Używane: Mitsubishi Lancer Evo IX, Subaru Impreza STI

Używane: Mitsubishi Lancer Evo IX, Subaru Impreza STI
Używane: Mitsubishi Lancer Evo IX, Subaru Impreza STIMotor
Oba auta mają stały napęd 4x4, turbo i 4-cylindrowe silniki o mocy 280 KM. W Subaru pracuje oczywiście boxer
Mitsubishi Lancer Evo IX: w kierownicy Momo zmieścił się airbag. Wiele aut ma opcjonalny turbotimer (opóźnianie wyłączenia silnika).
Mitsubishi Lancer Evo IX: w kierownicy Momo zmieścił się airbag. Wiele aut ma opcjonalny turbotimer (opóźnianie wyłączenia silnika).Motor

Zobacz również:

    Subaru Impreza STI: nieco ciaśniejsze Subaru ma kokpit o bardziej spójnym wyglądzie. Srebrny plastik łatwo porysować.
    Subaru Impreza STI: nieco ciaśniejsze Subaru ma kokpit o bardziej spójnym wyglądzie. Srebrny plastik łatwo porysować.Motor

    Mitsubishi Lancer Evo IX, Subaru Impreza STI

    Trzy kontrolki świecące się równocześnie są powodem do poważnego niepokoju.
    Trzy kontrolki świecące się równocześnie są powodem do poważnego niepokoju.Motor
    4 cylindry w rzędzie, turbo i pasek rozrządu: stara japońska szkoła.
    4 cylindry w rzędzie, turbo i pasek rozrządu: stara japońska szkoła.Motor
    Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008): w kierownicy Momo zmieścił się airbag. Wiele aut ma opcjonalny turbotimer (opóźnianie wyłączenia silnika).
    Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008): w kierownicy Momo zmieścił się airbag. Wiele aut ma opcjonalny turbotimer (opóźnianie wyłączenia silnika).Motor
    Bez dopłaty oferowano dość staromodne radio.
    Bez dopłaty oferowano dość staromodne radio.Motor
    Duże zużycie oleju silnikowego może oznaczać, że na tłokach są pęknięcia.
    Duże zużycie oleju silnikowego może oznaczać, że na tłokach są pęknięcia.Subaru
    W Evo dość często zdarzają się uszkodzenia centralnego dyferencjału ACD.
    W Evo dość często zdarzają się uszkodzenia centralnego dyferencjału ACD.Mitsubishi
    W turbosprężarkach często pęka obudowa po stronie turbiny.
    W turbosprężarkach często pęka obudowa po stronie turbiny.Motor
    Impreza STI – 2009 r.
    Impreza STI – 2009 r.Motor
    Evo X – 2008 r.
    Evo X – 2008 r.Motor
    Regulacja spięcia centralnego dyferencjału DCCD.
    Regulacja spięcia centralnego dyferencjału DCCD.Motor
    Włącznik natrysku na intercooler.
    Włącznik natrysku na intercooler.Motor
    Subaru Impreza STI (2005-2007): nieco ciaśniejsze Subaru ma kokpit o bardziej spójnym wyglądzie. Srebrny plastik łatwo porysować.
    Subaru Impreza STI (2005-2007): nieco ciaśniejsze Subaru ma kokpit o bardziej spójnym wyglądzie. Srebrny plastik łatwo porysować.Motor
    Kubełkowe fotele firmuje Recaro. Solidna skóra.
    Kubełkowe fotele firmuje Recaro. Solidna skóra.Motor
    Przycisk ACD zmienia tryb pracy dyferencjału.
    Przycisk ACD zmienia tryb pracy dyferencjału.Motor
    Kolorowa alcantara jest trwała – fotele na szóstkę!
    Kolorowa alcantara jest trwała – fotele na szóstkę!Motor
    Chłodnicę międzystopniową w silniku Subaru umieszczono na samej górze.
    Chłodnicę międzystopniową w silniku Subaru umieszczono na samej górze.Motor
    Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008), Subaru Impreza STI (2005-2007)
    Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008), Subaru Impreza STI (2005-2007)Motor
    Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008), Subaru Impreza STI (2005-2007)
    Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008), Subaru Impreza STI (2005-2007)Motor

    Porównanie układów napędowych

    Mitsubishi
    MitsubishiMitsubishi
    Subaru
    SubaruSubaru

    Używane Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008)

    Używane Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008)
    Używane Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008)Motor
    • Usterki centralnego dyferencjału ACD - niestety czasem trudne w diagnozie. Często świadczą o tym trzy kontrolki (Tarmac, Gravel, Snow) świecące się razem.
    • Awarie układu Super AYC.
    • Nieszczelności nadwozia w okolicach tylnych drzwi.

    Dane techniczne: Mitsubishi Lancer Evo IX (2006-2008)

     
    2.0 T
    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1997 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    280 KM
    Maks. moment obrotowy
    355 Nm
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    250 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    5,4  s
    Średnie zuż. paliwa
    10,6 l/100 km

    Używane Subaru Impreza STI (2005-2007)

    Używane Subaru Impreza STI (2005-2007)
    Używane Subaru Impreza STI (2005-2007)Motor
    • Poważne usterki silnika 2.5: pękające tłoki w okolicach pierścieni i nieszczelne uszczelki pod głowicami.
    • Za problemami z silnikiem zwykle podążają awarie turbosprężarki.
    • Usterki układu DCCD i sprzęgieł wiskotycznych - na szczęście nie są plagą.

    Dane techniczne: Subaru Impreza STI (2005-2007)

     
    2.5 T
    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    2457 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    B4/16
    Moc maksymalna
    280 KM
    Maks. moment obrotowy
    392 Nm
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    255 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    5,7 s
    Średnie zuż. paliwa
    10,9 l/100 km