Używane Audi A4 B7 (2004-2008) - opinie użytkowników
Ten pożądany model można polecić w tylko w wybranych wersjach silnikowych.
AUDI A4 B7
lata produkcji: 2004-2008
ceny: od 11 tys. zł
Audi A4 B7 to tak naprawdę mocno zmodernizowane B6 - zmienił się przód i tył nadwozia, a także pojawiły się nowe silniki benzynowe TFSI i 2.0 TDI PD.
Niestety, po latach stały się one głównym źródłem problemów tej generacji A4: jednostki TFSI "brały" olej, a diesle z pompowtryskiwaczami irytowały właścicieli awariami zaworów EGR, panewek lub pomp oleju.
Usterki nie omijają również mocniejszych diesli (3.0 TDI), w których zawodzi rozrząd. Najczęściej poszukiwany silnik w B7 to niezawodny 1.8 Turbo. Zainteresowanie nie omija również słabego, ale niezniszczalnego 1.6 8V (idealnego do zasilania gazem) oraz wczesnych odmian 1.9 TDI (paradoksalnie - im starsze, tym trwalsze).
W A4 B7 zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, które przy dużym zużyciu zacznie generować spore koszty.
Trudno mieć zastrzeżenia do jakości wykonania i dostępności licznych części.
Jeśli komuś podoba się bryła nadwozia A4 B7 i koniecznie chce mieć wersję wysokoprężną, powinien rozejrzeć się za Seatem Exeo. Technicznie to właśnie A4 B7, tyle że w nowszym opakowaniu, z dieslami common rail pod maską.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Audi A4?
ZALETY
"Silnik 1.8 T jest bardzo elastyczny, dynamiczny i zużywa niewiele paliwa".
"Siedmiobiegowy automat pracuje bardzo poprawnie i nie szarpie, a jeśli zajdzie potrzeba, daje sporo frajdy z jazdy".
"W środku nic nie trzeszczy nawet po kilkunastu latach użytkowania. Na kokpicie trudno znaleźć większe ślady zużycia".
"Silniki turbo mają wysoki moment obrotowy i gwarantują bezpieczne wyprzedzanie w trasie bez redukcji biegów".
WADY
"Auto nie jest idealnie wyważone - ma ciężki przód i nie prowadzi się tak dobrze jak A3 z tego samego rocznika".
"A4 wygląda na duże auto, ale w środku jest mocno zabudowane i ma mało miejsca, zwłaszcza z tyłu".
"Zawieszenie wielowahaczowe jest wygodne, ale drogie w naprawach. Z zewnątrz trzeba już zwracać uwagę na postępującą korozję".
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 23/2018
Używane Audi A4 B7 (2004-2007) – OPINIE O SAMOCHODACH
Test używanego Audi A4 Avant 2.0 TDI 140 (2005) z przebiegiem 300 tys. km – SAMOCHODY UŻYWANE