Używana Mazda 6 (2002-2007)

Pod atrakcyjnym nadwoziem Mazdy 6 kryją się bardzo nowoczesne i skomplikowane rozwiązania technologiczne.
Pod atrakcyjnym nadwoziem Mazdy 6 kryją się bardzo nowoczesne i skomplikowane rozwiązania technologiczne.Motor
Jakość plastików zasługuje na najwyższą ocenę. Nic nie skrzypi ani nie trzeszczy, nawet po przebiegu 200 tys. km. W uboższych wersjach nie montowano odtwarzacza CD, a wycięcie na płytę to zaślepka.
Jakość plastików zasługuje na najwyższą ocenę. Nic nie skrzypi ani nie trzeszczy, nawet po przebiegu 200 tys. km. W uboższych wersjach nie montowano odtwarzacza CD, a wycięcie na płytę to zaślepka.Motor
Usterek diesla 2.0 jest cała masa. Ujawniają się po ok. 200 tys. km. Większość aut już tyle przejechała...
Usterek diesla 2.0 jest cała masa. Ujawniają się po ok. 200 tys. km. Większość aut już tyle przejechała...Motor

Mazda 6 (2002-2007)

Mazda przed 2005 r.
Mazda przed 2005 r.Motor
Lifting był mało widoczny z zewnątrz, ale wprowadzono nowy silnik Diesla - 2.0 143 KM z obowiązkowym filtrem DPF.
Lifting był mało widoczny z zewnątrz, ale wprowadzono nowy silnik Diesla - 2.0 143 KM z obowiązkowym filtrem DPF.Motor
Do sedana mieści się 500 litrów. Zawiasy ładnie schowano.
Do sedana mieści się 500 litrów. Zawiasy ładnie schowano.Motor
xyzxyz
xyzxyzMotor
Liftback: od 490 do 1662 l. Znakomity dostęp do bagażnika.
Liftback: od 490 do 1662 l. Znakomity dostęp do bagażnika.Motor
Usterek diesla 2.0 jest cała masa. Ujawniają się po ok. 200 tys. km. Większość aut już tyle przejechała...
Usterek diesla 2.0 jest cała masa. Ujawniają się po ok. 200 tys. km. Większość aut już tyle przejechała...Motor
xyz
xyzMotor
xyz
xyzMotor
Kombi: 505-1712 l, dodatkowo podwójna podłoga bagażnika.
Kombi: 505-1712 l, dodatkowo podwójna podłoga bagażnika.Motor
Jakość plastików zasługuje na najwyższą ocenę. Nic nie skrzypi ani nie trzeszczy, nawet po przebiegu 200 tys. km. W uboższych wersjach nie montowano odtwarzacza CD, a wycięcie na płytę to zaślepka.
Jakość plastików zasługuje na najwyższą ocenę. Nic nie skrzypi ani nie trzeszczy, nawet po przebiegu 200 tys. km. W uboższych wersjach nie montowano odtwarzacza CD, a wycięcie na płytę to zaślepka.Motor
Wysuwana znad konsoli nawigacja wymagała dopłaty.
Wysuwana znad konsoli nawigacja wymagała dopłaty.Motor
System stabilizacji toru jazdy DSC również był opcjonalny.
System stabilizacji toru jazdy DSC również był opcjonalny.Motor
Wielofunkcyjna kierownica występuje we wszystkich autach.
Wielofunkcyjna kierownica występuje we wszystkich autach.Motor
Pod atrakcyjnym nadwoziem Mazdy 6 kryją się bardzo nowoczesne i skomplikowane rozwiązania technologiczne.
Pod atrakcyjnym nadwoziem Mazdy 6 kryją się bardzo nowoczesne i skomplikowane rozwiązania technologiczne.Motor
Mazda 6 to przykład samochodu, w którym opłacalność diesla jest wątpliwa.
Mazda 6 to przykład samochodu, w którym opłacalność diesla jest wątpliwa.Motor
Rdza atakuje podstępnie. Możemy znaleźć ją pod uszczelkami drzwi, po spodniej stronie tylnych błotników, wokół zamków.
Rdza atakuje podstępnie. Możemy znaleźć ją pod uszczelkami drzwi, po spodniej stronie tylnych błotników, wokół zamków.Motor
Uchwyt w bagażniku pozwala szybko złożyć tylną kanapę.
Uchwyt w bagażniku pozwala szybko złożyć tylną kanapę.Motor

Mazda 6 MPS

Mazda 6 MPS
Mazda 6 MPSMazda
  • Zalepione sitko pompy oleju w silnikach Diesla powoduje, że spada ciśnienie smarowania. Konsekwencja: zatarty silnik.
  • Usterki zaworu SCV w dieslach (odpowiada za utrzymanie wolnych obrotów). Ustały po 2005 r.
  • Pękające intercoolery - także tylko w dieslach i tylko do 2005 r.
  • Zapchany filtr cząstek stałych (diesle po 2005 r.) powoduje, że paliwo zaczyna rozrzedzać olej. Jeśli to zignorujemy, może dojść do uszkodzeń tłoków i korbowodów.
  • Wycierający się wałek rozrządu w dieslu to najczęściej konsekwencja stosowania złego oleju, podobnie jak zalepione pierścienie tłokowe.
  • Rdza! Zwłaszcza początkowe egzemplarze rdzewiały na rantach błotników i drzwi.
  • Zużycie oleju w silniku benzynowym 2.3.
  • Chroboczący łańcuch rozrządu w modelu MPS.
  • Usterki silniczków regulacji świateł.
  • Znakomite własności jezdne.
  • Niezawodne i w miarę oszczędne silniki benzynowe.
  • Wysoka jakość wykończenia wnętrza.
  • Mała utrata wartości.
  • Zawieszenie kosztowne w naprawach.
  • Słabe zabezpieczenie antykorozyjne.
  • Awaryjne diesle.
  • Spore ryzyko kradzieży.
  • Wersji liftback z benzynowym silnikiem 2.0.
  • Odmiany wyposażeniowej Exclusive lub (po liftingu) Active+.
  • O dziwo, warto zainteresować się ofertami z USA. Bywają w niezłym stanie!
  • Świeżo sprowadzonych diesli bez dokumentacji serwisowej, zwłaszcza jeśli opis jest wyjątkowo "wylewny".
  • Konfiguracji 2.3 + LPG.
  • Aut, w których naprawiano już szkody korozyjne. Rdza szybko wyjdzie znowu.

Dane techniczne: Mazda 6 (2002-2007)

Wersja
1.8
2.0
2.3
3.0 V6
2.0 CiTD
2.0 CiTD
2.0 MZR-CD
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1798 cm3
1999 cm3
2261 cm3
2967 cm3
1998 cm3
1998 cm3
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
V6/24
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
120 KM
141 KM
166 KM
222 KM
120 KM
136 KM
143 KM
Maks. moment obrotowy
165 Nm
181 Nm
207 Nm
274 Nm
320 Nm
310 Nm
360 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
197 km/h
208 km/h
214 km/h
230 km/h
194 km/h
200 km/h
205 km/h
Przysp. 0-100 km/h
10,7 s
9,7 s
8,9 s
8,0 s
10,6 s
10,4 s
9,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,0
8,3
8,9
10,9
6,0
5,5
6,0