Używane Renault Megane II (2002-2008)

Renault Megane II - kusi niską ceną i bogatym wyposażeniem.
Renault Megane II - kusi niską ceną i bogatym wyposażeniem.Motor
Wnętrze po liftingu wyróżniają jedynie detale: tarcze zegarów z cie mnymi środkami, okrągły wyświetlacz między zegarami. Na kierownicy pojawił się srebrny pierścień wokół logo.
Wnętrze po liftingu wyróżniają jedynie detale: tarcze zegarów z cie mnymi środkami, okrągły wyświetlacz między zegarami. Na kierownicy pojawił się srebrny pierścień wokół logo.Motor
Przednie błotniki i tylna klapa są standardowo wykonane z tworzywa sztucznego.
Przednie błotniki i tylna klapa są standardowo wykonane z tworzywa sztucznego.Motor
Najsłabszą stroną zawieszenia są górne łożyska kolumn McPhersona. Problemy wynikają z faktu, że mają zbyt mało kulek. Wycieki oleju trafiają się na szczęście sporadycznie. Najszybciej rozszczelniają się oczywiście wersje wysokoprężne.
Najsłabszą stroną zawieszenia są górne łożyska kolumn McPhersona. Problemy wynikają z faktu, że mają zbyt mało kulek. Wycieki oleju trafiają się na szczęście sporadycznie. Najszybciej rozszczelniają się oczywiście wersje wysokoprężne.Motor
Teoretycznie najlepszą propozycją do jazdy w mieście jest silnik 1.5 dCi 86 KM.
Teoretycznie najlepszą propozycją do jazdy w mieście jest silnik 1.5 dCi 86 KM.Motor

Renault Megane II (2002-2008)

Nawet w najtańszych wersjach fotele mają szeroki zakres regulacji. Nietypowe zagłówki doskonale spełniają swoją rolę.
Nawet w najtańszych wersjach fotele mają szeroki zakres regulacji. Nietypowe zagłówki doskonale spełniają swoją rolę.Motor
W roku 2005 samochód przeszedł niewielki lifting. Cechą szczególną są przednie światła.
W roku 2005 samochód przeszedł niewielki lifting. Cechą szczególną są przednie światła.Motor
Solidne fotele są raczej wygodne niż sportowe.
Solidne fotele są raczej wygodne niż sportowe.Motor
Seryjne perforowane nakładki na pedały.
Seryjne perforowane nakładki na pedały.Motor
Wskaźniki wersji RS mają czarne obwódki.
Wskaźniki wersji RS mają czarne obwódki.Motor
Przednie błotniki i tylna klapa są standardowo wykonane z tworzywa sztucznego.
Przednie błotniki i tylna klapa są standardowo wykonane z tworzywa sztucznego.Motor
Przez przednią szybę widać opcjonalny czujnik deszczu, który włącza wycieraczki.
Przez przednią szybę widać opcjonalny czujnik deszczu, który włącza wycieraczki.Motor
Ułatwienie: pod klapką wlewu paliwa jest miejsce na montaż zaworu do tankowania LPG.
Ułatwienie: pod klapką wlewu paliwa jest miejsce na montaż zaworu do tankowania LPG.Motor
Oryginalna dźwignia hamulca ręcznego. Bardzo podobną miała Alfa Romeo 75.
Oryginalna dźwignia hamulca ręcznego. Bardzo podobną miała Alfa Romeo 75.Motor
We wszystkich wersjach mamy system bezkluczykowy. W droższych: hands free.
We wszystkich wersjach mamy system bezkluczykowy. W droższych: hands free.Motor
Kombi: bagażnik idealny na wakacje: 520 l z możliwością powiększenia do 1600 l.
Kombi: bagażnik idealny na wakacje: 520 l z możliwością powiększenia do 1600 l.Motor
Hatchback 5d: niekonwencjonalny tył kryje praktyczny bagażnik (330/1190 l).
Hatchback 5d: niekonwencjonalny tył kryje praktyczny bagażnik (330/1190 l).Motor
Wnętrze po liftingu wyróżniają jedynie detale: tarcze zegarów z cie mnymi środkami, okrągły wyświetlacz między zegarami. Na kierownicy pojawił się srebrny pierścień wokół logo.
Wnętrze po liftingu wyróżniają jedynie detale: tarcze zegarów z cie mnymi środkami, okrągły wyświetlacz między zegarami. Na kierownicy pojawił się srebrny pierścień wokół logo.Motor
xyz
xyzMotor
Renault Megane II - kusi niską ceną i bogatym wyposażeniem.
Renault Megane II - kusi niską ceną i bogatym wyposażeniem.Motor
Sedan 4d: bagażnik sedana mieści 520 l. W opcji możliwość składania tylnego oparcia.
Sedan 4d: bagażnik sedana mieści 520 l. W opcji możliwość składania tylnego oparcia.Motor
Deska rozdzielcza wersji sprzed liftingu wciąż wygląda atrakcyjnie. Jakość materiałów jest dobra, ich dopasowanie - nieco gorsze. Jasne, skórzane obszycie kierownicy to element wersji Lux Privilege.
Deska rozdzielcza wersji sprzed liftingu wciąż wygląda atrakcyjnie. Jakość materiałów jest dobra, ich dopasowanie - nieco gorsze. Jasne, skórzane obszycie kierownicy to element wersji Lux Privilege.Motor
Poprzednik: Renault Megane I
Poprzednik: Renault Megane IMotor
Najsłabszą stroną zawieszenia są górne łożyska kolumn McPhersona. Problemy wynikają z faktu, że mają zbyt mało kulek. Wycieki oleju trafiają się na szczęście sporadycznie. Najszybciej rozszczelniają się oczywiście wersje wysokoprężne.
Najsłabszą stroną zawieszenia są górne łożyska kolumn McPhersona. Problemy wynikają z faktu, że mają zbyt mało kulek. Wycieki oleju trafiają się na szczęście sporadycznie. Najszybciej rozszczelniają się oczywiście wersje wysokoprężne.Motor
Następca: Renault Megane III
Następca: Renault Megane IIIMotor
Wadą silników benzynowych jest niska żywotność cewek zapłonowych. W wersji 1.6 16V zdarzają się także awarie wariatora.
Wadą silników benzynowych jest niska żywotność cewek zapłonowych. W wersji 1.6 16V zdarzają się także awarie wariatora.Motor
Zależy od egzemplarza: niektóre Megane mają jeszcze oryginalny układ wydechowy. W niektórych rdzewieje bardzo szybko.
Zależy od egzemplarza: niektóre Megane mają jeszcze oryginalny układ wydechowy. W niektórych rdzewieje bardzo szybko.Motor
Utrudnienie: podłoga bagażnika jest plastikowa i musimy ją wzmocnić przed montażem zbiornika.
Utrudnienie: podłoga bagażnika jest plastikowa i musimy ją wzmocnić przed montażem zbiornika.Motor
Renault Megane Sport F1 Team R26
Renault Megane Sport F1 Team R26Motor
  • Lux Privilege: najbogatsza opcja, najczęściej z jasną skórzaną tapicerką.
  • Lux Dynamique: wykończenie w stylu sportowym.
  • Comfort Expression: bez ekstrawagancji, ale ze wszystkim co jest potrzebne (elektryczne szyby, klimatyzacja itp.).
Renault Megane Sport F1 Team R26
Renault Megane Sport F1 Team R26Motor
  • Na tylnych błotnikach wersji kombi odpryskuje lakier.
  • Zatarte łożyska kolumn McPherson. Objaw to skrzypienie i chrobotanie przy skręcie.
  • Wadliwy opcjonalny układ kontroli ciśnienia w oponach.
  • Usterki wtryskiwaczy w silniku Diesla 1.5 dCi.
  • Usterki panewek w silniku Diesla 1.5 dCi (silniki zacierają się).
  • Problemy z układem dolotowym w silniku 1.9 dCi: nietrwałe turbosprężarki, a także niesprawne zawory recyrkulacji spalin.
  • Pokrzywione, nie dość wytrzymałe felgi aluminiowe.
  • Przystępne ceny egzemplarzy używanych.
  • Dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
  • Ekonomiczne silniki.
  • 5 gwiazdek Euro NCAP.
  • Kontrowersyjna stylizacja tylnej części nadwozia w wersji 3d i 5d.
  • Głośna praca tylnego zawieszenia.
  • Przeciętna jakość plastików.
  • Zadbanych, dobrze wyposażonych wersji 1.4 16V. Są ekonomiczne, dynamiczne i trwałe.
  • Turbodiesli 1.9 dCi. Mają świetne osiągi i mało palą.
  • Wersji ze skórzanym pakietem Privilege.
  • Poflotowych egzemplarzy 1.5 dCi. W tych silnikach z dużym przebiegiem (lub brutalnie eksploatowanych) dochodzi czasem do zatarcia panewek.
  • Egzemplarzy bez kompletu kart zastępujących kluczyki.

Dane techniczne: Renault Megane II (2002-2008) - wersje benzynowe

Wersja
1.4 16V
1.4 16V
1.6 16V
2.0 16V
2.0 T
2.0 RS
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benz., turbo
benz., turbo
Pojemność skokowa
1390 cm3
1390 cm3
1598 cm3
1998 cm3
1998 cm3
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
82 KM
98 KM
113 KM
135 KM
163 KM
225 KM
Maks. moment obrotowy
124 Nm
127 Nm
152 Nm
191 Nm
270 Nm
300 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
185 km/h
183 km/h
192 km/h
200 km/h
220 km/h
236 km/h
Przysp. 0-100 km/h
13,7 s
12,5 s
10,9 s
9,2 s
8,3 s
6,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,8
6,9
6,9
8,0
7,7
8,8

Dane techniczne: Renault Megane II (2002-2008) - wersje wysokoprężne

Wersja
1.5 dCi
1.5 dCi
1.9 dCi
1.9 dCi
1.9 dCi
2.0 dCi
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1461 cm3
1461 cm3
1870 cm3
1870 cm3
1870 cm3
1985 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
R4/8
R4/8
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
82 KM
105 KM
90 KM
120 KM
130 KM
150 KM
Maks. moment obrotowy
185 Nm
200 Nm
230 Nm
300 Nm
300 Nm
320 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
170 km/h
182 km/h
172 km/h
196 km/h
200 km/h
210 km/h
Przysp. 0-100 km/h
14,3 s
12,7 s
12,9 s
10,5 s
10,6 s
8,7 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
4,5
4,6
5,4
5,4
5,6
5,5
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?