Używane BMW serii 3 E46 (1998-2007) - opinie użytkowników
E46 powoli staje się youngtimerem. Wiele aut wymaga jednak dodatkowych inwestycji.
BMW SERII 3 E46lata produkcji: 1998-2007ceny: od 7 tys. zł
Pasjonaci marki BMW z pewnością będą szukać zadbanych E46 z silnikami R6 w wersjach coupe lub cabrio - i najprawdopodobniej zapłacą za nie dwa razy więcej niż za 4-cylindrowego sedana lub kombi, a tym bardziej mało interesującą odmianę Compact.
Choć ten samochód skończył 20 lat, dzielnie opiera się setkom tysięcy przejechanych kilometrów i nadal świetnie wygląda, lecz nie jest bezawaryjny i w najstarszych egzemplarzach swoje żniwo zebrała postępująca korozja.
Niestety, oprócz nadwozia atakuje ona podwozie i tylną belkę zawieszenia, a to z góry dyskwalifikuje część starszych egzemplarzy.
Wszystkie benzynowe E46 optymalnie znoszą współpracę z instalacją gazową, lecz koszty napraw podwyższa zastosowanie w niektórych z nich nowatorskiego systemu sterowania zaworami - Valvetronic.
Użytkownicy BMW E46 często donoszą o różnego rodzaju awariach instalacji elektrycznej, narzekają na średnią trwałość zawieszenia (zużycie niewymiennych sworzni skutkuje wymianą całych przednich wahaczy) i przestrzegają przed kosztami. Na tle nowszych BMW nie jest jednak tak źle, a zaplecze części jest ogromne.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANE BMW SERII 3 E46 (1998-2007): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich BMW serii 3?
ZALETY
"Rozkład masy wynosi 50/50. Auto prowadzi się jak po sznurku, pokonywanie zakrętów to sama przyjemność".
"Wielofunkcyjna kierownica i konsola środkowa zwrócona w stronę kierowcy ułatwiają codzienną jazdę".
"Materiały wykończeniowe dobrej jakości, po 300 tys. km nadal nic nie trzeszczy".
WADY
"W aucie zawodzi elektronika, m.in. wzmacniacz antenowy, silnik tylnej wycieraczki (w Touringu) i moduł komfortu".
"W środku czterem dorosłym osobom może brakować miejsca na nogi".
"Po około 12 latach pojawiła się rdza przy progach i nadkolach".
BMW serii 3 E46 (1998-2007)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 45/2018