konną. Podczas podróży okazuje się cichsza i nie brakuje jej mocy.

 
1.2
1.4
1.3 D
1.3 D
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1229 cm3
1398 cm3
1248 cm3
1248 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
86 KM
100 KM
75 KM
95 KM
Maksymalny moment obrotowy
115 Nm
130 Nm
180 Nm
210 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
171 km/h
177 km/h
163 km/h
174 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,4 s
12,2 s
14,2 s
12,6 s
Średnie zużycie paliwa
5,1 l/100 km
5,3 l/100 km
3,7 l/100 km
4,1 l/100 km

CHEVROLET AVEO SEDAN

Wersje czterodrzwiowe występują w mniejszości, ale też nie cieszą się takim wzięciem jak hatchbacki. Motor
Bagażnik sedana mieści aż 502 l. Szkoda, że zawiasy wchodzą do środka.Motor

CHEVROLET AVEO: HISTORIA MODELU

Poprzednia generacja modelu produkowana w latach 2002-2011 (kod T200/T250).Motor

2002: pierwsza generacja Chevroleta Aveo (T200)2006: lifting wersji sedan2008: lifting wersji hatchback, obie wersje po liftingu to T2502011: prezentacja opisywanej generacji - T3002014: Chevrolet wycofuje się z europejskich rynków

CHEVROLET AVEO II (2011-): TYPOWE USTERKI I PROBLEMY

  • Głośna praca zawieszenia: na szczęście przyczyną są zazwyczaj zużyte łączniki stabilizatora, których wymiana kosztuje mniej niż 100 zł.
  • Wadliwe stacyjki: wybrane auta były objęte akcją serwisową.
  • Razem ze światłami dziennymi włączają się także pozycyjne: ten problem wymaga korekty oprogramowania w ASO.
  • Piski spod maski: źródłem hałasów może być zużyta pompa cieczy chłodzącej.
[1] Przeciętna praca skrzyni biegów. Może się blokować, działa mało nieprecyzyjnie. [2] Fabryczne głośniki są zbyt słabe do fabrycznego radia. Warto wymienić je na lepsze.Motor

CHEVROLET AVEO II (2011-): SYTUACJA RYNKOWA

MODEL
2014
2013
2012
2011
1.4
30 000 zł
26 000 zł
24 000 zł
22 000 zł
1.3 D
33 000 zł
28 000 zł
26 000 zł
25 000 zł

W ogłoszeniach nie brakuje aut z polskich salonów. Średni przebieg najstarszych egzemplarzy oscyluje w przedziale od 80 do 120 tys. km. Udział diesli i wersji benzynowych jest wyrównany. Najłatwiej o wersję pięciodrzwiową, sedany trafiają się znacznie rzadziej.

CHEVROLET AVEO II (2011-): PODSUMOWANIE

Chevrolet AveoMotor

Chevrolet Aveo II łączy oryginalny wygląd z praktycznym, pakownym wnętrzem. W wersji sedan z powodzeniem może nawet pełnić rolę samochodu rodzinnego. Największym minusem okazuje się przeciętne wyciszenie wnętrza. Nie można natomiast narzekać na awaryjność - większość użytkowników nie ma do niej zastrzeżeń. Brak też większych problemów z dostępnością części zamiennych.

OCENA 3/5

Oceny: 1 - niepolecany; 2 - warunkowo godny zainteresowania; 3 - godny zainteresowania; 4 - polecany; 5 - szczególnie polecany

Chevrolet Aveo II (2011-)

Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor
Chevrolet Aveo II (2011-)Motor

Tekst: Jacek Ambrozik, zdjęcia: archiwum; "Motor" 23/2016

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas