Używana Toyota Yaris II (2005-2011)
To prawdopodobnie najtrwalszy model Toyoty na rynku.
Wszystko dzięki dopracowaniu i prostocie konstrukcji.
Najbezpieczniejszy wybór to bazowy silnik 1.0. Szkoda, że nie ma już czterech cylindrów jak poprzednik, ale i tak spełnia swoje zadanie przy znikomych wymaganiach serwisowych (bezobsługowy łańcuch rozrządu, wyjątkowa wytrzymałość konstrukcyjna, niewielkie wysilenie). Godny uwagi, choć nieco droższy, jest także 4-cylindrowy silnik 1.3 VVT-i/87 KM (po 2009 roku zastąpił go Dual VVT-i; ma nieco większą moc, ale takie same osiągi).
Jeśli komuś trafi się zadbany diesel, powinien skorzystać z okazji. W przeciwieństwie do większych jednostek wysokoprężnych Toyoty, akurat ta jest wyjątkowo udana. Do 2008 roku nie miała filtra cząstek stałych. Nie montowano w niej dwumasowego koła zamachowego
Czy Yaris II ma jakieś słabe strony? Tak - są nimi skrzynie biegów (zarówno ręczna, jak też zautomatyzowana MMT). Podatne na zużycie okazuje się wnętrze.
+ wzorowa niezawodność
+ brak problemów z ewentualną ponowną odsprzedażą
+ wszystkie silniki można polecić
- drobne problemy z korozją
- 26 000 zł
Auta z końcówki produkcji. W podobnej cenie są już Yarisy III.
- 17 000 zł
Wystarczająca kwota na zakup samochodu w niezłym stanie od prywatnej osoby.
- 10 000 zł
Najtańsze Yarisy, bardzo często białe, wyprzedawane po flotach z silnikiem 1.0 VVT-i.
TOYOTA YARIS I
lata produkcji: 1999-2005
polecany silnik: 1.0 VVT-i/68 KM
ceny: od 6000 zł
TOYOTA YARIS III
w produkcji: od 2011 roku
polecany silnik: 1.4 D-4D/90 KM
ceny: od 20 000 zł
Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 25/2017
Używana Toyota Yaris I (1999-2005) – OPINIE O SAMOCHODACH
Toyota Yaris 1.0 VVT-i (1999-2005) – SAMOCHODY UŻYWANE
Używana Toyota Yaris Verso (2000-2005) – OPINIE O SAMOCHODACH