Używana Mazda 2 (2002-2007)

Statystycznie najbardziej problematycznym silnikiem w Maździe 2 jest diesel. Benzynowe nie psują się prawie wcale.
Statystycznie najbardziej problematycznym silnikiem w Maździe 2 jest diesel. Benzynowe nie psują się prawie wcale.Motor

Zobacz również:

    Tablica przyrządów ubogiej wersji przed liftingiem. Jest klimatyzacja, ale nie ma nawet elektrycznie sterowanych szyb z przodu. Jakość plastików - do przyjęcia.
    Tablica przyrządów ubogiej wersji przed liftingiem. Jest klimatyzacja, ale nie ma nawet elektrycznie sterowanych szyb z przodu. Jakość plastików - do przyjęcia.Motor

    Mazda 2 (2002-2007)

    Wtryskiwacze - problem podkładek: pod wtryskiwaczami w silniku Diesla trzeba wymieniać podkładki.
    Wtryskiwacze - problem podkładek: pod wtryskiwaczami w silniku Diesla trzeba wymieniać podkładki.Motor
    Mazda 2 (od 2007 r.)
    Mazda 2 (od 2007 r.)Motor
    Mazda Demio
    Mazda DemioMotor
    Przemyślane: dzielony schowek z przodu. Lewy służy do przechowywania monet.
    Przemyślane: dzielony schowek z przodu. Lewy służy do przechowywania monet.Motor
    Zużyte tylne amortyzatory: zwykle problem pojawia się już po 50-60 tysiącach kilometrów.
    Zużyte tylne amortyzatory: zwykle problem pojawia się już po 50-60 tysiącach kilometrów.Motor
    Bagażnik mieści 270 litrów. Plus - za nisko poprowadzoną podłogę. Minus - za bardzo małą szerokość.
    Bagażnik mieści 270 litrów. Plus - za nisko poprowadzoną podłogę. Minus - za bardzo małą szerokość.Motor
    Składana tylna kanapa pozwala istotnie powiększyć bagażnik.
    Składana tylna kanapa pozwala istotnie powiększyć bagażnik.Motor
    Fotele są dość wygodne, jednak kierowca ma za mało miejsca na lewą nogę.
    Fotele są dość wygodne, jednak kierowca ma za mało miejsca na lewą nogę.Motor
    Zgrzytające biegi: kłopot dotyczy raczej samochodów z silnikiem Diesla 1.4.
    Zgrzytające biegi: kłopot dotyczy raczej samochodów z silnikiem Diesla 1.4.Motor
    Tablica przyrządów ubogiej wersji przed liftingiem. Jest klimatyzacja, ale nie ma nawet elektrycznie sterowanych szyb z przodu. Jakość plastików - do przyjęcia.
    Tablica przyrządów ubogiej wersji przed liftingiem. Jest klimatyzacja, ale nie ma nawet elektrycznie sterowanych szyb z przodu. Jakość plastików - do przyjęcia. Motor
    Statystycznie najbardziej problematycznym silnikiem w Maździe 2 jest diesel. Benzynowe nie psują się prawie wcale.
    Statystycznie najbardziej problematycznym silnikiem w Maździe 2 jest diesel. Benzynowe nie psują się prawie wcale.Motor
    Po 2005 r. pojawiły się przezroczyste lampy tylne a la Lexus.
    Po 2005 r. pojawiły się przezroczyste lampy tylne a la Lexus.Motor
    Na zdjęciu model przed liftingiem.
    Na zdjęciu model przed liftingiem.Motor
    • Zgrzytające biegi w egzemplarzach z silnikiem Diesla. Czasem nie da się w ogóle włączyć żadnego biegu.
    • Zużyte podkładki pod wtryskiwaczami w dieslu. Objaw: nierówna praca silnika.
    • Szybkie zużycie tylnych amortyzatorów. Problem znany także z Fusiona.
    • Pojawia się korozja. Na razie problem jest incydentalny.
    • Egzemplarzy po liftingu. Są wyraźnie lepiej wyposażone, zdarzają się nawet Mazdy 2 z ośmioma airbagami.
    • Samochodów z silnikiem 1.2 16V: ich osiągi są w rzeczywistości niewiele gorsze niż 1.4 (choć dane techniczne twierdzą inaczej).
    • Diesli bez dokumentacji serwisowej. Mazda 2 z dieslem na Zachodzie była droga, nikt nie kupował diesla żeby jeździć nim na krótkich, miejskich odcinkach.
    • Aut z początkami rdzy na błotnikach. Będzie postępować szybciej niż sądzimy.

    Dane techniczne: Mazda 2 (2002-2007)

    Wersja
    1.25
    1.4
    1.6
    1.4 MZ-CD
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1242 cm3
    1388 cm3
    1596 cm3
    1399 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/8
    Moc maksymalna
    75 KM
    80 KM
    100 KM
    68 KM
    Maks. moment obrotowy
    110 Nm
    124 Nm
    146 Nm
    160 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
    Prędkość maksymalna
    163 km/h
    164 km/h
    181 km/h
    160 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    15,1 s
    13,9 s
    11,4 s
    15,0 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,3
    6,5
    6,8
    4,5