Używane: Mitsubishi Lancer Evo IX, Subaru Impreza STI

Używane: Mitsubishi Lancer Evo IX, Subaru Impreza STI
Używane: Mitsubishi Lancer Evo IX, Subaru Impreza STIMotor
Oba auta mają stały napęd 4x4, turbo i 4-cylindrowe silniki o mocy 280 KM. W Subaru pracuje oczywiście boxer
Mitsubishi Lancer Evo IX: w kierownicy Momo zmieścił się airbag. Wiele aut ma opcjonalny turbotimer (opóźnianie wyłączenia silnika).
Mitsubishi Lancer Evo IX: w kierownicy Momo zmieścił się airbag. Wiele aut ma opcjonalny turbotimer (opóźnianie wyłączenia silnika).Motor
Subaru Impreza STI: nieco ciaśniejsze Subaru ma kokpit o bardziej spójnym wyglądzie. Srebrny plastik łatwo porysować.
Subaru Impreza STI: nieco ciaśniejsze Subaru ma kokpit o bardziej spójnym wyglądzie. Srebrny plastik łatwo porysować.Motor

Mitsubishi Lancer Evo IX, Subaru Impreza STI

Trzy kontrolki świecące się równocześnie są powodem do poważnego niepokoju.
Trzy kontrolki świecące się równocześnie są powodem do poważnego niepokoju.Motor
4 cylindry w rzędzie, turbo i pasek rozrządu: stara japońska szkoła.
4 cylindry w rzędzie, turbo i pasek rozrządu: stara japońska szkoła.Motor
Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008): w kierownicy Momo zmieścił się airbag. Wiele aut ma opcjonalny turbotimer (opóźnianie wyłączenia silnika).
Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008): w kierownicy Momo zmieścił się airbag. Wiele aut ma opcjonalny turbotimer (opóźnianie wyłączenia silnika).Motor
Bez dopłaty oferowano dość staromodne radio.
Bez dopłaty oferowano dość staromodne radio.Motor
Duże zużycie oleju silnikowego może oznaczać, że na tłokach są pęknięcia.
Duże zużycie oleju silnikowego może oznaczać, że na tłokach są pęknięcia.Subaru
W Evo dość często zdarzają się uszkodzenia centralnego dyferencjału ACD.
W Evo dość często zdarzają się uszkodzenia centralnego dyferencjału ACD.Mitsubishi
W turbosprężarkach często pęka obudowa po stronie turbiny.
W turbosprężarkach często pęka obudowa po stronie turbiny.Motor
Impreza STI – 2009 r.
Impreza STI – 2009 r.Motor
Evo X – 2008 r.
Evo X – 2008 r.Motor
Regulacja spięcia centralnego dyferencjału DCCD.
Regulacja spięcia centralnego dyferencjału DCCD.Motor
Włącznik natrysku na intercooler.
Włącznik natrysku na intercooler.Motor
Subaru Impreza STI (2005-2007): nieco ciaśniejsze Subaru ma kokpit o bardziej spójnym wyglądzie. Srebrny plastik łatwo porysować.
Subaru Impreza STI (2005-2007): nieco ciaśniejsze Subaru ma kokpit o bardziej spójnym wyglądzie. Srebrny plastik łatwo porysować.Motor
Kubełkowe fotele firmuje Recaro. Solidna skóra.
Kubełkowe fotele firmuje Recaro. Solidna skóra.Motor
Przycisk ACD zmienia tryb pracy dyferencjału.
Przycisk ACD zmienia tryb pracy dyferencjału.Motor
Kolorowa alcantara jest trwała – fotele na szóstkę!
Kolorowa alcantara jest trwała – fotele na szóstkę!Motor
Chłodnicę międzystopniową w silniku Subaru umieszczono na samej górze.
Chłodnicę międzystopniową w silniku Subaru umieszczono na samej górze.Motor
Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008), Subaru Impreza STI (2005-2007)
Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008), Subaru Impreza STI (2005-2007)Motor
Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008), Subaru Impreza STI (2005-2007)
Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008), Subaru Impreza STI (2005-2007)Motor

Porównanie układów napędowych

Mitsubishi
MitsubishiMitsubishi
Subaru
SubaruSubaru

Używane Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008)

Używane Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008)
Używane Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008)Motor
  • Usterki centralnego dyferencjału ACD - niestety czasem trudne w diagnozie. Często świadczą o tym trzy kontrolki (Tarmac, Gravel, Snow) świecące się razem.
  • Awarie układu Super AYC.
  • Nieszczelności nadwozia w okolicach tylnych drzwi.

Dane techniczne: Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008)

 
2.0 T
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
280 KM
Maks. moment obrotowy
355 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,4  s
Średnie zuż. paliwa
10,6 l/100 km

Używane Subaru Impreza STI (2005-2007)

Używane Subaru Impreza STI (2005-2007)
Używane Subaru Impreza STI (2005-2007)Motor
  • Poważne usterki silnika 2.5: pękające tłoki w okolicach pierścieni i nieszczelne uszczelki pod głowicami.
  • Za problemami z silnikiem zwykle podążają awarie turbosprężarki.
  • Usterki układu DCCD i sprzęgieł wiskotycznych - na szczęście nie są plagą.

Dane techniczne: Subaru Impreza STI (2005-2007)

 
2.5 T
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
2457 cm3
Układ cylindrów/zawory
B4/16
Moc maksymalna
280 KM
Maks. moment obrotowy
392 Nm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
255 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
5,7 s
Średnie zuż. paliwa
10,9 l/100 km