Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance - test

W nowym XC60 nawet nocą jeździ się przyjemnie – jego światła zapewniają doskonałą widoczność.
W nowym XC60 nawet nocą jeździ się przyjemnie – jego światła zapewniają doskonałą widoczność.Motor
Kokpit jest świetnie zmontowany, a jego obsługa bardzo intuicyjna. Wrażenie robią też drewno o ciekawym wyglądzie i duża ilość aluminium.
Kokpit jest świetnie zmontowany, a jego obsługa bardzo intuicyjna. Wrażenie robią też drewno o ciekawym wyglądzie i duża ilość aluminium.Motor

Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance

Tylne zagłówki XC60 można złożyć, by nie zasłaniały widoku w lusterku. Składają się one w przód, więc nie da się zapomnieć o ich rozłożeniu.
Tylne zagłówki XC60 można złożyć, by nie zasłaniały widoku w lusterku. Składają się one w przód, więc nie da się zapomnieć o ich rozłożeniu.Motor
Opcjonalne sportowe fotele są duże i wygodne. Zapewniają przy tym bardzo dobre podparcie boczne.
Opcjonalne sportowe fotele są duże i wygodne. Zapewniają przy tym bardzo dobre podparcie boczne.Motor
Zawieszenie Four-C może być bardzo komfortowe lub wybitnie sportowe.
Zawieszenie Four-C może być bardzo komfortowe lub wybitnie sportowe.Motor
Kokpit jest świetnie zmontowany, a jego obsługa bardzo intuicyjna. Wrażenie robią też drewno o ciekawym wyglądzie i duża ilość aluminium.
Kokpit jest świetnie zmontowany, a jego obsługa bardzo intuicyjna. Wrażenie robią też drewno o ciekawym wyglądzie i duża ilość aluminium.Motor
Powiększanie przestrzeni bagażowej ułatwia oparcie dzielone w stosunku 40:20:40.
Powiększanie przestrzeni bagażowej ułatwia oparcie dzielone w stosunku 40:20:40.Motor
Podnoszona przegroda pozwala podzielić 495-litrowy bagażnik i zamocować drobne przedmioty.
Podnoszona przegroda pozwala podzielić 495-litrowy bagażnik i zamocować drobne przedmioty.Motor
Z boku i z tyłu auto właściwie się nie zmieniło. Jedyne, co rzuca się w oczy to wbudowany w zderzak „wydech”.
Z boku i z tyłu auto właściwie się nie zmieniło. Jedyne, co rzuca się w oczy to wbudowany w zderzak „wydech”.Motor
To tylko efektowna atrapa kryjąca niedużą końcówkę wydechu.
To tylko efektowna atrapa kryjąca niedużą końcówkę wydechu.Motor
W nowym XC60 nawet nocą jeździ się przyjemnie – jego światła zapewniają doskonałą widoczność.
W nowym XC60 nawet nocą jeździ się przyjemnie – jego światła zapewniają doskonałą widoczność.Motor
Naszpikowane elektroniką i systemami bezpieczeństwa XC60 pozostało autem przyjaznym użytkownikowi. Koła mają aż 18 cali, a mimo to komfort jazdy pozostaje wysoki.
Naszpikowane elektroniką i systemami bezpieczeństwa XC60 pozostało autem przyjaznym użytkownikowi. Koła mają aż 18 cali, a mimo to komfort jazdy pozostaje wysoki.Motor

Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance

Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance
Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar PerformanceMotor

Zobacz również:

    Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance - podsumowanie

    • przestronna kabina,
    • wysoka jakość tworzyw,
    • świetna ergonomia,
    • łatwa obsługa,
    • dobre wyciszenie kabiny,
    • łatwe powiększanie bagażnika
    • dobre osiągi,
    • przyjemny dźwięk silnika,
    • bardzo sprawny automat,
    • stosunkowo nieduże zużycie paliwa
    • wolna reakcja na zmianę biegu w trybie ręcznym
    • bardzo dobre zawieszenie z wyraźnie różniącymi się trybami pracy,
    • bardzo wysoki komfort jazdy w trybie Comfort i niezły - w trybie Sport,
    • świetne prowadzenie,
    • skuteczne hamulce
    • bogate wyposażenie,
    • mnóstwo elementów podnoszących bezpieczeństwo,
    • konkurencyjna cena bazowej odmiany
    • wysoki koszt testowanej wersji

    Światła w technologii Active High Beam Control

    Światła w technologii Active High Beam Control
    Światła w technologii Active High Beam ControlMotor

    Wyświetlacz Active TFT

    Pośrodku prędkościomierz, po bokach – temperatura i obroty silnika.
    Pośrodku prędkościomierz, po bokach – temperatura i obroty silnika.Motor
    Zamiast temperatury pokazany jest wskaźnik ekonomicznej jazdy.
    Zamiast temperatury pokazany jest wskaźnik ekonomicznej jazdy.Motor
    Cyfrowy prędkościomierz, duży obrotomierz i wskaźnik użycia mocy.
    Cyfrowy prędkościomierz, duży obrotomierz i wskaźnik użycia mocy.Motor

    System Sensus Connected Touch

    Dostęp do sklepu Google Play pozwala pobierać różne aplikacje, np. widoczny tu serwis muzyczny Spotify (oferujący streaming muzyki).
    Dostęp do sklepu Google Play pozwala pobierać różne aplikacje, np. widoczny tu serwis muzyczny Spotify (oferujący streaming muzyki).Motor
    Sprawdzenie przy pomocy zaledwie kilku kliknięć prognozy pogody na najbliższe godziny albo dni to bardzo przydatna możliwość.
    Sprawdzenie przy pomocy zaledwie kilku kliknięć prognozy pogody na najbliższe godziny albo dni to bardzo przydatna możliwość.Motor
    Można też skorzystać z przeglądarki internetowej, wejść na Facebooka albo sprawdzić pocztę. Wszystko to jest oczywiście dostępne tylko na postoju.
    Można też skorzystać z przeglądarki internetowej, wejść na Facebooka albo sprawdzić pocztę. Wszystko to jest oczywiście dostępne tylko na postoju.Motor

    Dane techniczne: Volvo XC60 D5 AWD Aut. Summum Polestar Performance

     
    Volvo XC60
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2400 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R5/20
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    230 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    470 Nm/1750
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    464/189/171 cm
    Rozstaw osi
    277 cm
    Średnica zawracania
    11,7 m
    Masa/ładowność
    1921/584 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    495/1455 l
    Poj. zbiornika paliwa
    70 l (ON)
    Opony
    235/60 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    205 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,1 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,0 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,5 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,2 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    63,3 dB
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    2,8
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,5/5,3/6,4
    Teoretyczny zasięg
    1090 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,7/6,5/8,1
    Rzeczywisty zasięg
    860 km
    Cena wersji podstawowej**
    176 200 zł
    Cena
    211 920 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem