Używana Toyota Yaris II (2005-2011)

To prawdopodobnie najtrwalszy model Toyoty na rynku.

Toyota Yaris II
Toyota Yaris IIMotor

Wszystko dzięki dopracowaniu i prostocie konstrukcji.

Najbezpieczniejszy wybór to bazowy silnik 1.0. Szkoda, że nie ma już czterech cylindrów jak poprzednik, ale i tak spełnia swoje zadanie przy znikomych wymaganiach serwisowych (bezobsługowy łańcuch rozrządu, wyjątkowa wytrzymałość konstrukcyjna, niewielkie wysilenie). Godny uwagi, choć nieco droższy, jest także 4-cylindrowy silnik 1.3 VVT-i/87 KM (po 2009 roku zastąpił go Dual VVT-i; ma nieco większą moc, ale takie same osiągi).

Jeśli komuś trafi się zadbany diesel, powinien skorzystać z okazji. W przeciwieństwie do większych jednostek wysokoprężnych Toyoty, akurat ta jest wyjątkowo udana. Do 2008 roku nie miała filtra cząstek stałych. Nie montowano w niej dwumasowego koła zamachowego

Czy Yaris II ma jakieś słabe strony? Tak - są nimi skrzynie biegów (zarówno ręczna, jak też zautomatyzowana MMT). Podatne na zużycie okazuje się wnętrze.

Yaris deska rozdzielczaMotor
Toyota Yaris wnętrzeMotor
Yaris bagażnikMotor

UŻYWANA TOYOTA YARIS II (2005-2011): PLUSY I MINUSY 

+ wzorowa niezawodność+ brak problemów z ewentualną ponowną odsprzedażą+ wszystkie silniki można polecić

- drobne problemy z korozją

UŻYWANA TOYOTA YARIS II (2005-2011): POLECANY SILNIK

pojemność
1298 cm3
maksymalna moc
87 KM
maks. moment obrotowy
121 Nm
prędkość maksymalna
170 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h
11,5 s
średnie zużycie paliwa
6,0 l/100 km

UŻYWANA TOYOTA YARIS II (2005-2011): PRZEWODNIK PO CENACH

  • 26 000 zł

Auta z końcówki produkcji. W podobnej cenie są już Yarisy III.

  • 17 000 zł

Wystarczająca kwota na zakup samochodu w niezłym stanie od prywatnej osoby.

  • 10 000 zł

Najtańsze Yarisy, bardzo często białe, wyprzedawane po flotach z silnikiem 1.0 VVT-i.

Toyota YarisMotor

UŻYWANA TOYOTA YARIS II (2005-2011): INNE GENERACJE

TOYOTA YARIS Ilata produkcji: 1999-2005polecany silnik: 1.0 VVT-i/68 KMceny: od 6000 zł

W Yarisie I bazowy silnik 1.0 miał 4 cylindry. W kolejnych – już tylko 3.Motor

TOYOTA YARIS IIIw produkcji: od 2011 rokupolecany silnik: 1.4 D-4D/90 KMceny: od 20 000 zł

Toyota Yaris II (2005-2011)

Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor
Toyota Yaris II (2005-2011)Motor

Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 25/2017

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas