Używane Mitsubishi Outlander I (2003-2007)

W pierwszej generacji Outlandera Mitsubishi zastosowało stały napęd na cztery koła. Druga generacja ma napęd dołączany. Dlatego warto zainteresować się poprzednią.

Używane Mitsubishi Outlander (2003-20007)
Używane Mitsubishi Outlander (2003-20007)Motor

Outlander, początkowo znany jako Airtrek, to uterenowione kombi produkowane przez Mitsubishi od 2003 r. Warto zainteresować się pierwszą generacją, zwłaszcza w wersji turbo, ze względu na bliskie pokrewieństwo silnika i napędów z Lancerem Evolution.

Nadwozie i wnętrze

W Outlanderze nie ma zbyt wiele miejsca, bagażnik też nie zachwyca pojemnością. Wnętrze stanowi wzór prostoty i ergonomii. Niezbyt przyjemne materiały użyte do jego wykończenia skrzypią, ale są odporne na zużycie. Do wyposażenia podstawowego należą podgrzewane siedzenia. Fabrycznie montowano radio, które ma jednak tendencję do gubienia fal.

Silniki i zawieszenie

Wnętrze jest spartańskie. To nie samochód dla osób lubiących przyciski. Tylko dlaczego kierownica jest tak ogromna?Motor

W gamie jednostek brakuje diesla. Jednak silniki benzynowe są wręcz rewelacyjne - również wolnossące 2.0 i 2.4, ale przede wszystkim słowa pochwały należą się turbodoładowanemu 2.0 (4G63T). Ma on moc 202 KM i zapewnia osiągi na poziomie auta sportowego (do 100 km/h w mniej niż 8 s!). Wprawdzie ze względu na skromny, 17-centymetrowy prześwit oraz brak blokady mostów czy reduktora Outlander nie zostanie królem terenu, ale na szosie sprawuje się ponadprzeciętnie. 2,4-litrowy silnik, który wyposażono w system zmiennych faz rozrządu MIVEC, pali mniej niż 2.0T. Skrzynia automatyczna CVT w takim samochodzie nie przekonuje - lepiej też nie myśleć, ile może kosztować jej naprawa.

Outlandery słyną z bezawaryjności, jednak ich właściciele mogą narzekać na słabe przednie hamulce (tarcze podatne na bicie boczne), powierzchowną korozję wydechu i skrzypiące zawieszenie. Również lakiery okazują się przeciętnej jakości. Jak na auto o lekko terenowym charakterze, powłoka jest zbyt miękka i łatwo się rysuje.

Na zakupy

Podaż Outlanderów na rynku wtórnym zadowoli każdego. Wersje amerykańskie różnią się od europejskich nieznacznie i można je od razu rozpoznać po światłach obrysowych i nieco innej konsoli środkowej we wnętrzu. Wobec spotykanych niekiedy wersji 2WD z napędem tylko na przednie koła lepiej zachować ostrożność.

Ceny rozpoczynają się od 19 tys. zł za egzemplarze z 2003 r. i kończą na ponad 29 tys. zł za idealnie utrzymane 2.0 turbo kupione w Polsce, z lat 2006-2007.

Mitsubishi Outlander I (2003-2007)

Używane Mitsubishi Outlander I (2003-20007) - więcej informacji

Silniki turbo palą bardzo dużo, ale są nadzwyczaj wytrzymałe.Motor
Mitsubishi Outlander IIMotor
Mitsubishi Outlander (2003-20007)Motor
Mitsubishi Outlander (2003-20007)Motor
Podgrzewane fotele ze skóry wysokiej jakości – piątka.Motor
Podłogę umieszczona wysoko ze względu na napęd 4WD.Motor
Wnętrze jest spartańskie. To nie samochód dla osób lubiących przyciski. Tylko dlaczego kierownica jest tak ogromna?Motor

Mitsubishi Outlander I (2003-2007) - podsumowanie

Oryginalny i niepozorny samochód, który ma mnóstwo zalet. Odstrasza wysokie spalanie, ale reszta to same plusy.

Mitsubishi Outlander I: historia modelu2001: prezentacja Mitsubishi Airtrek na rynek japoński.2003: po zmianie nazwy na Outlander, model trafia na rynki światowe.2004: w ofercie odmiana turbo.2006: koniec produkcji wersji tylko z napędem przedniej osi.2007: debiut nowej generacji Outlandera (diesel od VW).

Mitsubishi Outlander I: typowe usterki

  • Zgrzyty przekładni przy przełączaniu z 1. na 2. bieg.
  • Lakier podatny na zarysowania, zwłaszcza ciemne kolory.
  • Tarcze hamulcowe podatne na bicie boczne, szybkie zużycie elementów układu.
  • Powierzchowna korozja układu wydechowego.
  • Radioodtwarzacz fabryczny czasem gubi falę.

Mitsubishi Outlander I: plusy

  • Stały napęd na cztery koła.
  • Bogate wyposażenie standardowe.
  • Świetny silnik 2.0T.

Mitsubishi Outlander I: minusy

  • Brak diesla w ofercie.
  • Wysokie spalanie.
  • Słabe hamulce.
  • Dosyć drogi serwis.
Wersja
2.0
2.4 MV
2.0 T
Silnik
benzynowy
benzynowy
benz. turbo
Pojemność skokowa
1997 cm3
2378 cm3
1997 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
136 KM
160 KM
202 KM
Maks. moment obr.
176 Nm
220 Nm
303
Osiągi    
Prędkość maksymalna
192 km/h
200 km/h
220 km/h
Przysp. 0-100 km/h
11,4 s
9,9 s
7,7 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
9,5
9,8
10,0
*dane fabryczne

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas