Używana Toyota Yaris II (2005-2011)
To prawdopodobnie najtrwalszy model Toyoty na rynku.
Wszystko dzięki dopracowaniu i prostocie konstrukcji.
Najbezpieczniejszy wybór to bazowy silnik 1.0. Szkoda, że nie ma już czterech cylindrów jak poprzednik, ale i tak spełnia swoje zadanie przy znikomych wymaganiach serwisowych (bezobsługowy łańcuch rozrządu, wyjątkowa wytrzymałość konstrukcyjna, niewielkie wysilenie). Godny uwagi, choć nieco droższy, jest także 4-cylindrowy silnik 1.3 VVT-i/87 KM (po 2009 roku zastąpił go Dual VVT-i; ma nieco większą moc, ale takie same osiągi).
Jeśli komuś trafi się zadbany diesel, powinien skorzystać z okazji. W przeciwieństwie do większych jednostek wysokoprężnych Toyoty, akurat ta jest wyjątkowo udana. Do 2008 roku nie miała filtra cząstek stałych. Nie montowano w niej dwumasowego koła zamachowego
Czy Yaris II ma jakieś słabe strony? Tak - są nimi skrzynie biegów (zarówno ręczna, jak też zautomatyzowana MMT). Podatne na zużycie okazuje się wnętrze.
UŻYWANA TOYOTA YARIS II (2005-2011): PLUSY I MINUSY
+ wzorowa niezawodność+ brak problemów z ewentualną ponowną odsprzedażą+ wszystkie silniki można polecić
- drobne problemy z korozją
UŻYWANA TOYOTA YARIS II (2005-2011): POLECANY SILNIK
pojemność | 1298 cm3 |
maksymalna moc | 87 KM |
maks. moment obrotowy | 121 Nm |
prędkość maksymalna | 170 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 11,5 s |
średnie zużycie paliwa | 6,0 l/100 km |
UŻYWANA TOYOTA YARIS II (2005-2011): PRZEWODNIK PO CENACH
- 26 000 zł
Auta z końcówki produkcji. W podobnej cenie są już Yarisy III.
- 17 000 zł
Wystarczająca kwota na zakup samochodu w niezłym stanie od prywatnej osoby.
- 10 000 zł
Najtańsze Yarisy, bardzo często białe, wyprzedawane po flotach z silnikiem 1.0 VVT-i.
UŻYWANA TOYOTA YARIS II (2005-2011): INNE GENERACJE
TOYOTA YARIS Ilata produkcji: 1999-2005polecany silnik: 1.0 VVT-i/68 KMceny: od 6000 zł
TOYOTA YARIS IIIw produkcji: od 2011 rokupolecany silnik: 1.4 D-4D/90 KMceny: od 20 000 zł
Toyota Yaris II (2005-2011)
Tekst: Jacek Ambrozik, Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 25/2017