Używane Suzuki Swift IV (2010-2017) - opinie użytkowników
Trudno o miejskie auto o równie dobrej renomie. Usterki są sporadyczne.
SUZUKI SWIFT IVlata produkcji: 2010-2017ceny: od 15 tys. zł
W zamyśle Suzuki nie należy często zmieniać czegoś, co jest dobre. Czwarta generacja Swifta wizualnie bardzo przypomina udanego poprzednika z lat 2005-10.
Nowy model nieco urósł i wreszcie poprawiła się przestronność na kanapie. Niestety, bagażnik wciąż ma pojemność typową dla najmniejszych aut na rynku, w dodatku po powiększeniu nie uzyskuje się płaskiej podłogi
Gamę silnikową Swifta IV okrojono do dwóch jednostek benzynowych i jednego diesla.
Fiatowski 1.3 DDiS ma tylko 75 KM, ale dzięki korzystnemu momentowi obrotowemu zaskakująco sprawnie napędza auto. Szkoda, że czasami sprawia w nim problemy standardowy filtr sadzy.
Najłatwiej trafić na Swifta 1.2 ze zmiennymi fazami zaworów: tylko ten silnik łączył się z automatem i napędem 4x4.
Miejskie Suzuki psuje się bardzo rzadko. Jeśli już, to w naturalny sposób zużywa się zawieszenie (gumowe tulejki) i skrzypią plastiki w środku. Ten model bardzo wolno traci na wartości.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANE SUZUKI SWIFT IV (2010-2017): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Swiftów?
ZALETY
"Zestrojenie zawieszenia pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów. ESP nie włącza się przesadnie szybko".
"Silnik 1.2 ochoczo wkręca się na obroty. Nie ma turbo, ale żwawo napędza auto".
"Bardzo dużo schowków, uchwytów na napoje, gniazdo USB, rewelacyjna obsługa większości multimediów".
"Podoba mi się proste radio, gdzie każda funkcja ma guzik. Nie trzeba się męczyć z dotykowymi ekranami i joystickami".
WADY
"Jakość materiałów gorsza niż u rywali: szybko rysują się plastiki na drzwiach i w okolicach pasów bezpieczeństwa".
"Bagażnik nie dość, że jest mały, to jeszcze z wysokim progiem załadunku".
'"Lusterka wsteczne i boczne nie zapewniają odpowiedniej widoczności. Niska przednia szyba z kolei utrudnia spoglądanie na sygnalizator".
Suzuki Swift IV (2010-2017)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 26/2018