Porównanie: Alfa Romeo Giulietta, Citroen DS4, Volvo V40

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB TCT Distinctive, Volvo V40 T3 Kinetic, Citroen DS4 1.6 THP Aut. SoChic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB TCT Distinctive, Volvo V40 T3 Kinetic, Citroen DS4 1.6 THP Aut. SoChicMotor
Eleganckie wnętrze Giulietty pełne jest sportowych akcentów. Ciekawostką jest rząd nietypowych klawiszy pośrodku deski rozdzielczej, przypominający rozwiązania z aut sprzed lat.
Eleganckie wnętrze Giulietty pełne jest sportowych akcentów. Ciekawostką jest rząd nietypowych klawiszy pośrodku deski rozdzielczej, przypominający rozwiązania z aut sprzed lat.Motor
Jeśli chodzi o tworzywa użyte do wykończenia wnętrza, Volvo wygrywa z obydwoma rywalami. Centralny ekran jest seryjny (bez nawigacji), a mała kierownica – bardzo poręczna. Stacyjka umieszczona obok tego ekranu to bardzo wygodne rozwiązanie.
Jeśli chodzi o tworzywa użyte do wykończenia wnętrza, Volvo wygrywa z obydwoma rywalami. Centralny ekran jest seryjny (bez nawigacji), a mała kierownica – bardzo poręczna. Stacyjka umieszczona obok tego ekranu to bardzo wygodne rozwiązanie.Motor
Przeniesienie wielu funkcji na kierownicę, po chwili przyzwyczajenia, ułatwia kierowcy obsługę. Pokrętłem można np. przybliżać mapę w nawigacji lub przyciemnić podświetlenie kokpitu. Rozbudowana deska rozdzielcza i duża kierownica mogą nieco przytłaczać.
Przeniesienie wielu funkcji na kierownicę, po chwili przyzwyczajenia, ułatwia kierowcy obsługę. Pokrętłem można np. przybliżać mapę w nawigacji lub przyciemnić podświetlenie kokpitu. Rozbudowana deska rozdzielcza i duża kierownica mogą nieco przytłaczać.Motor

Porównanie: Alfa Romeo Giulietta, Citroen DS4, Volvo V40

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB TCT Distinctive, Volvo V40 T3 Kinetic, Citroen DS4 1.6 THP Aut. SoChic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB TCT Distinctive, Volvo V40 T3 Kinetic, Citroen DS4 1.6 THP Aut. SoChicMotor
Wszystkim podróżnym brakuje miejsca na nogi.
Wszystkim podróżnym brakuje miejsca na nogi.Motor
Świetnie wyprofilowane fotele seryjnie oferują masaż pleców i wygodne zagłówki. Szkoda, że nie da się ich odsunąć dalej do tyłu.
Świetnie wyprofilowane fotele seryjnie oferują masaż pleców i wygodne zagłówki. Szkoda, że nie da się ich odsunąć dalej do tyłu.Motor
Skrzynia MCP potrzebuje zbyt dużo czasu na zmianę biegu. Szkoda, że nie zastosowano klasycznego „automatu”.
Skrzynia MCP potrzebuje zbyt dużo czasu na zmianę biegu. Szkoda, że nie zastosowano klasycznego „automatu”.Motor
Przeniesienie wielu funkcji na kierownicę, po chwili przyzwyczajenia, ułatwia kierowcy obsługę. Pokrętłem można np. przybliżać mapę w nawigacji lub przyciemnić podświetlenie kokpitu. Rozbudowana deska rozdzielcza i duża kierownica mogą nieco przytłaczać.
Przeniesienie wielu funkcji na kierownicę, po chwili przyzwyczajenia, ułatwia kierowcy obsługę. Pokrętłem można np. przybliżać mapę w nawigacji lub przyciemnić podświetlenie kokpitu. Rozbudowana deska rozdzielcza i duża kierownica mogą nieco przytłaczać.Motor
...z tyłu kabina jest wąska i niewystarczająco wysoka.
...z tyłu kabina jest wąska i niewystarczająco wysoka.Motor
Z przodu V40 miejsca jest niemal tyle, co w Alfie – czyli sporo. Lepiej żeby wysocy podróżni siedzieli właśnie tu, bo...
Z przodu V40 miejsca jest niemal tyle, co w Alfie – czyli sporo. Lepiej żeby wysocy podróżni siedzieli właśnie tu, bo...Motor
Panel w kształcie pilota TV jest bardzo intuicyjny w obsłudze, ale do czterech pokręteł trzeba się przyzwyczaić.
Panel w kształcie pilota TV jest bardzo intuicyjny w obsłudze, ale do czterech pokręteł trzeba się przyzwyczaić.Motor
Jeśli chodzi o tworzywa użyte do wykończenia wnętrza, Volvo wygrywa z obydwoma rywalami. Centralny ekran jest seryjny (bez nawigacji), a mała kierownica - bardzo poręczna. Stacyjka umieszczona obok tego ekranu to bardzo wygodne rozwiązanie.
Jeśli chodzi o tworzywa użyte do wykończenia wnętrza, Volvo wygrywa z obydwoma rywalami. Centralny ekran jest seryjny (bez nawigacji), a mała kierownica - bardzo poręczna. Stacyjka umieszczona obok tego ekranu to bardzo wygodne rozwiązanie.Motor
I z przodu, i w tylnej części kabina Giulietty jest najprzestronniejsza.
I z przodu, i w tylnej części kabina Giulietty jest najprzestronniejsza.Motor
Największe i najwygodniejsze fotele w teście. Szkoda, że trochę brakuje im podparcia bocznego.
Największe i najwygodniejsze fotele w teście. Szkoda, że trochę brakuje im podparcia bocznego.Motor
Panel systemu audio wygląda świetnie, ale sprawia problemy w obsłudze.
Panel systemu audio wygląda świetnie, ale sprawia problemy w obsłudze.Motor
Dwusprzęgłowa skrzynia TCT jest świetna – pracuje bardzo szybko i prawidłowo „wyczuwa” intencje kierowcy.
Dwusprzęgłowa skrzynia TCT jest świetna – pracuje bardzo szybko i prawidłowo „wyczuwa” intencje kierowcy.Motor
Eleganckie wnętrze Giulietty pełne jest sportowych akcentów. Ciekawostką jest rząd nietypowych klawiszy pośrodku deski rozdzielczej, przypominający rozwiązania z aut sprzed lat. Tworzywa są porządne, ale zdarza im się zazgrzytać na nierównościach.
Eleganckie wnętrze Giulietty pełne jest sportowych akcentów. Ciekawostką jest rząd nietypowych klawiszy pośrodku deski rozdzielczej, przypominający rozwiązania z aut sprzed lat. Tworzywa są porządne, ale zdarza im się zazgrzytać na nierównościach.Motor
V40 jest pierwszym od lat kompaktowym hatchbackiem Volvo. Wygląda nowocześnie i trudno je pomylić z innym samochodem.
V40 jest pierwszym od lat kompaktowym hatchbackiem Volvo. Wygląda nowocześnie i trudno je pomylić z innym samochodem.Motor
Zgrabna sylwetka w połączeniu z ciekawymi detalami cz ynią Giuliettę jednym z najładniejszych kompaktów na rynku.
Zgrabna sylwetka w połączeniu z ciekawymi detalami cz ynią Giuliettę jednym z najładniejszych kompaktów na rynku.Motor
Dzięki masywnemu, wysokiemu przodowi oraz sporemu prześwitowi DS4 bardzo łatwo jest odróżnić od innych aut.
Dzięki masywnemu, wysokiemu przodowi oraz sporemu prześwitowi DS4 bardzo łatwo jest odróżnić od innych aut.Motor
Mała pokrywa bagażnika i oryginalne światła tylne pasują do sylwetki Alfy.
Mała pokrywa bagażnika i oryginalne światła tylne pasują do sylwetki Alfy.Motor
Kształt tylnych świateł i pokrywy bagażnika to kwintesencja Volvo.
Kształt tylnych świateł i pokrywy bagażnika to kwintesencja Volvo.Motor
Ciekawe przetłoczenia i listwa imitująca podwójny wydech – DS4 wygląda efektownie.
Ciekawe przetłoczenia i listwa imitująca podwójny wydech – DS4 wygląda efektownie.Motor

Dane techniczne: Alfa Romeo Giulietta, Citroen DS4, Volvo V40

Dane techniczne
Alfa Romeo
Citroen
Volvo
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1368 cm3
1598 cm3
1596 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
170 KM/5500
156 KM/6000
150 KM/5700
Maks. moment obrotowy
230 Nm/2250
240 Nm/1400
240 Nm/1600
Napęd
przedni
przedni
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa (TCT)
aut./6-biegowa (MCP)
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
belka skrętna
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1305/505 kg
1345/450 kg
1522/518 kg
Średnica zawracania
10,9 m
10,7 m
10,8 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
413/1254 l
380/1380 l
550/1490 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
60 l (Pb 95)
62 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
435/180/147 cm
437/180/145 cm
428/181/153 cm
Rozstaw osi
263 cm
265 cm
261 cm
Opony
205/55 R16
215/55 R17
215/55 R16
Teoretyczny zasięg
1150 km
920 km
1150 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
218 km/h
214 km/h
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,7 s
9,0 s
8,8 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
6,7/4,3/5,2
9,0/5,1/6,5
6,8/4,6/5,4
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,6 s
9,6 s
8,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,4 m
37,0 m
36,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,9 m
37,2 m
37,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,6 dB
64,8 dB
65,4 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
8,8/6,2
10,3/7,4
9,0/6,5
Rzeczywisty zasięg
800 km
680 km
800 km
Cena wersji podstawowej*
86 500 zł
89 800 zł
86 900 zł
Cena
92 900 zł
89 800 zł
92 900 zł
*z tym samym silnikiem
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?