Używane BMW serii 5 F10 (2010-2017) - opinie użytkowników
Skomplikowana konstrukcja „piątki” jest źródłem wielu irytujących usterek. Szczególnie zawodzi elektronika.
BMW SERII 5 F10lata produkcji: 2010-2017ceny: od 45 tys. zł
BMW serii 5 generacji F10 wciąż wygląda jak aktualny model, a tymczasem następcę przedstawiono ponad rok temu.
Trudno znaleźć w ogłoszeniach dwa identycznie wyposażone egzemplarze - kupujący BMW w salonie często konfigurowali auta według swoich potrzeb, stąd na długiej liście wybranych, niekiedy mało przydatnych, opcji brakuje czasami takich elementów jak "ksenony" lub podgrzewane fotele.
Komfortem jazdy i właściwościami jezdnymi seria 5 F10 reprezentuje poziom godny marki BMW, jednak pomimo okazałych rozmiarów ten model nie zapewnia królewskich warunków pasażerom tylnych siedzeń.
Potrafi też napsuć krwi użytkownikom. Problemy sprawia przede wszystkim rozbudowana i pobierająca prąd elektronika, automatyczne przekładnie i skrzynia rozdzielcza napędu xDrive (wymagają wymian oleju) oraz łańcuchy rozrządu w 2-litrowych dieslach N47 (część z nich wycofano w 2014 r.). Niestety, ponad 90% ogłoszeń dotyczy BMW F10 właśnie z tymi silnikami. Pośród nich giną godne polecenia 6-cylindrowe "piątki". Rodzaj paliwa: w tym wypadku bez znaczenia.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANE BMW SERII 5 F10 (2010-2017): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich BMW serii 5?
ZALETY
"Mam silnik 2.0d: cichy, kulturalnie pracuje, mało pali. Częsta zmiana oleju i zapominam o rozrządzie".
"Trzyma się drogi jak przyklejone. Napęd xDrive daje poczucie bezpieczeństwa i bywa pomocny".
"Kamery i duże lusterka ułatwiają manewrowanie tym sporym autem".
"Bardzo cicha praca zawieszenia: prawie nie czuć dziur czy torów tramwajowych".
WADY
"Automat wymaga zmieniania oleju co ok. 60 tys. km. Przełożenia wcale nie są idealnie dobrane".
"Oparcie kanapy mogłoby być ustawione pod większym kątem, w końcu to auto na długie trasy".
"Reflektory parują podczas jazdy. Słaba jakość lakieru. Na piastach pojawiła się już rdza".
"Ramka wokół ekranu head-up odbija się w szybie".
BMW serii 5 F10 (2010-2017)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 49/2018