Używane Suzuki SX4 S-Cross (2013-) - opinie użytkowników
Poprawny i całkiem przestronny crossover. Z silnikiem 1.4 turbo – zaskakująco dynamiczny.
SUZUKI SX4 S-CROSS
w produkcji: od 2013
ceny: od 40 tys. zł
Suzuki SX4 S-Cross zastąpiło poprzednika nazwanego po prostu "SX4". Nowy model celuje w segment wyżej, co widać po wymiarach: długość urosła o 15 cm, a wysokość zmalała o 3 cm i samochód wreszcie przestał przypominać podniesione auto miejskie.
SX4 S-Cross z powodzeniem zmieści wakacyjny ekwipunek 4-osobowej rodziny: pojemność bagażnika urosła do godnych uznania 430 l, a przestrzeń ma regularny kształt i praktyczne przegródki po bokach.
Mimo młodego wieku, SX4 S-Cross pozostaje samochodem nowoczesnym i jednocześnie przyjaznym w obsłudze. Wszystko dzięki czytelnym zegarom i typowej dla crossoverów wysokiej pozycji za kierownicą.
Auto początkowo oferowano z wolnossącym silnikiem 1.6 (napęd na przód lub 4x4) i turbodieslem Fiata (1.6 DDiS, tylko 4x4). W SX4 S-Cross zakończył on karierę w 2018 r., a benzynowego 1.6 już w 2016 r. (modernizacja) zastąpiono dwiema jednostkami turbo: 1.0/111 KM i 1.4/140 KM (w naszych testach mocniejsza wersja osiągała 100 km/h w niezłe 8,5 s).
Część używanych S-Crossów zdołało już przejechać więcej niż 100 tys. km. W wielu autach pojawiają się problemy ze stukającym i ciężko pracującym układem kierowniczym. Źródłami hałasów są również plastikowa deska rozdzielcza i mocowania foteli.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Suzuki SX4 S-Cross?
ZALETY
"Z tyłu mieszczą się 3 foteliki dziecięce. Plus za regulację pochylenia oparcia kanapy i podłokietnik".
"Bagażnik ma podwójną podłogę i dodatkowe schowki po bokach. Jest wnęka na koło zapasowe".
"Silnik 1.4 BJ bardzo udany i przyjemnie elastyczny już od niskiego zakresu obrotów".
"Fotele twarde, ale wygodne na długich dystansach".
WADY
"Układ kierowniczy przewspomagany: auto niepewnie zachowuje się przy wyższych prędkościach".
"Kiepskie spasowanie elementów — nierówne szczeliny między plastikami, trzeszczenie podczas jazdy".
"Do ok. 120-130 km/h jest całkiem cicho. Później słychać szumy powietrza. Z kolei w terenie - kamyki obijające o nadkola".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 3/2019
Porównanie: kompaktowe SUV-y i crossovery – TESTY I PORÓWNANIA
Porównanie: Hyundai ix35, Kia Sportage, Suzuki SX4 S-Cross – TESTY I PORÓWNANIA
Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Suzuki SX4 S-Cross, Toyota C-HR - porównanie – TESTY I PORÓWNANIA