Volvo V60 D5 AWD aut. Summum Polestar Performance - test

V60 przeszło właśnie lifting. Trudno nazwać go dyskretnym, bo mocno zmienił się przód nadwozia.
V60 przeszło właśnie lifting. Trudno nazwać go dyskretnym, bo mocno zmienił się przód nadwozia.Motor
Najbardziej widoczny efekt liftingu to wyświetlacz zamiast zestawu zegarów. Jego zawartość i wygląd kierowca może konfigurować na kilka sposobów. Szkoda, że przy okazji nie uproszczono systemu sterowania multimediami i nawigacją.
Najbardziej widoczny efekt liftingu to wyświetlacz zamiast zestawu zegarów. Jego zawartość i wygląd kierowca może konfigurować na kilka sposobów. Szkoda, że przy okazji nie uproszczono systemu sterowania multimediami i nawigacją.Motor

Volvo V60 D5 AWD aut. Summum Polestar Performance

V60 przeszło właśnie lifting. Trudno nazwać go dyskretnym, bo mocno zmienił się przód nadwozia.
V60 przeszło właśnie lifting. Trudno nazwać go dyskretnym, bo mocno zmienił się przód nadwozia.Motor
Szlachetne, jak na diesla, brzmienie i świetne osiągi. Silnik D5 to mocny punkt V60.
Szlachetne, jak na diesla, brzmienie i świetne osiągi. Silnik D5 to mocny punkt V60.Motor
Dwustopniowe podwyższenia siedzisk dla dzieci w tylnej kanapie to świetne rozwiązanie. Do tego rozsądnie wycenione (1240 zł).
Dwustopniowe podwyższenia siedzisk dla dzieci w tylnej kanapie to świetne rozwiązanie. Do tego rozsądnie wycenione (1240 zł).Motor
To najbardziej sportowe fotele dostępne w V60. Tradycyjnie dla marki, zagłówek nie jest regulowany, a mimo to wygodny.
To najbardziej sportowe fotele dostępne w V60. Tradycyjnie dla marki, zagłówek nie jest regulowany, a mimo to wygodny.Motor
Najbardziej widoczny efekt liftingu to wyświetlacz zamiast zestawu zegarów. Jego zawartość i wygląd kierowca może konfigurować na kilka sposobów. Szkoda, że przy okazji nie uproszczono systemu sterowania multimediami i nawigacją.
Najbardziej widoczny efekt liftingu to wyświetlacz zamiast zestawu zegarów. Jego zawartość i wygląd kierowca może konfigurować na kilka sposobów. Szkoda, że przy okazji nie uproszczono systemu sterowania multimediami i nawigacją.Motor
System Sensus Connected Touch bazuje na Androidzie, co pozwala na budowanie bazy aplikacji.
System Sensus Connected Touch bazuje na Androidzie, co pozwala na budowanie bazy aplikacji.Motor
Aplikacja TuneIn pozwala słuchać setek stacji radiowych z całego świata.
Aplikacja TuneIn pozwala słuchać setek stacji radiowych z całego świata.Motor
W schowku przed pasażerem zestaw wejść i czytnik kart SD. W port USB można wpiąć modem internetowy z kartą SIM.
W schowku przed pasażerem zestaw wejść i czytnik kart SD. W port USB można wpiąć modem internetowy z kartą SIM.Motor
Kombi klasy średniej z bagażnikiem 430 litrów? Kompaktowe kombi są znacznie lepsze.
Kombi klasy średniej z bagażnikiem 430 litrów? Kompaktowe kombi są znacznie lepsze.Motor
Standardowo silnik D5 ma 215 KM. Z pakietem Polestar moc wzrasta do 230 KM.
Standardowo silnik D5 ma 215 KM. Z pakietem Polestar moc wzrasta do 230 KM.Motor

Volvo V60 D5 AWD aut. Summum Polestar Performance - podsumowanie

  • duża moc,
  • przyjemne brzmienie silnika,
  • wysoki poziom bezpieczeństwa,
  • jakość wykonania,
  • komfort jazdy.
  • mało miejsca na tylnej kanapie,
  • niewielki bagażnik,
  • koszt pakietu Polestar,
  • cena zakupu... porównywalna z XC60.

Dane techniczne: Volvo V60 D5 AWD aut. Summum Polestar Performance

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
2400 cm3
Układ cylindrów/zawory
R5/20
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna
230 KM/4000
Maks. moment obrotowy
470 Nm/1750
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
464/187/184 cm
Rozstaw osi
278 cm
Średnica zawracania
11,3 m
Masa/ładowność
1813/467 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
430/1240 l
Poj. zbiornika paliwa
68 l (ON)
Opony
235/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,5 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,7 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,8 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,3 dB →
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,6
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,6/5,2/6,4
Teoretyczny zasięg
1060 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,8/6,6/8,2
Rzeczywisty zasięg
830 km
Cena wersji podstawowej**
179 700 zł
Cena
209 500 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem