Używana Mazda MX-5 NB (1998-2005)

Choć Mazda MX-5 wymaga pewnych wyrzeczeń, nadaje się do eksploatacji nawet przez cały rok.
Choć Mazda MX-5 wymaga pewnych wyrzeczeń, nadaje się do eksploatacji nawet przez cały rok.Motor
Drewniana kierownica ma sporą zaletę: nie zużywa się, chociaż jest dość śliska i nie ma sportowego chwytu. Zwracamy uwagę, że we wnętrzu MX-5 jest znacznie głośniej niż w „normalnym” aucie.
Drewniana kierownica ma sporą zaletę: nie zużywa się, chociaż jest dość śliska i nie ma sportowego chwytu. Zwracamy uwagę, że we wnętrzu MX-5 jest znacznie głośniej niż w „normalnym” aucie.Motor

Mazda MX-5 NB (1998-2005)

W przeciwieństwie do poprzedniczki druga generacja MX-5 ma tradycyjne przednie lampy.
W przeciwieństwie do poprzedniczki druga generacja MX-5 ma tradycyjne przednie lampy.Motor
Mazda MX-5 NC (od 2005 r.)
Mazda MX-5 NC (od 2005 r.)Motor
Mazda MX-5 NA (od 1989 r.)
Mazda MX-5 NA (od 1989 r.)Motor
Choć Mazda MX-5 wymaga pewnych wyrzeczeń, nadaje się do eksploatacji nawet przez cały rok.
Choć Mazda MX-5 wymaga pewnych wyrzeczeń, nadaje się do eksploatacji nawet przez cały rok.Motor
Używana Mazda MX-5 NB (1998-2005)
Używana Mazda MX-5 NB (1998-2005)Motor
Skomplikowane zawieszenie: bardzo mały prześwit sprawia, że łatwo uszkodzić elementy podwozia MX-5.
Skomplikowane zawieszenie: bardzo mały prześwit sprawia, że łatwo uszkodzić elementy podwozia MX-5.Motor
Sprawdź kondycję dachu: problemy z uszczelkami zdarzają się tylko w starszych egzemplarzach. Częstsze są pęknięcia poszycia.
Sprawdź kondycję dachu: problemy z uszczelkami zdarzają się tylko w starszych egzemplarzach. Częstsze są pęknięcia poszycia.Motor
Białe zegary wyróżniają odmiany po liftingu z 2001 r.
Białe zegary wyróżniają odmiany po liftingu z 2001 r.Motor
Skóra na fotelach jest dość niskiej jakości.
Skóra na fotelach jest dość niskiej jakości.Motor
Drewniana kierownica ma sporą zaletę: nie zużywa się, chociaż jest dość śliska i nie ma sportowego chwytu. Zwracamy uwagę, że we wnętrzu MX-5 jest znacznie głośniej niż w „normalnym” aucie.
Drewniana kierownica ma sporą zaletę: nie zużywa się, chociaż jest dość śliska i nie ma sportowego chwytu. Zwracamy uwagę, że we wnętrzu MX-5 jest znacznie głośniej niż w „normalnym” aucie.Motor
Do 145-litrowego bagażnika z trudem zmieścimy nawet torbę podróżną. Jest bardzo płaski.
Do 145-litrowego bagażnika z trudem zmieścimy nawet torbę podróżną. Jest bardzo płaski.Motor
Silniki 1.6 i 1.8 konstrukcyjnie są niemal identyczne, ale zdecydowanie polecamy ten większy.
Silniki 1.6 i 1.8 konstrukcyjnie są niemal identyczne, ale zdecydowanie polecamy ten większy.Motor
  • Usterki cewki zapłonowej - jej awaria jest wręcz pewna, a nowa jest droga.
  • Niedziałający podnośnik szyby lub jego przełącznik.
  • Cieknący wysprzęglik lub szarpiące sprzęgło (po liftingu).
  • Uszkodzenia dachu (pęknięcia poszycia).
  • Uszkodzenia zawieszenia.
  • Samochodów z silnikiem 1.8.
  • Egzemplarzy sprzedawanych przez forumowiczów MazdaSpeed i MX-5/Miata Klub Polska.
  • MX-5 z automatyczną skrzynią biegów.
  • Egzemplarzy z LPG. Naprawdę się zdarzają.

Dane techniczne: Mazda MX-5 NB (1998-2005)

Wersje
1.6
1.8
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
1840 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
110 KM
140 KM
Maksymalny moment obrotowy
134 Nm
162 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
191 km/h
205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,7 s
8,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,6
8,9