Używana Mazda MX-5 NB (1998-2005)

Choć Mazda MX-5 wymaga pewnych wyrzeczeń, nadaje się do eksploatacji nawet przez cały rok.
Choć Mazda MX-5 wymaga pewnych wyrzeczeń, nadaje się do eksploatacji nawet przez cały rok.Motor
Drewniana kierownica ma sporą zaletę: nie zużywa się, chociaż jest dość śliska i nie ma sportowego chwytu. Zwracamy uwagę, że we wnętrzu MX-5 jest znacznie głośniej niż w „normalnym” aucie.
Drewniana kierownica ma sporą zaletę: nie zużywa się, chociaż jest dość śliska i nie ma sportowego chwytu. Zwracamy uwagę, że we wnętrzu MX-5 jest znacznie głośniej niż w „normalnym” aucie.Motor

Zobacz również:

    Mazda MX-5 NB (1998-2005)

    W przeciwieństwie do poprzedniczki druga generacja MX-5 ma tradycyjne przednie lampy.
    W przeciwieństwie do poprzedniczki druga generacja MX-5 ma tradycyjne przednie lampy.Motor
    Mazda MX-5 NC (od 2005 r.)
    Mazda MX-5 NC (od 2005 r.)Motor
    Mazda MX-5 NA (od 1989 r.)
    Mazda MX-5 NA (od 1989 r.)Motor
    Choć Mazda MX-5 wymaga pewnych wyrzeczeń, nadaje się do eksploatacji nawet przez cały rok.
    Choć Mazda MX-5 wymaga pewnych wyrzeczeń, nadaje się do eksploatacji nawet przez cały rok.Motor
    Używana Mazda MX-5 NB (1998-2005)
    Używana Mazda MX-5 NB (1998-2005)Motor
    Skomplikowane zawieszenie: bardzo mały prześwit sprawia, że łatwo uszkodzić elementy podwozia MX-5.
    Skomplikowane zawieszenie: bardzo mały prześwit sprawia, że łatwo uszkodzić elementy podwozia MX-5.Motor
    Sprawdź kondycję dachu: problemy z uszczelkami zdarzają się tylko w starszych egzemplarzach. Częstsze są pęknięcia poszycia.
    Sprawdź kondycję dachu: problemy z uszczelkami zdarzają się tylko w starszych egzemplarzach. Częstsze są pęknięcia poszycia.Motor
    Białe zegary wyróżniają odmiany po liftingu z 2001 r.
    Białe zegary wyróżniają odmiany po liftingu z 2001 r.Motor
    Skóra na fotelach jest dość niskiej jakości.
    Skóra na fotelach jest dość niskiej jakości.Motor
    Drewniana kierownica ma sporą zaletę: nie zużywa się, chociaż jest dość śliska i nie ma sportowego chwytu. Zwracamy uwagę, że we wnętrzu MX-5 jest znacznie głośniej niż w „normalnym” aucie.
    Drewniana kierownica ma sporą zaletę: nie zużywa się, chociaż jest dość śliska i nie ma sportowego chwytu. Zwracamy uwagę, że we wnętrzu MX-5 jest znacznie głośniej niż w „normalnym” aucie.Motor
    Do 145-litrowego bagażnika z trudem zmieścimy nawet torbę podróżną. Jest bardzo płaski.
    Do 145-litrowego bagażnika z trudem zmieścimy nawet torbę podróżną. Jest bardzo płaski.Motor
    Silniki 1.6 i 1.8 konstrukcyjnie są niemal identyczne, ale zdecydowanie polecamy ten większy.
    Silniki 1.6 i 1.8 konstrukcyjnie są niemal identyczne, ale zdecydowanie polecamy ten większy.Motor
    • Usterki cewki zapłonowej - jej awaria jest wręcz pewna, a nowa jest droga.
    • Niedziałający podnośnik szyby lub jego przełącznik.
    • Cieknący wysprzęglik lub szarpiące sprzęgło (po liftingu).
    • Uszkodzenia dachu (pęknięcia poszycia).
    • Uszkodzenia zawieszenia.
    • Samochodów z silnikiem 1.8.
    • Egzemplarzy sprzedawanych przez forumowiczów MazdaSpeed i MX-5/Miata Klub Polska.
    • MX-5 z automatyczną skrzynią biegów.
    • Egzemplarzy z LPG. Naprawdę się zdarzają.

    Dane techniczne: Mazda MX-5 NB (1998-2005)

    Wersje
    1.6
    1.8
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1598 cm3
    1840 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Moc maksymalna
    110 KM
    140 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    134 Nm
    162 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    191 km/h
    205 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,7 s
    8,0 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    8,6
    8,9