Używana Skoda Superb II (2008-2015)

Na zdjęciu wersja Elegance z 2008 r. z silnikiem 1.8 TSI. Wartość rynkowa to około 40 tys. zł (cenę wywinduje wysoki poziom wyposażenia).
Na zdjęciu wersja Elegance z 2008 r. z silnikiem 1.8 TSI. Wartość rynkowa to około 40 tys. zł (cenę wywinduje wysoki poziom wyposażenia).Motor
Wnętrze odmiany Elegance z pakietem skórzanym prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Popularne, tańsze odmiany Ambiente z tapicerką Rubicon wyglądają już mniej efektownie.
Wnętrze odmiany Elegance z pakietem skórzanym prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Popularne, tańsze odmiany Ambiente z tapicerką Rubicon wyglądają już mniej efektownie.Motor
Wysoka jakość foteli. W tym egzemplarzu mają elektryczną regulację i pamięć ustawień.
Wysoka jakość foteli. W tym egzemplarzu mają elektryczną regulację i pamięć ustawień.Motor
Rekordowa ilość miejsca na nogi, więcej niż w każdej wersji Audi A8.
Rekordowa ilość miejsca na nogi, więcej niż w każdej wersji Audi A8.Motor
W zależności od potrzeb można otworzyć wyłącznie klapę bagażnika tak jak w klasycznym sedanie lub całe tylne drzwi jak w typowym liftbacku. Pojemność bagażnika wynosi 565 l.
W zależności od potrzeb można otworzyć wyłącznie klapę bagażnika tak jak w klasycznym sedanie lub całe tylne drzwi jak w typowym liftbacku. Pojemność bagażnika wynosi 565 l.Motor
LIFTBACK: długość: 484 cm, szerokość: 182 cm, wysokość: 146 cm, rozstaw osi: 276 cm KOMBI: długość: 484 cm, szerokość: 182 cm, wysokość: 151 cm, rozstaw osi: 276 cm
LIFTBACK: długość: 484 cm, szerokość: 182 cm, wysokość: 146 cm, rozstaw osi: 276 cm KOMBI: długość: 484 cm, szerokość: 182 cm, wysokość: 151 cm, rozstaw osi: 276 cmMotor
Liftback, który wygląda jak sedan – to wyjątkowa konstrukcja z dwiema oddzielnymi klapami bagażnika. Doskonale sprawdzi się jako służbowa limuzyna, a „po godzinach” może pełnić funkcję samochodu rodzinnego.
Liftback, który wygląda jak sedan – to wyjątkowa konstrukcja z dwiema oddzielnymi klapami bagażnika. Doskonale sprawdzi się jako służbowa limuzyna, a „po godzinach” może pełnić funkcję samochodu rodzinnego.Motor

Dane techniczne, osiągi: Skoda Superb II

 
1.4 TSI
1.8 TSI
3.6 VR6
1.9 TDI
2.0 TDI CR
2.0 TDI CR
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1390 cm3
1798 cm3
3597 cm3
1896 cm3
1968 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
VR6/24
R4/8
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
125 KM/5000
160 KM/5000
260 KM/6000
105 KM/4000
140 KM/4000
170 KM/4200
Maksymalny moment obrotowy
200 Nm/1500
250 Nm/1500
350 Nm/2500
250 Nm/1900
320 Nm/1800
350 Nm/1750
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
201 km/h
220 km/h
250 km/h
190 km/h
207 km/h
222 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,5 s
8,6 s
6,5 s
12,5 s
10,2 s
8,8 s
Średnie zużycie paliwa
6,8 l/100 km
7,6 l/100 km
10,1 l/100 km
5,7 l/100 km
5,9 l/100 km
6,1 l/100 km

SKODA SUPERB II: HISTORIA MODELU

Superb Combi Outdoor - wersja uterenowiona z napędem 4x4.
Superb Combi Outdoor - wersja uterenowiona z napędem 4x4.Motor
Nowa kierownica, lepsze materiały, nowe wersje kolorystyczne i specyfikacje wyposażenia.
Nowa kierownica, lepsze materiały, nowe wersje kolorystyczne i specyfikacje wyposażenia.Motor

SKODA SUPERB II: WYPOSAŻENIE

Wybrane egzemplarze są wyposażone w system wspomagający parkowanie. Podczas wykonywania „koperty” sam kręci kierownicą – prowadzący operuje jedynie gazem i nadzoruje proces.
Wybrane egzemplarze są wyposażone w system wspomagający parkowanie. Podczas wykonywania „koperty” sam kręci kierownicą – prowadzący operuje jedynie gazem i nadzoruje proces.Motor
1. Po zakupie używanego Superba z DSG warto wymienić olej i zaktualizować oprogramowanie. 2. Rolety szyb w drzwiach tylnych w wersji Family i w większości innych bogatych odmian. 3. Zestaw audio Bolero – w wersji Elegance – gra dobrze, ale nie jest wyposażony w Bluetooth. 4. Popularne wyposażenie: dwustrefowa klimatyzacja oraz podgrzewane siedzenia.
1. Po zakupie używanego Superba z DSG warto wymienić olej i zaktualizować oprogramowanie. 2. Rolety szyb w drzwiach tylnych w wersji Family i w większości innych bogatych odmian. 3. Zestaw audio Bolero – w wersji Elegance – gra dobrze, ale nie jest wyposażony w Bluetooth. 4. Popularne wyposażenie: dwustrefowa klimatyzacja oraz podgrzewane siedzenia.Motor

SKODA SUPERB II: TYPOWE USTERKI

Szybko zużywają się klocki hamulcowe, ale zawieszenie McPherson jest trwałe.
Szybko zużywają się klocki hamulcowe, ale zawieszenie McPherson jest trwałe.Motor
  • awarie układów wtryskowych w dieslach 2.0 TDI: problem (natury elektronicznej) dotyczył aut z początkowego okresu produkcji - silniki gasły bez powodu
  • przypadki awarii skrzyni DSG tuż po zakończeniu gwarancji (awaria mechatroniki)
  • szybko przepalają się żarówki
  • spryskiwacze reflektorów marnują płyn
  • silniki 1.8 TSI mają duże zapotrzebowanie na olej silnikowy, na szczęście trafiają się egzemplarze wolne od tej wady
  • awaryjny rozrząd w silnikach 1.4 TSI
  • w starszych egzemplarzach zacinają się wycieraczki
  • awarie przegubów
Raporty GTÜ, TÜV, DEKRAGTÜ: Mocne atuty Superba to trwałe zawieszenie i dobre zabezpieczenie przed korozją. Niedomagają układy hamulcowy i wydechowy.TÜV: W rankingu Superb plasuje się wyżej niż Toyota Auris, ale to i tak przeciętny wynik, bo to miejsce numer 55 (lista ma 129 pozycji).DEKRA: Dekra klasyfikuje Superba w segmencie aut klasy wyższej i stawia go tuż za Mercedesem E i BMW serii 5 (z przebiegiem do 150 tys. km).

SKODA SUPERB II: CENY, SYTUACJA RYNKOWA

Skoda Superb II: orientacyjne ceny rynkowe

MODEL
2013
2012
2011
2010
2009
2008
1.4/1.8 TSI
60 000 zł
51 000 zł
46 000 zł
42 000 zł
38 000 zł
35 000 zł
1.9 TDI/1.6 TDI
65 000 zł
55 000 zł
47 000 zł
45 000 zł
42 000 zł
38 000 zł
2.0 TDI
70 000 zł
60 000 zł
54 000 zł
49 000 zł
47 000 zł
42 000 zł

SKODA SUPERB II: MOCNE STRONY I SŁABE PUNKTY

SKODA SUPERB II: WARTO POSZUKAĆ

  • wersji wysokoprężnych 1.9 TDI bez filtra cząstek stałych - nie są dynamiczne, ale tanie w eksploatacji
  • aut krajowych - na polskim rynku jest ich dość dużo

SKODA SUPERB II: TEGO UNIKAJ

  • wersji 1.4 TSI oraz 1.8 TSI - niektóre egzemplarze są wyjątkowo pechowe
  • bazowych wersji wyposażenia - zazwyczaj mają mocno zużytą tapicerkę

SKODA SUPERB II: PODSUMOWANIE

Skoda Superb II

Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor
Skoda Superb II
Skoda Superb IIMotor