30 tysięcy km używanym Fordem S-Maxem

Ford S-Max przejechał dystans od 50 do 80 tys. km z jedną niezaplanowaną wizytą w ASO.
Ford S-Max przejechał dystans od 50 do 80 tys. km z jedną niezaplanowaną wizytą w ASO.Motor
Zimą wystąpiła jedyna awaria - uszkodzeniu uległ przewód płynu chłodniczego.
Zimą wystąpiła jedyna awaria - uszkodzeniu uległ przewód płynu chłodniczego.Motor
Olbrzymi bagażnik jest w vanie niezbędny. Ten w S-Maxie mieści od 755 aż po 2000 l (ze złożonymi siedzeniami drugiego rzędu).
Olbrzymi bagażnik jest w vanie niezbędny. Ten w S-Maxie mieści od 755 aż po 2000 l (ze złożonymi siedzeniami drugiego rzędu).Motor

Ford S-Max (2006-)

Sześciobiegowa skrzynia manualna pracuje bardzo precyzyjnie i ma dobrze dobrane przełożenia.
Sześciobiegowa skrzynia manualna pracuje bardzo precyzyjnie i ma dobrze dobrane przełożenia.Motor
Ksenonowe reflektory z układem doświetlania zakrętów są wydajne i nie sprawiają żadnych problemów.
Ksenonowe reflektory z układem doświetlania zakrętów są wydajne i nie sprawiają żadnych problemów.Motor
Odtwarzacz Sony to opcja, automatyczna klimatyzacja - standard. Niestety, jest ona niezbyt wydajna. Zarówno latem, jak i zimą uzyskanie żądanej temperatury w aucie trwa bardzo długo.
Odtwarzacz Sony to opcja, automatyczna klimatyzacja - standard. Niestety, jest ona niezbyt wydajna. Zarówno latem, jak i zimą uzyskanie żądanej temperatury w aucie trwa bardzo długo. Motor
Obsługa komputera pokładowego przy pomocy przycisków na kierownicy jest niezbyt wygodna.
Obsługa komputera pokładowego przy pomocy przycisków na kierownicy jest niezbyt wygodna.Motor
Przednie fotele są bardzo wygodne i dobrze wyprofilowane. Elektryczna regulacja w opcji.
Przednie fotele są bardzo wygodne i dobrze wyprofilowane. Elektryczna regulacja w opcji. Motor
Osobne, obszerne siedzenia w drugim rzędzie bez problemu zmieszczą trzy dorosłe osoby.
Osobne, obszerne siedzenia w drugim rzędzie bez problemu zmieszczą trzy dorosłe osoby.Motor
Olbrzymi bagażnik jest w vanie niezbędny. Ten w S-Maxie mieści od 755 aż po 2000 l (ze złożonymi siedzeniami drugiego rzędu).
Olbrzymi bagażnik jest w vanie niezbędny. Ten w S-Maxie mieści od 755 aż po 2000 l (ze złożonymi siedzeniami drugiego rzędu).Motor
Monitor Alpine z odtwarzaczem DVD (zamontowany po zakupie auta - koszt ok. 3500 zł) uprzyjemnia wyjazdy w dłuższe trasy.
Monitor Alpine z odtwarzaczem DVD (zamontowany po zakupie auta - koszt ok. 3500 zł) uprzyjemnia wyjazdy w dłuższe trasy.Motor
Ford S-Max
Ford S-MaxMotor
Obszyta skórą kierownica nie wykazuje żadnego zużycia, nieco gorzej z łatwo rysującymi się tworzywami.
Obszyta skórą kierownica nie wykazuje żadnego zużycia, nieco gorzej z łatwo rysującymi się tworzywami.Motor
Ford S-Max
Ford S-MaxMotor
Podwozie Mondeo sprawia, że S-Maxem można jeździć bardzo dynamicznie. Zupełnie jak autem osobowym. Prowadzi się pewnie i daje bardzo dużo radości z jazdy.
Podwozie Mondeo sprawia, że S-Maxem można jeździć bardzo dynamicznie. Zupełnie jak autem osobowym. Prowadzi się pewnie i daje bardzo dużo radości z jazdy.Motor
Największe zalety S-Maxa to przestronne wnętrze i dobre własności jezdne.
Największe zalety S-Maxa to przestronne wnętrze i dobre własności jezdne. Motor
Podróż do Francji minęła bez problemów. Średnie spalanie wyniosło 5,5 l/100 km.
Podróż do Francji minęła bez problemów. Średnie spalanie wyniosło 5,5 l/100 km.Motor
Turbodiesel z systemem common rail - mocny, ale też i dość wrażliwy na jakość paliwa.
Turbodiesel z systemem common rail - mocny, ale też i dość wrażliwy na jakość paliwa.Motor
Na dystansie 80 tys. km klocki zostały wymienione dwukrotnie.
Na dystansie 80 tys. km klocki zostały wymienione dwukrotnie.Motor
Ostatnia wizyta w ASO to rutynowy przegląd po 80 tys. km. Konieczna była wymiana klocków hamulcowych obu osi.
Ostatnia wizyta w ASO to rutynowy przegląd po 80 tys. km. Konieczna była wymiana klocków hamulcowych obu osi.Motor
Na płycie podłogowej widać początki korozji.
Na płycie podłogowej widać początki korozji.Motor
Zaczynają pojawiać się już ślady zapocenia olejem, który kapie na sprężarkę klimatyzacji.
Zaczynają pojawiać się już ślady zapocenia olejem, który kapie na sprężarkę klimatyzacji.Motor
Układ wydechowy poprowadzono w tunelu. Dzięki temu trudniej go uszkodzić.
Układ wydechowy poprowadzono w tunelu. Dzięki temu trudniej go uszkodzić.Motor
Wewnętrzna powierzchnia progów to praktycznie goła blacha.
Wewnętrzna powierzchnia progów to praktycznie goła blacha.Motor

Przegląd po 80 tys. km i opinia autoryzowanej stacji obsługi

Niewłaściwe zabezpieczenie antykorozyjne: to nie wróży dobrze trwałości S-Maxa.
Niewłaściwe zabezpieczenie antykorozyjne: to nie wróży dobrze trwałości S-Maxa.Motor

Dane techniczne: Ford S-Max

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
140 KM/4000
Maks. moment obrotowy
320 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,6 m
Masa/ładowność
1670/835 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
755/2000 l
Pojemność zbiornika paliwa
70 l (ON)
Opony
225/50 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,2 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,9/5,2/6,2
Emisja dwutlenku węgla
164 g/km