Używane coupe i kabriolety klasy średniej od Audi, BMW i Mercedesa
Jeśli ktoś ceni sobie sportową linię nadwozia, albo wiatr we włosach, to wśród popularnych modeli premium klasy średniej bez problemu znajdzie coś dla siebie.

W naszych poprzednich publikacjach skupialiśmy się na zwykłych wersjach Audi A4, BMW serii 3 i Mercedesa klasy C. Występują one jako reprezentacyjne sedany, albo praktyczne kombi i na te właśnie odmiany decyduje się większość kupujących.
Nie zapominajmy jednak, że ci niemieccy przedstawiciele klasy średniej dostępni są także z nadwoziami, które nad pragmatyzm przedkładają emocje i wrażenia z jazdy.
Poniżej znajdziecie zestawienie wersji coupe i cabrio Audi A4 (oraz A5), BMW serii 3 oraz Mercedesa klasy C w cenach do 30 tysięcy złotych i powyżej tej kwoty.
Modele w cenach do 30 tysięcy złotych
BMW serii 3 E46 coupe (produkcja 1996-2006)

To ponadczasowe, tylnonapędowe auto można mieć już za 15 tys. złotych. Egzemplarze z końcówki produkcji kosztują dwa razy tyle. Sportowe wersje M (3.2 l, 343-360 KM) są wyceniane na ok. 60-70 tys. zł. Gamę uzupełnia kabriolet (ceny od 20 tys. zł). Za 3‒4 tys. zł można do niego dokupić twardy dach. Coupe jest już w zasadzie youngtimerem. Warto zatem zainwestować w egzemplarz w idealnym stanie z 6-cylindrowym silnikiem. Po roku czy po dwóch będzie go można odsprzedać bez utraty wartości. Na zadbanej wersji M można nawet zarobić (auto nie może być oszpecone domorosłym tuningiem). Popyt na bezwypadkowe egzemplarze przewyższa podaż.
Audi A4 B6/B7 (produkcja 2002-2006)

Audi A4 B6 i B7 nie było produkowane w wersji coupe, stąd prezentujemy wyłącznie kabriolet. Klienci cenią sobie głównie bardzo wysoką jakość wykonania karoserii, co sprawia, że samochód podczas jazdy nie skrzypi. Ceny używanych: od 20 do 60 tys. zł. Co ciekawe - niemal połowa ogłoszeń dotyczy wersji wysokoprężnych 2.0 TDI lub 3.0 TDI. Do wyboru: napęd na przód lub 4x4 (quattro).
Mercedes klasy C Sportcoupe (produkcja 2001-2006)

Mercedes Sportcoupe jest najmniej atrakcyjnym modelem w tej grupie. Ceny: od 10 do 40 tys. zł. Należy jednak pamiętać, że ten samochód jedynie uzupełniał ofertę producenta jako bezpośredni konkurent dla BMW serii 3 Compact. Coupe na bazie klasy C nie było produkowane, a stylowy model CLK był pozycjonowany wyżej. Dzięki małej popularności można łatwo trafić na auto w idealnym stanie.
Modele w cenach powyżej 30 tysięcy złotych
BMW serii 3 E92 (produkcja 2006-2014)

Myślisz: sportowe coupe w klasie średniej? Mówisz: BMW. Najdroższą odmianą jest M3, 420 KM V8 (na zdjęciu, ceny od 100 tys. zł). Zwykłe odmiany można kupić już za 50 tys. zł. Wersje cabrio są o ok. 20% droższe. W ogłoszeniach dominują modele z silnikami... wysokoprężnymi! Nie brakuje także mocnych wersji benzynowych z automatyczną skrzynią biegów. Najbardziej popularne silniki: 320d/184 KM, 325d/204 KM,330d/245 KM i 335d/286 KM. Napęd na tył lub na cztery koła (xDrive). Poszukiwane są odmiany ze sportowym pakietem M. Najdroższe "zwykłe" wersje kosztują ok. 130 tys. zł. Najdroższe modele M - prawie 4-krotnie drożej.
Audi A5 (produkcja 2007)

Audi A5 bazuje na modelu A4 B8. Ma napęd na przód lub na cztery koła (quattro). Do 2009 r. jako Coupe, później także jako kabriolet i Sportback (z nadwoziem pięciodrzwiowym). Wersje benzynowe: 1.8-4.2 (160-450 KM). Diesle: 2.0-3.0 (170-240 KM). Najtańsze Audi A5 kosztują około 65 tys. zł. Za odmianę kabrio trzeba zapłacić ponad 75 tys. zł. 450-konny RS to już wydatek ok. 230 tys. zł.
Mercedes klasy C W204 coupe (produkcja od 2011)

Ten model bazuje na wersji sedan. Ma tylny napęd i rewelacyjnie się prowadzi. Ceny - od 85 tysięcy złotych. Wersje benzynowe: 1,8-3,5 l (moce 156-306 KM). Jeśli dla kogoś to za mało, w zanadrzu są jeszcze potężne modele AMG V8 6,2 l o mocach 487 i 517 KM (ten ostatni to Black Series)! Diesle: tylko jeden, o pojemności 2,1 l, ale w kilku wersjach mocy (170-204 KM).
Tekst: Jacek AmbrozikZdjęcia: archiwum