Używane Audi A6 C6 (2004-2011) – test długodystansowy

245/40 R18: mimo tych niskoprofilowych opon i dużych felg, A6 wciąż zachowuje odpowiedni poziom komfortu.
245/40 R18: mimo tych niskoprofilowych opon i dużych felg, A6 wciąż zachowuje odpowiedni poziom komfortu.Motor
  • przebieg: 380 tys. km
  • rok produkcji: 2007
  • start: 175 tys. km
  • meta: 380 tys. km (raport z 205 tys. km)
  • obecna wartość: 38 tys. zł
Nawet przy bliższych oględzinach wnętrze wygląda znakomicie. Żaden element nie rozpadł się, nie popękał, nie rozsypał – wszystko nosi naturalne, ale niewielkie ślady eksploatacji.
Nawet przy bliższych oględzinach wnętrze wygląda znakomicie. Żaden element nie rozpadł się, nie popękał, nie rozsypał – wszystko nosi naturalne, ale niewielkie ślady eksploatacji.Motor
Bardzo czytelny ekran, szkoda że nie „mówi” do kierowcy w języku polskim. (kliknij, żeby powiększyć)
Bardzo czytelny ekran, szkoda że nie „mówi” do kierowcy w języku polskim. (kliknij, żeby powiększyć)Motor
Doskonale wykonane fotele, ślady zużycia widać tylko na zewnętrznych poduszkach. Z tyłu - długie siedzisko i mnóstwo miejsca na nogi, ale tunel centralny jest gigantyczny (to „wina” quattro).
Doskonale wykonane fotele, ślady zużycia widać tylko na zewnętrznych poduszkach. Z tyłu - długie siedzisko i mnóstwo miejsca na nogi, ale tunel centralny jest gigantyczny (to „wina” quattro).Motor
Trzylitrowe silniki TDI w Audi są znane z tego, że wtryskiwacze nie wytrzymują w nich tyle, co u konkurencji.
Trzylitrowe silniki TDI w Audi są znane z tego, że wtryskiwacze nie wytrzymują w nich tyle, co u konkurencji.Motor
Stuki w przekładni kierowniczej, niewielkie wycieki płynów i korozja na tylnej klapie: A6 po 380 tys. km
Podczas przeglądu w serwisie mechanika Audi została oceniona bardzo wysoko.
Podczas przeglądu w serwisie mechanika Audi została oceniona bardzo wysoko.Motor

UŻYWANE AUDI A6 C6: OCENA WNĘTRZA, PRZESTRONNOŚCI I JAKOŚCI WYKOŃCZENIA

1. Bagażnik: 565-1660 l. Z boku udało się wygospodarować miejsce na dużą kieszeń. 2. Pod podłogą: koło zapasowe (pełne) i akumulator.
1. Bagażnik: 565-1660 l. Z boku udało się wygospodarować miejsce na dużą kieszeń. 2. Pod podłogą: koło zapasowe (pełne) i akumulator.Motor
Przebieg 380 tys. km nie pozostawił poważniejszych śladów na wnętrzu Audi. Nawet fotel kierowcy nie jest przesadnie wygnieciony. Kabina zachwyca przestronnością. Nieźle wypada też wyciszenie.OCENA: 5/5

UŻYWANE AUDI A6 C6: OCENA SILNIKA, DYNAMIKI I ZUŻYCIA PALIWA

Dane tech.: Audi A6 C6 3.0 TDI (2007)

 
Audi A6 C6 3.0 TDI (2007)
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2967 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Moc maksymalna
233 KM/4000
Maks. moment obrotowy
450 Nm/1400
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
247 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,9 s
Średnie zużycie paliwa
8,0 l/100 km
Kosztowna wymiana wtryskiwaczy przy 220 000 km to utrata jednego punktu. Jednak jeśli chodzi o sam układ tłokowo-korbowy, to po 380 000 km jest on w dobrym stanie. Rozsądne zużycie paliwa.OCENA: 4/5

UŻYWANE AUDI A6 C6: PRZEGLĄD W SERWISIE - OCENA MECHANIKA

1. CHOWANY HAK HOLOWNICZY – wysuwa go elektryczny siłownik, z zewnątrz jest zupełnie niewidoczny. 2. ORYGINALNY WYDECH właściwie nie jest skorodowany. W dieslu ten element potrafi wytrzymać cały okres użytkowania. 3. CIEMNIEJSZA PLAMA to miejsce zapocenia olejem na skrzyni biegów, jednak nie ma powodów do obaw – olej nie leci strumieniem. 4. POCZĄTKI KOROZJI – progi obite przez kamienie spod kół zaczęły rdzewieć, bąble pojawiły się też na tylnej klapie. 5. SKOMPLIKOWANE ZAWIESZENIE WIELOWAHACZOWE z przodu raz wymagało wymiany kilku elementów gumowych.
1. CHOWANY HAK HOLOWNICZY – wysuwa go elektryczny siłownik, z zewnątrz jest zupełnie niewidoczny. 2. ORYGINALNY WYDECH właściwie nie jest skorodowany. W dieslu ten element potrafi wytrzymać cały okres użytkowania. 3. CIEMNIEJSZA PLAMA to miejsce zapocenia olejem na skrzyni biegów, jednak nie ma powodów do obaw – olej nie leci strumieniem. 4. POCZĄTKI KOROZJI – progi obite przez kamienie spod kół zaczęły rdzewieć, bąble pojawiły się też na tylnej klapie. 5. SKOMPLIKOWANE ZAWIESZENIE WIELOWAHACZOWE z przodu raz wymagało wymiany kilku elementów gumowych. Motor
Minus jeden punkt za ogólne luzy, które trudno będzie usunąć (wymagałoby to demontażu całego zawieszenia), ale mimo wszystko mechanikę Audi trzeba ocenić bardzo wysoko. Bezwypadkowe egzemplarze, takie jak ten, będą jeździć prawie w nieskończoność.OCENA: 4/5

UŻYWANE AUDI A6 C6: OCENA TRWAŁOŚCI PODZESPOŁÓW, TYPOWE USTERKI

Zewnętrzne ślady korozji pojawiają się tam, gdzie zbiera się woda lub wilgoć. (kliknij, żeby powiększyć)
Zewnętrzne ślady korozji pojawiają się tam, gdzie zbiera się woda lub wilgoć. (kliknij, żeby powiększyć)Motor
Pół miliona kilometrów to żaden problem dla A6. Tylko wtryskiwacze tyle nie wytrzymają. OCENA: 4/5

UŻYWANE AUDI A6 C6: OCENA DETALI - CO JEST UDANYM POMYSŁEM, A CO IRYTUJE?

(kliknij, żeby powiększyć)
(kliknij, żeby powiększyć)Motor
  • Wyjątkowo wygodna pozycja za kierownicą, doskonałe fotele.
  • Pełnowymiarowe koło zapasowe.
  • Bardzo niski poziom hałasu.
  • Obsługa MMI wymaga odrywania uwagi od prowadzenia
  • Odpryskujący lakier i ogniska korozji. Na zdjęciu z prawej: źle osadzone światło "stop" - pod uszczelkę dostała się woda, wdała się korozja.
  • Stale coś stuka w zawieszeniu.
Przyjemność z eksploatacji Audi psuje najbardziej postukiwanie z zawieszenia i twarde sprzęgło. Wyciszenie zasługuje na szóstkę.OCENA: 4/5

UŻYWANE AUDI A6 C6: GŁÓWNI RYWALE RYNKOWI

1. BMW SERII 5 (typ E60) lata produkcji: 2003-2010, ceny od 25 tys. zł; 2. MERCEDES KLASY E lata produkcji: 2002-2009, ceny od 21 tys. zł.
1. BMW SERII 5 (typ E60) lata produkcji: 2003-2010, ceny od 25 tys. zł; 2. MERCEDES KLASY E lata produkcji: 2002-2009, ceny od 21 tys. zł.Motor

UŻYWANE AUDI A6 C6: SYTUACJA RYNKOWA, UTRATA WARTOŚCI

Audi A6 C6 3.0 TDI: orientacyjne ceny rynkowe

MODEL
2010
2009
2008
2007
2006
2005
3.0 TDI
59 000 zł
50 000 zł
42 000 zł
38 000 zł
35 000 zł
32 000 zł
Większość aut ma za sobą naprawy blacharskie. Ceny bardzo wysokie.OCENA: 3/5

Używane Audi A6 C6 3.0 TDI (2007) - zestawienie kosztów (205 tys. km)

1. OPŁATY
Ubezpieczenie OC i AC w okresie 5 lat (samochód zarejestrowany w dużym mieście)
12 000 zł
2. CZYNNOŚCI SERWISOWE  
Data
 Przebieg
 Opis czynności
 Koszt
 11.2010
 175 000 km
Przegląd po zakupie, wymiana filtrów, tuning elektroniczny silnika – podniesienie mocy do 275 KM
2500 zł
 04.2011
 190 000 km
Wymiana łączników stabilizatora
220 zł
 10.2011
 225 000 km
Wymiana klocków hamulcowych (przód i tył)
300 zł
 05.2012
 240 000 km
Awaria silnika – wymontowanie i wymiana kompletu wtryskiwaczy common rail
9000 zł
 06.2012
 262 000 km
Wymiana łożysk kół przednich
550 zł
 11.2012
 279 000 km
Wymiana łączników stabilizatora i klocków hamulcowych z przodu
500 zł
 05.2013
 290 000 km
Wymiana łożyska koła – element był wadliwy
250 zł
 10.2013
301 000 km
Wymiana tulei dolnych wahaczy
300 zł
 07.2014
317 000 km
Wymiana klocków, filtrów, łączników drążków kierowniczych
650 zł
 11.2014
330 000 km
Uszkodzenie filtra cząstek stałych (pęknięta obudowa), filtr usunięty, wymieniony fragment układu wydechowego
1800 zł
 05.2015
362 000 km
Wymiana klocków hamulcowych, łączników stabilizatora
500 zł
-
-
Okresowa wymiana oleju z filtrem x 14 (co 15 000 km, olej 5W30)
3500 zł
-
-
2 komplety opon 245/40 ZR18 (letnie i zimowe)
4000 zł
 Suma wydatków z punktu 2
24 070 zł
 3. KOSZTY PALIWA  
 Na dystansie 205 tys. km (średnie spalanie: 8,4 l/100 km, ilość zużytego paliwa: 17 220 l, cena uśredniona: 5,00 zł za litr)
86 100 zł
 PODSUMOWANIE KOSZTÓW 
 Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
122 170 zł
 Utrata wartości (zakup: 75 tys. zł, obecna wartość: 38 tys. zł)
37 000 zł
 Łączny koszt na dystansie 205 tys. km
159 170 zł
 Koszt 1 km bez utraty wartości
0,59 zł
 Koszt 1 km z utratą wartości*
0,78 zł
* inne samochody: Audi A4 - 0,97 zł, Fiat Bravo - 0,88 zł, Renault Clio - 0,66 zł

UŻYWANE AUDI A6 C6: PODSUMOWANIE

Każdy samochód z przebiegiem prawie 400 tys. km będzie już zużyty i Audi nie jest tu wyjątkiem. Jednak mimo pewnego wyeksploatowani wciąż pozostał mu jeszcze duży zapas wytrzymałościowy. Jednorazowa awaria silnika była kosztowna w usunięciu, ale przy tak dużym przebiegu nie wpłynęła zauważalnie na koszt 1 km.OCENA KOŃCOWA: 4/5