Używana Alfa Romeo MiTo (2008-)

MiTo to jedyna współczesna Alfa Romeo, która – przynajmniej w bazowych wersjach – jest wyjątkowo tania w eksploatacji.
MiTo to jedyna współczesna Alfa Romeo, która – przynajmniej w bazowych wersjach – jest wyjątkowo tania w eksploatacji.Motor
Piękne zegary. Pozostała część deski nie dorównuje jednak większym modelom Alfy ani stylizacją ani jakością tworzyw. Na szczęście precyzja montażu jest niezła. We wnętrzu nic nie skrzypi.
Piękne zegary. Pozostała część deski nie dorównuje jednak większym modelom Alfy ani stylizacją ani jakością tworzyw. Na szczęście precyzja montażu jest niezła. We wnętrzu nic nie skrzypi.Motor

Alfa Romeo MiTo (2008-)

Samochód powstał na bazie Fiata Grande Punto i dzieli z nim większość podzespołów. Pozwoliło to na redukcję kosztów produkcji i... serwisowania.
Samochód powstał na bazie Fiata Grande Punto i dzieli z nim większość podzespołów. Pozwoliło to na redukcję kosztów produkcji i... serwisowania.Motor
MiTo to jedyna współczesna Alfa Romeo, która – przynajmniej w bazowych wersjach – jest wyjątkowo tania w eksploatacji.
MiTo to jedyna współczesna Alfa Romeo, która – przynajmniej w bazowych wersjach – jest wyjątkowo tania w eksploatacji.Motor
Alfa Romeo MiTo występuje wyłącznie z trzydrzwiowym nadwoziem.
Alfa Romeo MiTo występuje wyłącznie z trzydrzwiowym nadwoziem.Motor
MiTo jest autem trzydrzwiowym. Dostęp na tylne siedzenia jest utrudniony, ale... dzieci się zmieszczą.
MiTo jest autem trzydrzwiowym. Dostęp na tylne siedzenia jest utrudniony, ale... dzieci się zmieszczą.Motor
Mimo ograniczonej objętości wnętrza, Alfa zmieściła tu pokaźne, wyprofilowane fotele.
Mimo ograniczonej objętości wnętrza, Alfa zmieściła tu pokaźne, wyprofilowane fotele.Motor
Bagażnik ma pojemność 270-950 l. Pod podłogą znajduje się wnęka na koło zapasowe lub na zbiornik LPG.
Bagażnik ma pojemność 270-950 l. Pod podłogą znajduje się wnęka na koło zapasowe lub na zbiornik LPG.Motor
Ten typ tak ma: w wersjach wysokoprężnych, zimą wnętrze dość długo się nagrzewa.
Ten typ tak ma: w wersjach wysokoprężnych, zimą wnętrze dość długo się nagrzewa.Motor
DNA: magiczny przełącznik, który zmienia charakterystykę prowadzenia pojazdu.
DNA: magiczny przełącznik, który zmienia charakterystykę prowadzenia pojazdu.Motor
Piękne zegary. Pozostała część deski nie dorównuje jednak większym modelom Alfy ani stylizacją ani jakością tworzyw. Na szczęście precyzja montażu jest niezła. We wnętrzu nic nie skrzypi.
Piękne zegary. Pozostała część deski nie dorównuje jednak większym modelom Alfy ani stylizacją ani jakością tworzyw. Na szczęście precyzja montażu jest niezła. We wnętrzu nic nie skrzypi.Motor

Alfa Romeo MiTo (2008-) - podsumowanie

  • Wszystkie wersje: drobne problemy z instalacją elektryczną (incydentalnie nie działa np. poziomowanie świateł ksenonowych lub wycieraczka tylnej szyby).
  • Wszystkie wersje: w niektórych egzemplarzach piszczą klocki.
  • 1.9 M-Jet: wycieki oleju spod wymiennika ciepła pod filtrem oleju.
  • Wersje benzynowe: latem ubywa płyn chłodniczy.
  • Wersje benzynowe: układ wydechowy jest podatny na korozję.

Dane techniczne: Alfa Romeo MiTo (2008-)

Wersja
1.4
1.4*
1.4 T
1.3 JTDm
1.6 JTDm
Silnik
benz.
benz.
t. benz.
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1368 cm3
1368 cm3
1368 cm3
1248 cm3
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
95 KM
105 KM
155 KM
95 KM
120 KM
Maks. moment obrotowy
125 Nm
130 Nm
230 Nm
200 Nm
320 Nm
Osiągi
 
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
180 km/h
187 km/h
215 km/h
180 km/h
198 km/h
Przysp. 0-100 km/h
11,2 s
10,7 s
8,0 s
11,6 s
9,9 s
Średnie zużycie paliwa
w l/100 km
6,0
5,8
6,5
4,3
4,6
*Multi Air