Używane BMW serii 3 E46 (1998-2007) - opinie użytkowników

E46 powoli staje się youngtimerem. Wiele aut wymaga jednak dodatkowych inwestycji.

BMW serii 3 E46
BMW serii 3 E46Motor

BMW SERII 3 E46lata produkcji: 1998-2007ceny: od 7 tys. zł

Pasjonaci marki BMW z pewnością będą szukać zadbanych E46 z silnikami R6 w wersjach coupe lub cabrio - i najprawdopodobniej zapłacą za nie dwa razy więcej niż za 4-cylindrowego sedana lub kombi, a tym bardziej mało interesującą odmianę Compact.

Choć ten samochód skończył 20 lat, dzielnie opiera się setkom tysięcy przejechanych kilometrów i nadal świetnie wygląda, lecz nie jest bezawaryjny i w najstarszych egzemplarzach swoje żniwo zebrała postępująca korozja.

Niestety, oprócz nadwozia atakuje ona podwozie i tylną belkę zawieszenia, a to z góry dyskwalifikuje część starszych egzemplarzy.

Wszystkie benzynowe E46 optymalnie znoszą współpracę z instalacją gazową, lecz koszty napraw podwyższa zastosowanie w niektórych z nich nowatorskiego systemu sterowania zaworami - Valvetronic.

Użytkownicy BMW E46 często donoszą o różnego rodzaju awariach instalacji elektrycznej, narzekają na średnią trwałość zawieszenia (zużycie niewymiennych sworzni skutkuje wymianą całych przednich wahaczy) i przestrzegają przed kosztami. Na tle nowszych BMW nie jest jednak tak źle, a zaplecze części jest ogromne.

e46 deska rozdzielczaMotor
e46 fotele przednieMotor
e46 fotele tyłMotor
e46 bagażnikMotor
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń.
 OCENA SAMOCHODU
 
źle
poniżej średniej
przeciętnie
powyżej średniej
bardzo dobrze
przestronność wnętrza
 
 ✔
 
 
 
pojemność bagażnika
 
 
 ✔
 
 
jakość materiałów
 
 
 
 
 ✔
wyposażenie
 
 
 
 ✔
 
komfort jazdy, hałas
 
 
 ✔
 
 
osiągi
 
 
 
 
 ✔
wygląd, styl
 
 
 
 ✔
 
OCENA EKSPLOATACJI
 
źle
poniżej średniej
przeciętnie
powyżej średniej
bardzo dobrze
cena zakupu
 
 
 
 ✔
 
zużycie paliwa
 
 ✔
 
 
 
ceny części
 
 ✔
 
 
 
dostępność części
 
 
 
 
 ✔
koszty serwisu
 ✔
 
 
 
 
dostępność serwisu
 
 
 
 ✔
 
awaryjność
 
 
 ✔
 
 
bmw serii 3 e46 touringMotor

UŻYWANE BMW SERII 3 E46 (1998-2007): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich BMW serii 3?

ZALETY

"Rozkład masy wynosi 50/50. Auto prowadzi się jak po sznurku, pokonywanie zakrętów to sama przyjemność".

"Wielofunkcyjna kierownica i konsola środkowa zwrócona w stronę kierowcy ułatwiają codzienną jazdę".

"Materiały wykończeniowe dobrej jakości, po 300 tys. km nadal nic nie trzeszczy".

WADY

"W aucie zawodzi elektronika, m.in. wzmacniacz antenowy, silnik tylnej wycieraczki (w Touringu) i moduł komfortu".

wycieraczkaMotor

"W środku czterem dorosłym osobom może brakować miejsca na nogi".

"Po około 12 latach pojawiła się rdza przy progach i nadkolach".

BMW serii 3 E46 (1998-2007)

BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor
BMW serii 3 E46 (1998-2007) Motor

Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 45/2018

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas