Używane Mitsubishi Outlander III. Co warto wiedzieć przed zakupem?

Mitsubishi Outlander trzeciej generacji to jeden z tańszych, a zarazem stosunkowo dużych i komfortowych SUV-ów nie starszych niż 5-7 lat i dostępnych z napędem na cztery koła. O czym powinni pamiętać chętni na zakup tego modelu?

Mitsubishi Outlander III generacji to SUV przestronny i komfortowy, ale nie szybki
Mitsubishi Outlander III generacji to SUV przestronny i komfortowy, ale nie szybkimateriały prasowe

Używane Mitsubishi Outlander 4WD: opinie, napęd, komfort

Konstrukcyjne Mitsubishi Outlander trzeciej generacji pamięta co prawda jeszcze początek zeszłej dekady, ale po drodze był kilkukrotnie aktualizowany i poprawiany - wzbogacano m.in. wyposażenie, unowocześniano wnętrze, poszerzano ofertę o wersje hybrydowe plug-in. Dużym plusem Outlandera jest to, że wiele aut na rynku używanych pochodzi z polskich salonów i od pierwszych właścicieli. Auto okazuje się komfortowe i praktyczne, użyteczność zwiększa np. przesuwana kanapa. Niestety obsługa niektórych funkcji (np. komputera pokładowego) jest jak z modeli z lat 90. - służy do niej "patyk" zlokalizowany między zegarami. Kabina wykończona jest plastikami, które nie porywają swoją fakturą, podobnie jest z tapicerką foteli, która może pękać.

Wyposażenia Outlandera oraz jego multimedia regularnie unowocześniano, ale zawsze można odnieść wrażenie, że pod tym względem auto jest o dwa kroki za konkurencjąmateriały prasowe

Napęd 4x4 nie był standardowym elementem wyposażenia, mogły go mieć wersja benzynowa 2.0 (150 KM), diesel 2.2 (150 KM, do 2018 r.), tylko w hybrydowej odmianie plug-in jest zawsze, bo każdy z dwóch silników elektrycznych (do 2018 r. o mocy 82 KM każdy, potem o mocy 82 i 95 KM) napędza koła innej osi. W odmianach benzynowej i wysokoprężnej napęd 4x4 ma trzy tryby pracy: Eco, w którym Outlander w sposób umiarkowany korzysta z napędu 4x4, co sprzyja niższemu zużycia paliwa, Auto, w którym komputer częściej decyduje, aby przenieść część siły napędowej na tylną oś, żeby poprawić przyczepność oraz Lock, w którym siła napędowa jest rozłożona między osiami w stosunku 50:50. Ten ostatni działa przy niższych prędkościach i najlepiej używać go na luźnych nawierzchniach. Zawieszenie Outlandera zestrojono miękko, co oznacza, że nadwozie przechyla się nawet w wolniej przejeżdżanych zakrętach, komfort na nierównościach jest w porządku, Outlanderem można zjechać np. dwoma kołami na pobocze bez obaw, że auto mocno zaprotestuje czy zostanie uszkodzone. Prześwit wynosi od 19 do 21,5 cm.

Używane Mitsubishi Outlander 4WD - wymiary nadwozia i pojemność bagażnika

  • Dł./szer./wys.: 4695/1810/1703 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 591/1742 l (463/1741 - hybryda plug-in)

Używane Mitsubishi Outlander 4WD - wersje silnikowe

Diesel występuje rzadko. Był dostępny ze skrzynią mechaniczną (sześć biegów) lub 6-biegowym automatem. Jego pojemność, wbrew nazwie wersji  2.2 Di-D, to 2,3 litra. Wysoki moment obrotowy sprawia, że dynamika pozwala przyspieszać bez wysiłku przy okazji nie zużywając wiele paliwa - 7-8 l/100 km to realne wyniki. Silnik produkcji Mitsubishi jest godny polecenia z uwagi na małą awaryjność, choć nie lubi on przede wszystkim jazdy miejskiej, bo zapycha się filtr DPF i auto traci moc. Problemy mogą sprawić też koło dwumasowe oraz wtryski. W tej wersji Outlander jest szczególnie wrażliwy na jakość paliwa i potrzebuje regularnej wymiany oleju oraz filtrów.

Najpopularniejszą odmianą z napędem 4x4 w przypadku Outlandera jest benzynowa 2.0 o mocy 150 KM. To wersja dla spokojnych kierowców, także tych, którzy oczekują spokojnej eksploatacji - trudno w jego wypadku wskazać jakąś powszechną usterkę. Rozrząd pracuje na łańcuchu, wymianę oleju trzeba przeprowadzać co najdalej 20 tys. km. Uwaga na zużycie paliwa, które w mieście może sięgnąć 12 l/100 km. Wygodę w trakcie miejskiej jazdy zapewnia przekładnia bezstopniowa CVT (seryjna), która jednak w trakcie mocniejszego przyspieszania wywołuje chwilowy efekt "odkurzacza" trzymając silnik na wysokich obrotach.

Ostatnią opcją, aby cieszyć się z napędu 4x4 w Outlanderze jest odmiana hybrydowa plug-in, najpierw miała łącznie 163 KM (silnik 2.0/121 KM plus 2 elektryczne), potem łącznie 224 KM (silnik 2.4/135 KM plus dwa elektryczne). Ta druga pojawiła się w 2018 roku. Hybrydę plug-in można ładować z gniazda czy ładowarki, zasięg "na prądzie" wynosi w niej około 40 km. Niestety, z uwagi na akumulatory o pojemności 13,8 kWh (a więc spore), bagażnik jest w niej mniejszy o ponad 100 l. Mimo wysokiej mocy auto nie należy do sprinterów, za to okazuje się elastyczne podczas jazdy typowo miejskiej - to zasługa silników elektrycznych szybko "oddających" moc. Tak jak wersja benzynowa hybryda jest trwała i nie słychać o żadnych problemach, akumulatory niektórych modeli na rynku używanych mogą być jeszcze objęte gwarancją (8 lat lub 150 tys. km przebiegu). Warto pamiętać, że hybryda plug-in ma sens tylko wtedy, gdy zamierzamy ładować w niej akumulatory.

Używane Mitsubishi Outlander 4WD - typowe usterki

  • podatny na uszkodzenia lakier
  • zacinający się kluczyk i pilot centralnego zamka
  • pękająca tapicerka siedzeń
  • zacinające się hamulce z tyłu
  • parujące reflektory

Używane Mitsubishi Outlander - ceny

Podaż wersji z dieslem jest niewielka, a przynajmniej w przedziale aut w wieku do 5-7 lat - kosztują co najmniej 80 tysięcy złotych. Taniej można znaleźć odmiany benzynowe, które dominują w ogłoszeniach i zaczynają się od 70 tysięcy złotych za auta z rocznika 2017. Większość wersji hybrydowych kosztuje ponad 100 tys zł.

Opinia autora

Mitsubishi Outlander to dobre auto, dla tych, którzy oczekują przede wszystkim spokoju - auto spokojnie jeździ, zapewnia spokojną eksploatację i ma bardzo spokojną naturę. Spokój zaburzyć może jedynie nieintuicyjny sposób obsługi multimediów i komputera pokładowego.

Wersja
2.0 MIVEC
PHEV
Silnik
Benz., R4
Benz., R4 + 2 elektr.
Pojemność skokowa
1998 cm3
2360 cm3
Moc maksymalna przy obrotach
150 KM przy 6000/min
135 KM przy 4500/min
Silniki elektr.
-
82 + 95 KM
Łączna moc
-
224 KM
Maksymalny moment obrotowy przy obrotach
195 Nm przy 4100-4200/min
332 Nm
Masa własna/ładowność
1540/b.d. kg
1880/510 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,3 s
10,5 s
Prędkość maksymalna
190 km/h
170 km/h
Nowości Toyota Kenshiki Forum 2023INTERIA.TVInteria.tv
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas