Używane BMW X3 E83 (2003-2010) - opinie użytkowników
Zadbane X3 to strzał w dziesiątkę. Niestety, o takie wyjątkowo ciężko.
BMW X3 E83lata produkcji: 2003-2010ceny: od 18 tys. zł
BMW X3 jest drugim SUV-em tej marki, wprowadzonym na rynek 15 lat temu. Pierwsza generacja tego modelu doskonale się starzeje i jest coraz bardziej pożądana na rynku wtórnym, głównie przez swoje (jeszcze) nieduże rozmiary i niezwykle przestronne wnętrze (zasługa sporego rozstawu osi).
Bagażnik mieści 450 l, a dostęp do niego można uzyskać m.in. po uchyleniu tylnej szyby.
Od razu zaznaczamy, że w X3 nie przewidziano miejsca na koło zapasowe, więc jeśli ktoś chce zamontować gaz, musi przerobić podłogę bagażnika lub umieścić butlę za kanapą. Silniki benzynowe akceptują taki rodzaj zasilania, ale stanowią rynkową niszę.
Pozostaje wybór diesli. W ciemno polecamy trzylitrowe z pojedynczym doładowaniem: pięknie brzmią, są dynamiczne i w zasadzie się nie psują. Jeśli dwulitrowe, to z lat 2003-2007, bo nowsze mają awaryjny łańcuchowy rozrząd.
W X3 częściej od silników problemy sprawia układ napędowy, głównie skrzynia rozdzielcza xDrive w wyniku normalnego eksploatacyjnego zużycia. Koszt jej naprawy liczy się już w tysiącach złotych.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANE BMW X3 E83 (2003-2010): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich BMW X3?
ZALETY
"Napęd 4x4 jest bezobsługowy i daje możliwość płynnego przekazywania momentu między osiami. Nie ma problemów z górkami czy zakopaniem".
"Wszystko w zasięgu ręki. Dobrze, że nie ma zbyt wiele zabierającej uwagę kierowcy elektroniki".
"Rzędowa szóstka 3.0 pięknie bulgocze i ciągnie na każdym biegu. Nie słychać jej w pewnym zakresie prędkości".
"Jak na swoje rozmiary, miejsca jest naprawdę sporo w obu rzędach siedzeń".
WADY
"Automatyczna skrzynia czasami się gubi podczas jazdy w mieście".
"Jak na BMW, wnętrze jest zaskakująco słabo wykończone. Wyciera się zwłaszcza farba na przyciskach".
"Powyżej 140 km/h słychać już szum powietrza z okolic uszczelek drzwi"
"Samochód bardzo twardo zawieszony. Czuć każdą nierówność."
BMW X3 E83 (2003-2010)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 24/2018