Używana Honda Accord VI (1998-2002)

Sylwetka Accorda jest spokojnie stylizowana i długo się nie zestarzeje. Natomiast na niektórych autach widać już ślady korozji.
Sylwetka Accorda jest spokojnie stylizowana i długo się nie zestarzeje. Natomiast na niektórych autach widać już ślady korozji.Motor
Większość aut ma manualną "klimę", automatyczna jest rzadkością. Sporo Accordów ma fabryczne radio.
Większość aut ma manualną "klimę", automatyczna jest rzadkością. Sporo Accordów ma fabryczne radio.Motor
Wizytówką Hondy jest system VTEC: dzięki niemu silnik zyskuje dodatkową moc w górnym zakresie obrotów
Wizytówką Hondy jest system VTEC: dzięki niemu silnik zyskuje dodatkową moc w górnym zakresie obrotówMotor

Honda Accord VI (1998-2002)

Bagażnik obu wersji nadwoziowych mieści zaledwie 425 litrów. Jeśli klapa liftbacka wydaje się ciężka - wymień jej amortyzatorki.
Bagażnik obu wersji nadwoziowych mieści zaledwie 425 litrów. Jeśli klapa liftbacka wydaje się ciężka - wymień jej amortyzatorki.Motor
Honda Accord VI (1998-2002)
Honda Accord VI (1998-2002)Motor
Fotele są miękkie i zazwyczaj już wytarte, ale ilość miejsca nie budzi zastrzeżeń. Dobre wyprofilowanie boków oparcia.
Fotele są miękkie i zazwyczaj już wytarte, ale ilość miejsca nie budzi zastrzeżeń. Dobre wyprofilowanie boków oparcia.Motor
Honda Accord VI (1998-2002)
Honda Accord VI (1998-2002)Motor
Honda Accord VI (1998-2002)
Honda Accord VI (1998-2002)Motor
Honda Accord VI (1998-2002)
Honda Accord VI (1998-2002)Motor
Wizytówką Hondy jest system VTEC: dzięki niemu silnik zyskuje dodatkową moc w górnym zakresie obrotów. Duże zużycie oleju: zdarza się, ale zazwyczaj jest skutkiem brutalnej jazdy.
Wizytówką Hondy jest system VTEC: dzięki niemu silnik zyskuje dodatkową moc w górnym zakresie obrotów. Duże zużycie oleju: zdarza się, ale zazwyczaj jest skutkiem brutalnej jazdy.Motor
Regulacja wysokości siedzenia - niewygodna w obsłudze. Tapicerka welurowa łatwo się przeciera, skórzana to rarytas.
Regulacja wysokości siedzenia - niewygodna w obsłudze. Tapicerka welurowa łatwo się przeciera, skórzana to rarytas.Motor
"Elektryka" szyb i lusterek - na szczęście już w standardzie. W 1998 r. wcale nie było to takie oczywiste u konkurentów.
"Elektryka" szyb i lusterek - na szczęście już w standardzie. W 1998 r. wcale nie było to takie oczywiste u konkurentów.Motor
Honda Accord VI (1998-2002)
Honda Accord VI (1998-2002)Motor
Honda Accord VI (1998-2002)
Honda Accord VI (1998-2002)Motor
Większość aut ma manualną "klimę", automatyczna jest rzadkością. Sporo Accordów ma fabryczne radio.
Większość aut ma manualną "klimę", automatyczna jest rzadkością. Sporo Accordów ma fabryczne radio.Motor
Parujące i matowiejące reflektory: tego problemu właściwie nie da się zwalczyć.
Parujące i matowiejące reflektory: tego problemu właściwie nie da się zwalczyć.Motor
Przyjemne w dotyku plastiki i świetne spasowanie to istotne plusy.
Przyjemne w dotyku plastiki i świetne spasowanie to istotne plusy.Motor
Charakterystyczna tablica przyrządów jest pochylona względem kierowcy, co wpływa na odczucie przestrzeni we wnętrzu.
Charakterystyczna tablica przyrządów jest pochylona względem kierowcy, co wpływa na odczucie przestrzeni we wnętrzu. Motor
Doskonałe wyciszenie, komfortowe resorowanie i świetnie działająca skrzynia biegów powodują, że jazda Accordem jest wprost relaksująca.
Doskonałe wyciszenie, komfortowe resorowanie i świetnie działająca skrzynia biegów powodują, że jazda Accordem jest wprost relaksująca.Motor
Sylwetka jest spokojnie stylizowana i długo się nie zestarzeje. Natomiast na niektórych autach widać już ślady korozji.
Sylwetka jest spokojnie stylizowana i długo się nie zestarzeje. Natomiast na niektórych autach widać już ślady korozji.Motor
Honda Accord VI (1998-2002)
Honda Accord VI (1998-2002)Motor
Zaopatrzenie w części mechaniczne w przypadku Accorda VI jest doskonałe. Gorzej z elementami karoserii.
Zaopatrzenie w części mechaniczne w przypadku Accorda VI jest doskonałe. Gorzej z elementami karoserii.Motor
Początkowe problemy z piastami tylnych kół zostały szybko rozwiązane.
Początkowe problemy z piastami tylnych kół zostały szybko rozwiązane.Motor
Honda Accord VI (1998-2002)
Honda Accord VI (1998-2002)Motor
Honda Accord VI (1998-2002) - wersja sedan
Honda Accord VI (1998-2002) - wersja sedanMotor
Honda Accord VI (1998-2002) - wersja amerykańska
Honda Accord VI (1998-2002) - wersja amerykańskaMotor
Honda Accord VI (1998-2002) w wersji coupe
Honda Accord VI (1998-2002) w wersji coupeMotor
Honda Accord Type-R
Honda Accord Type-RMotor
Honda Accord Coupe
Honda Accord CoupeHonda
  • 4-drzwiowy sedan: sprzedawany równolegle z pięciodrzwiowym liftbackiem ma identyczne wymiary, rozstaw osi i pojemność bagażnika. Z drugiej ręki popularniejszy od liftbacka.
  • 4-drzwiowy sedan na rynek amerykański: Amerykanie - jak zwykle - dostali innego Accorda, bardziej odpowiadającego tamtejszym gustom. Silniki 2.3, 2.3 VTEC i 3.0 V6. Produkcja również w latach 1998-2002.
  • coupe: dwudrzwiowe Coupe produkowano tylko w Stanach Zjednoczonych. Popularnym silnikiem był tu trzylitrowy V6. Samochód sprzedawano na niektórych rynkach europejskich.
  • 1.8 16V: Najbardziej popularny silnik na rynku. Doskonale spisuje się w mieście. Jest jak najbardziej wystarczający na dalszych trasach. Jedynym konkurentem jest... jeszcze lepsza dwulitrówka. Dane eksploatacyjne: interwał wymiany rozrządu: 90 tys. km, interwał wymiany oleju: 15 tys. km, pojemność układu smarowania: 4,4 l, pojemność układu chłodzenia: 5,4 l, ilość płynu hamulcowego (DOT 4): 1,0 l, ilość oleju w skrzyni biegów: 1,9 l
  • 2.0 16V: Idealny kompromis pomiędzy akceptowalnym zużyciem paliwa a dobrymi osiągami. Dwulitrowy Accord na autostradzie swobodnie przekracza 200 km/h. Zarówno 1.8 jak i 2.0 nie lubią LPG. Dane eksploatacyjne: interwał wymiany rozrządu: 90 tys. km, interwał wymiany oleju: 15 tys. km, pojemność układu smarowania: 4,4 l, pojemność układu chłodzenia: 4,2 l, ilość płynu hamulcowego (DOT 4): 1,0 l, ilość oleju w skrzyni biegów: 1,9 l
  • Egzemplarzy benzynowych z polskiego salonu. Za zadbanego Accorda od pierwszego właściciela warto zapłacić więcej niż "średnia cena giełdowa".
  • W przypadku Type-R - najlepiej samemu wybrać się do Niemiec lub Szwajcarii.
  • Diesli bez dokumentacji przebiegu. Mało który mechanik chce je naprawiać, występują problemy z częściami zamiennymi.
  • Benzynówek z LPG. Mają zwykle wypalone gniazda zaworowe.
  • Tzw. "anglików" (po przeróbce układu kierowniczego).
Honda Accord Type-R
Honda Accord Type-RHonda
  • Stukające przednie zawieszenie. Naprawy przedniego wielowahaczowego zawieszenia są drogie, więc  jeśli poprzedni użytkownicy nie wykonywali ich na bieżąco, w serwisie zostawimy nawet 2 tys. zł.
  • Specyfika VTEC i ewentualne awarie. Rozrząd jest wyjątkowo trwały, ale wymaga dobrej jakości oleju i okresowej regulacji luzu zaworowego. W zaniedbanych egzemplarzach w wybranych zakresach obrotowych układ zaworowy pracuje bardzo głośno i wymaga kosztownych napraw z zastosowaniem oryginalnych części zamiennych. Uwaga - na wysokich obrotach silniki VTEC zużywają bardzo dużo oleju. Zjawisko ogranicza się jeśli zastosujemy olej 10W60.

Dane techniczne: Honda Accord VI (1998-2002)

Wersja
1.6 16V
1.8 VTEC
2.0 VTEC
2.3 16V
2.2 16V
2.0 TD
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1590 cm3
1850 cm3
1997 cm3
2254 cm3
2157 cm3
1994 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
116 KM
136 KM
147 KM
154 KM
212 KM
105 KM
Maks. moment obrotowy
140 Nm
175 Nm
184 Nm
206 Nm
215 Nm
210 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna
190 km/h
205 km/h
210 km/h
212 km/h
228 km/h
185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,1 s
10,9 s
10,4 s
9,8 s
6,9 s
13,4 s
Średnie zużycie paliwa
8,7 l/100 km
8,6 l/100 km
8,8 l/100 km
9,5 l/100 km
9,6 l/100 km
6,4 l/100 km
Wymiary      
Pojemność bagażnika
425 l     
Wymiar (dł./szer./wys.)
460/175/143 cm
Rozstaw osi
267 cm