Używane Hyundai i30 i Toyota Auris

Potencjalni kupujący szukają przede wszystkim najmniejszych diesli. Są więc skazani na auta po flotach.
Potencjalni kupujący szukają przede wszystkim najmniejszych diesli. Są więc skazani na auta po flotach.Motor
i30 to pierwszy Hyundai, w którym tablica przyrządów wyglądała naprawdę po europejsku. Na zdjęciu wersja z bogatym wyposażeniem (i30 Style - najdroższa w gamie).
i30 to pierwszy Hyundai, w którym tablica przyrządów wyglądała naprawdę po europejsku. Na zdjęciu wersja z bogatym wyposażeniem (i30 Style - najdroższa w gamie).Motor
Bardzo szeroka konsola środkowa ogranicza trochę miejsce na nogi wysokim osobom. Ale za to zmiana biegów jest bardzo wygodna. Za rysujące się plastiki należy minus.
Bardzo szeroka konsola środkowa ogranicza trochę miejsce na nogi wysokim osobom. Ale za to zmiana biegów jest bardzo wygodna. Za rysujące się plastiki należy minus.Motor

Hyundai i30 (2007-2011)

  • Odklejone odbojniki amortyzatorów - na szczęście wymieniano je na gwarancji.
  • Rdza na tylnej klapie i łuszczenie się lakieru - chyba największa wpadka jakościowa i30.
  • Zdarzało się przedwczesne zużycie sprzęgła.
  • Usterki kolumny kierowniczej - również były naprawiane na gwarancji.
  • Łomotanie z zawieszenia.

Hyundai i30 (2007-2011)

Bagażnik i30 jest praktycznie identyczny z tym w Aurisie jeśli chodzi o pojemność (340 l wobec 355 l). Jest głębszy, ale ma mniej regularną podłogę.
Bagażnik i30 jest praktycznie identyczny z tym w Aurisie jeśli chodzi o pojemność (340 l wobec 355 l). Jest głębszy, ale ma mniej regularną podłogę.Motor
Półskórzane fotele - raczej trudno znaleźć je w autach z drugiej ręki.
Półskórzane fotele - raczej trudno znaleźć je w autach z drugiej ręki.Motor
Hyundai ma 425 cm długości i 265 cm rozstawu osi. Obydwiema tymi wartościami góruje nad Aurisem. Większa jest też szerokość jego wnętrza (148 wobec 146 cm u japońskiego rywala).
Hyundai ma 425 cm długości i 265 cm rozstawu osi. Obydwiema tymi wartościami góruje nad Aurisem. Większa jest też szerokość jego wnętrza (148 wobec 146 cm u japońskiego rywala).Motor
Nowoczesna stylizacja była jednym z wielkich atutów i30.
Nowoczesna stylizacja była jednym z wielkich atutów i30.Motor
Benzynowy silnik 1.4 pali tyle samo co 1.6, a jeździ gorzej.
Benzynowy silnik 1.4 pali tyle samo co 1.6, a jeździ gorzej.Motor
To pierwszy Hyundai, w którym tablica przyrządów wyglądała naprawdę po europejsku. Na zdjęciu wersja z bogatym wyposażeniem (i30 Style - najdroższa w gamie).
To pierwszy Hyundai, w którym tablica przyrządów wyglądała naprawdę po europejsku. Na zdjęciu wersja z bogatym wyposażeniem (i30 Style - najdroższa w gamie).Motor
Diesel 1.6 CRDi jest pod każdym względem godny polecenia.
Diesel 1.6 CRDi jest pod każdym względem godny polecenia.Motor
Łomotanie z zawieszenia - odbojniki miały wadliwą konstrukcję. Po liftingu problem nie występuje.
Łomotanie z zawieszenia - odbojniki miały wadliwą konstrukcję. Po liftingu problem nie występuje.Motor
Czarne wstawki na kierownicy charakteryzują wersję Classic. A srebrne - odmianę Comfort.
Czarne wstawki na kierownicy charakteryzują wersję Classic. A srebrne - odmianę Comfort.Motor
Automatyczna skrzynia biegów to rzadko spotykane wyposażenie. Była dostępna z silnikiem 1.6 CRDi.
Automatyczna skrzynia biegów to rzadko spotykane wyposażenie. Była dostępna z silnikiem 1.6 CRDi.Motor
  • Wersji 1.6 CRDi o mocy 90 KM.
  • Ma najprostszą budowę i jest najtańsza w utrzymaniu.
  • Odmiany wyposażeniowej Style.
  • Aut z prywatnych rąk.
  • Tanich diesli po flotach.
  • Wymagają sporych nakładów finansowych.
  • Wersji Classic, w dodatku trafiają się auta flotowe ze zubożonym wyposażeniem.

Dane techniczne: Hyundai i30 (2007-2011)

Polecane silniki
1.6 CVVT
1.6 CRDi
Silnik
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1591 cm3
1582 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
122 KM
90 KM
Maks. moment obrotowy
154 Nm
240 Nm
Osiągi
 
 
Prędkość maksymalna
192 km/h
172 km/h
Przysp. 0-100 km/h
11,1 s
14,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,2
4,4

Toyota Auris (2007-2012)

  • Piszczące klocki hamulcowe - problem pojawia się po wymianie z tzw. elementów pierwszomontażowych.
  • Awarie alternatorów - w autach z początku produkcji.
  • Trzeszczenie wnętrza, rysowanie się plastików.
  • Zatkane filtry DPF - problem dotyczy diesli 2.0 i wersji 1.4 D-4D po 2008 r.
  • Wersji 1.4 D-4D bez filtra cząstek stałych.
  • Odmiany 1.6 sprzed liftingu (prostszy silnik).
  • Wersji wyposażeniowej Sol - jest optymalna.
  • Wersji 2.0 D-4D, jeśli planuje się eksploatację w mieście.
  • Odmiany Terra - ma bardzo ubogo wyposażone wnętrze.
  • Tanich aut sprowadzonych w bogatych wersjach.

Dane techniczne: Toyota Auris (2007-2012)

Polecane silniki
1.6 VVT-i
1.4 D-4D
Silnik
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
1364 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
124 KM
90 KM
Maks. moment obrotowy
157 Nm
190 Nm
Osiągi
 
 
Prędkość maksymalna
190 km/h
175 km/h
Przysp. 0-100 km/h
10,4 s
12,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,1
5,0