Używana Mazda 2 (2002-2007)

Statystycznie najbardziej problematycznym silnikiem w Maździe 2 jest diesel. Benzynowe nie psują się prawie wcale.
Statystycznie najbardziej problematycznym silnikiem w Maździe 2 jest diesel. Benzynowe nie psują się prawie wcale.Motor
Tablica przyrządów ubogiej wersji przed liftingiem. Jest klimatyzacja, ale nie ma nawet elektrycznie sterowanych szyb z przodu. Jakość plastików - do przyjęcia.
Tablica przyrządów ubogiej wersji przed liftingiem. Jest klimatyzacja, ale nie ma nawet elektrycznie sterowanych szyb z przodu. Jakość plastików - do przyjęcia.Motor

Mazda 2 (2002-2007)

Wtryskiwacze - problem podkładek: pod wtryskiwaczami w silniku Diesla trzeba wymieniać podkładki.
Wtryskiwacze - problem podkładek: pod wtryskiwaczami w silniku Diesla trzeba wymieniać podkładki.Motor
Mazda 2 (od 2007 r.)
Mazda 2 (od 2007 r.)Motor
Mazda Demio
Mazda DemioMotor
Przemyślane: dzielony schowek z przodu. Lewy służy do przechowywania monet.
Przemyślane: dzielony schowek z przodu. Lewy służy do przechowywania monet.Motor
Zużyte tylne amortyzatory: zwykle problem pojawia się już po 50-60 tysiącach kilometrów.
Zużyte tylne amortyzatory: zwykle problem pojawia się już po 50-60 tysiącach kilometrów.Motor
Bagażnik mieści 270 litrów. Plus - za nisko poprowadzoną podłogę. Minus - za bardzo małą szerokość.
Bagażnik mieści 270 litrów. Plus - za nisko poprowadzoną podłogę. Minus - za bardzo małą szerokość.Motor
Składana tylna kanapa pozwala istotnie powiększyć bagażnik.
Składana tylna kanapa pozwala istotnie powiększyć bagażnik.Motor
Fotele są dość wygodne, jednak kierowca ma za mało miejsca na lewą nogę.
Fotele są dość wygodne, jednak kierowca ma za mało miejsca na lewą nogę.Motor
Zgrzytające biegi: kłopot dotyczy raczej samochodów z silnikiem Diesla 1.4.
Zgrzytające biegi: kłopot dotyczy raczej samochodów z silnikiem Diesla 1.4.Motor
Tablica przyrządów ubogiej wersji przed liftingiem. Jest klimatyzacja, ale nie ma nawet elektrycznie sterowanych szyb z przodu. Jakość plastików - do przyjęcia.
Tablica przyrządów ubogiej wersji przed liftingiem. Jest klimatyzacja, ale nie ma nawet elektrycznie sterowanych szyb z przodu. Jakość plastików - do przyjęcia. Motor
Statystycznie najbardziej problematycznym silnikiem w Maździe 2 jest diesel. Benzynowe nie psują się prawie wcale.
Statystycznie najbardziej problematycznym silnikiem w Maździe 2 jest diesel. Benzynowe nie psują się prawie wcale.Motor
Po 2005 r. pojawiły się przezroczyste lampy tylne a la Lexus.
Po 2005 r. pojawiły się przezroczyste lampy tylne a la Lexus.Motor
Na zdjęciu model przed liftingiem.
Na zdjęciu model przed liftingiem.Motor
  • Zgrzytające biegi w egzemplarzach z silnikiem Diesla. Czasem nie da się w ogóle włączyć żadnego biegu.
  • Zużyte podkładki pod wtryskiwaczami w dieslu. Objaw: nierówna praca silnika.
  • Szybkie zużycie tylnych amortyzatorów. Problem znany także z Fusiona.
  • Pojawia się korozja. Na razie problem jest incydentalny.
  • Egzemplarzy po liftingu. Są wyraźnie lepiej wyposażone, zdarzają się nawet Mazdy 2 z ośmioma airbagami.
  • Samochodów z silnikiem 1.2 16V: ich osiągi są w rzeczywistości niewiele gorsze niż 1.4 (choć dane techniczne twierdzą inaczej).
  • Diesli bez dokumentacji serwisowej. Mazda 2 z dieslem na Zachodzie była droga, nikt nie kupował diesla żeby jeździć nim na krótkich, miejskich odcinkach.
  • Aut z początkami rdzy na błotnikach. Będzie postępować szybciej niż sądzimy.

Dane techniczne: Mazda 2 (2002-2007)

Wersja
1.25
1.4
1.6
1.4 MZ-CD
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1242 cm3
1388 cm3
1596 cm3
1399 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
75 KM
80 KM
100 KM
68 KM
Maks. moment obrotowy
110 Nm
124 Nm
146 Nm
160 Nm
Osiągi
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
163 km/h
164 km/h
181 km/h
160 km/h
Przysp. 0-100 km/h
15,1 s
13,9 s
11,4 s
15,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,3
6,5
6,8
4,5