Używane Renault Twingo I (1993-2007)

Używane Renault Twingo I (1993-2007)
Używane Renault Twingo I (1993-2007)Motor
W momencie debiutu ta deska rozdzielcza szokowała zastosowanymi rozwiązaniami. Trudno jednak ukryć, że plastiki w starszych autach wyglądają już niezachęcająco.
W momencie debiutu ta deska rozdzielcza szokowała zastosowanymi rozwiązaniami. Trudno jednak ukryć, że plastiki w starszych autach wyglądają już niezachęcająco.Motor

Renault Twingo I (1993-2007)

Następca: Renault Twingo II
Następca: Renault Twingo IIMotor
Poprzednik: Renault 5
Poprzednik: Renault 5Motor
Wyświetlacz trafił też później do innych modeli (np. Espace).
Wyświetlacz trafił też później do innych modeli (np. Espace). Motor
W momencie debiutu ta deska rozdzielcza szokowała zastosowanymi rozwiązaniami. Trudno jednak ukryć, że plastiki w starszych autach wyglądają już niezachęcająco.
W momencie debiutu ta deska rozdzielcza szokowała zastosowanymi rozwiązaniami. Trudno jednak ukryć, że plastiki w starszych autach wyglądają już niezachęcająco. Motor
Typowe dla Renault, bardzo miękkie fotele pokryto tapicerką, która łatwo się brudzi.
Typowe dla Renault, bardzo miękkie fotele pokryto tapicerką, która łatwo się brudzi. Motor
"Elektryka" szyb i lusterek była początkowo dostępna tylko za dopłatą.
"Elektryka" szyb i lusterek była początkowo dostępna tylko za dopłatą.Motor
Oberwane elementy we wnętrzu: samochody sprzed 1998 r. były wykończone raczej niedbale.
Oberwane elementy we wnętrzu: samochody sprzed 1998 r. były wykończone raczej niedbale.Motor
Minimalna pojemność bagażnika przy odsuniętej tylnej kanapie wynosi 170 litrów. Kanapę można też składać.
Minimalna pojemność bagażnika przy odsuniętej tylnej kanapie wynosi 170 litrów. Kanapę można też składać.Motor
Korozja skrada się powoli: rdzewiejące klapki wlewu paliwa to norma w starszych Renault.
Korozja skrada się powoli: rdzewiejące klapki wlewu paliwa to norma w starszych Renault.Motor
Wycieki oleju: spod głowicy, spod uszczelki zaworów - to miejsca wycieków.
Wycieki oleju: spod głowicy, spod uszczelki zaworów - to miejsca wycieków.Motor
Trudno uwierzyć, że minęło już prawie 20 lat od debiutu Twingo. Auto nadal prezentuje się nowocześnie.
Trudno uwierzyć, że minęło już prawie 20 lat od debiutu Twingo. Auto nadal prezentuje się nowocześnie.Motor
Renault Twingo to miejskie auto na wesoło.
Renault Twingo to miejskie auto na wesoło.Motor

Renault Twingo I (1993-2007) - podsumowanie

  • Uszkodzenia układu wspomagania hamulców.
  • Usterki układu elektrycznego - gasną wskaźniki, przepalają się bezpieczniki.
  • Awarie sondy lambda.
  • Łuszczący się lakier na nadwoziu - następstwem jest korozja.
  • Wycieki płynu chłodzącego z dziurawych chłodnic.
  • Awarie kluczyków ze sterowaniem na podczerwień.
  • Stukające zawieszenie.
  • Twingo z silnikiem 1.2 16V. To najlepsza jednostka napędowa do tego auta.
  • Samochodów z końca produkcji - są najlepiej wykończone i najmniej awaryjne.
  • Limitowanych wersji wyposażeniowych, takich jak np. Initiale ze skórzaną tapicerką.
  • Samochodów ze starym silnikiem 1.2 OHV, który z pewnością przysporzy już wielu problemów.
  • Pojazdów ze skrzynią zautomatyzowaną (Twingo Easy lub Twingo Quickshift).
  • Aut, w których łuszczy się lakier - zaczną korodować.

Dane techniczne: Renault Twingo (1993-2007)

Wersja
1.2 8V
1.2 16V
1.2 OHV
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1149 cm3
1149 cm3
1239 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
58 KM
75 KM
55 KM
Maksymalny moment obrotowy
93 Nm
105 Nm
90 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna
160 km/h
168 km/h
150 km/h
Przysp. 0-100 km/h
15,0 s
11,7 s
14,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,9
5,9
7,0