Używana Mazda 6 2.0 CD (2008)

Dzięki dojazdom do pracy drogą ekspresową od nowości nie zaszła potrzeba wypalania zawartości DPF-u w serwisie.
Dzięki dojazdom do pracy drogą ekspresową od nowości nie zaszła potrzeba wypalania zawartości DPF-u w serwisie.Motor

Raport z przebiegu 100 tys. km

Mocno pochylony do przodu kokpit robi sportowe wrażenie. Szkoda, że zabrakło przycisku blokowania drzwi. Niezwykle prosta jest za to obsługa klimatyzacji. Przestronność: na piątkę.
Mocno pochylony do przodu kokpit robi sportowe wrażenie. Szkoda, że zabrakło przycisku blokowania drzwi. Niezwykle prosta jest za to obsługa klimatyzacji. Przestronność: na piątkę.Motor
Tanie klocki hamulcowe zakładane na pierwszy montaż spowodowały uszkodzenie tarcz hamulcowych

Mazda 6 2.0 CD (2008)

Sto tysięcy o krok: właściciel musi podjąć decyzję, czy zostawić sobie auto, czy zmienić na nowsze.
Sto tysięcy o krok: właściciel musi podjąć decyzję, czy zostawić sobie auto, czy zmienić na nowsze.Motor
Dzięki dojazdom do pracy drogą ekspresową od nowości nie zaszła potrzeba wypalania zawartości DPF-u w serwisie.
Dzięki dojazdom do pracy drogą ekspresową od nowości nie zaszła potrzeba wypalania zawartości DPF-u w serwisie.Motor
Wielowahaczowe przednie zawieszenie gwarantuje doskonałą stabilność w zakręcie. Jest jednak dość sztywne.
Wielowahaczowe przednie zawieszenie gwarantuje doskonałą stabilność w zakręcie. Jest jednak dość sztywne.Motor
Zabezpieczenie antykorozyjne nie wszędzie zostało nałożone z należytą starannością. Ale i tak jest całkiem dobrze.
Zabezpieczenie antykorozyjne nie wszędzie zostało nałożone z należytą starannością. Ale i tak jest całkiem dobrze.Motor
Tylne zawieszenie to również mocno rozbudowana konstrukcja. Nie zastosowano natomiast samopoziomowania.
Tylne zawieszenie to również mocno rozbudowana konstrukcja. Nie zastosowano natomiast samopoziomowania.Motor
Korozja połączeń śrubowych to problem znany m.in. właścicielom Fordów. Autom japońskim przez lata był obcy...
Korozja połączeń śrubowych to problem znany m.in. właścicielom Fordów. Autom japońskim przez lata był obcy...Motor
Rozstaw osi 2. generacji jest o 5,5 cm większy niż w poprzednim modelu. Skutek: dużo miejsca z tyłu.
Rozstaw osi 2. generacji jest o 5,5 cm większy niż w poprzednim modelu. Skutek: dużo miejsca z tyłu.Motor
Żadnego zmęczenia nawet po kilkuset kilometrach – tak opisują fotele użytkownicy.
Żadnego zmęczenia nawet po kilkuset kilometrach – tak opisują fotele użytkownicy.Motor
Pod podłogą jest tylko schowek – koła zapasowego brak.
Pod podłogą jest tylko schowek – koła zapasowego brak.Motor
Ładnie wykończony bagażnik ma pojemność 505 litrów.
Ładnie wykończony bagażnik ma pojemność 505 litrów.Motor
Hamulec ręczny po prawej stronie tunelu: uznajemy to za zaletę. Dzięki temu kierowca ma sporo miejsca na łokieć.
Hamulec ręczny po prawej stronie tunelu: uznajemy to za zaletę. Dzięki temu kierowca ma sporo miejsca na łokieć.Motor
Mocno pochylony do przodu kokpit robi sportowe wrażenie. Szkoda, że zabrakło przycisku blokowania drzwi. Niezwykle prosta jest za to obsługa klimatyzacji. Przestronność: na piątkę.
Mocno pochylony do przodu kokpit robi sportowe wrażenie. Szkoda, że zabrakło przycisku blokowania drzwi. Niezwykle prosta jest za to obsługa klimatyzacji. Przestronność: na piątkę.Motor
"Jestem mile zaskoczony poziomem obsługi klienta w ASO. Następnym moim samochodem też będzie Mazda. Tak właśnie buduje się przywiązanie do marki!"
"Jestem mile zaskoczony poziomem obsługi klienta w ASO. Następnym moim samochodem też będzie Mazda. Tak właśnie buduje się przywiązanie do marki!"Motor
Odległość od podłoża przy krawędzi przedniego zderzaka to tylko 10 cm. A niektóre progi zwalniające są wyższe...
Odległość od podłoża przy krawędzi przedniego zderzaka to tylko 10 cm. A niektóre progi zwalniające są wyższe...Motor
Hamulce były przyczyną nadprogramowej wizyty w ASO. Na pierwszy montaż zastosowano tanie klocki niskiej jakości.
Hamulce były przyczyną nadprogramowej wizyty w ASO. Na pierwszy montaż zastosowano tanie klocki niskiej jakości.Motor
Już po 5 latach istnieje konieczność wykonywania zaprawek blacharskich. Słaby lakier to problem nie tylko Mazdy

Zobacz również:

    Mazda 6 2.0 CD (2008) - podsumowanie

    Główni rywale rynkowi Mazdy: Honda i Toyota

    To jedno z najdroższych aut w swojej klasie. Ale są ku temu powody.
    To jedno z najdroższych aut w swojej klasie. Ale są ku temu powody.Motor
    Traci na wartości szybciej, ponieważ jest popularna we flotach.
    Traci na wartości szybciej, ponieważ jest popularna we flotach.Motor
    Dwulitrowy diesel płynnie rozwija moc, jednak wartości zużycia paliwa rozmijają się mocno z obietnicami Mazdy.
    Dwulitrowy diesel płynnie rozwija moc, jednak wartości zużycia paliwa rozmijają się mocno z obietnicami Mazdy.Motor

    Dane techniczne: Mazda 6 2.0 CD (2008)

    Wersja
    2.0 CD
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    140 KM/3500
    Maksymalny moment obrotowy
    330 Nm/2000
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    204 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,5 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    5,6
    *dane fabryczne
    „Bardzo dobrze, ale nie idealnie” – tak najkrócej można streścić wyniki oględzin Mazdy przez doświadczonego mechanika. Zwrócił on uwagę na korozję śrub, co w samochodach japońskich z lat 90. praktycznie się nie zdarzało. Docenił jednak, że poprawiono jakość zabezpieczenia antykorozyjnego (a było co poprawiać – poprzedni model rdzewiał niesłychanie szybko), jednak w niektórych miejscach zabezpieczenie nałożono tylko punktowo, zostawiając fragmenty gołej blachy. Zawieszenie mimo skomplikowanej konstrukcji wydaje się bardzo solidne i nie wykazuje żadnych śladów zużycia.
    „Bardzo dobrze, ale nie idealnie” – tak najkrócej można streścić wyniki oględzin Mazdy przez doświadczonego mechanika. Zwrócił on uwagę na korozję śrub, co w samochodach japońskich z lat 90. praktycznie się nie zdarzało. Docenił jednak, że poprawiono jakość zabezpieczenia antykorozyjnego (a było co poprawiać – poprzedni model rdzewiał niesłychanie szybko), jednak w niektórych miejscach zabezpieczenie nałożono tylko punktowo, zostawiając fragmenty gołej blachy. Zawieszenie mimo skomplikowanej konstrukcji wydaje się bardzo solidne i nie wykazuje żadnych śladów zużycia.Motor
    • Bardzo wygodne fotele
    • Dobra widoczność do przodu
    • Bagażnik o regularnym kształcie
    • Słabe tłumienie poprzecznych nierówności
    • Zbyt mały prześwit przy krawędzi przedniego zderzaka
    • Brak automatycznego ryglowania drzwi po ruszeniu

    Mazda 6 2.0 CD (2008) - zestawienie kosztów

    Mazda 6 2.0 CD: zestawienie kosztów

    1. Opłaty
     
    Ubezpieczenie AC, OC i NW za okres 5 lat
    20 300 zł
    2. Koszty serwisu
    Data
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
     
    15 000 km
    Zakup opon zimowych z felgami aluminiowymi
    4200 zł
     
    17 000 km
    Myjnia, wycieraczki
    490 zł
     
    17 800 km
    Przegląd gwarancyjny – wymiana oleju z filtrem, wymiana filtra powietrza
    860 zł
     
    24 000 km
    Myjnia za rok, przechowywanie opon
    1280 zł
     
    33 000 km
    Przegląd gwarancyjny – wymiana oleju z filtrem, wymiana filtra powietrza
    1100 zł
     
    39 000 km
    Dopełnienie czynnika chłodzącego w klimatyzacji, oczyszczenie układu (poza ASO)
    350 zł
     
    46 000 km
    Wymiana przednich klocków i tarcz hamulcowych – wymiana tarcz spowodowana
    zastosowaniem klocków bez czujnika zużycia
    1590 zł
     
    48 000 km
    Przegląd gwarancyjny (ostatni) – wymiana oleju z filtrem, wymiana filtra powietrza,
    bezpłatna wymiana kolumny kierowniczej
    900 zł
     
    66 000 km
    Przegląd okresowy w ASO
    1050 zł
     
    81 000 km
    Dopełnienie czynnika chłodzącego w klimatyzacji, oczyszczenie układu (poza ASO)
    350 zł
     
    83 000 km
    Przegląd okresowy w ASO, wymiana oleju z filtrem, wymiana filtra powietrza
    900 zł
    Suma wydatków z punktu 2.
    13 070 zł
    3. Koszty paliwa
    Na dystansie 100 tys. km (średnie spalanie: 7,7 l/100 km,
    ilość zużytego paliwa: 7700 l, cena uśredniona: 4,80 zł za litr)
    36 960 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
    70 330 zł
    Utrata wartości (zakup: 96 tys. zł, obecna wartość: 40 tys. zł)
    56 000 zł
    Łączny koszt na dystansie 100 tys. km
    126 330 zł
    Koszt 1 km bez utraty wartości
    0,70 zł
    Koszt 1 km z utratą wartości*
    1,26 zł
    *inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Toyota Land Cruiser – 1,02 zł,
    Audi A4 – 0,97 zł