Hyundai i30 Fastback 1.6 CRDi 7DCT Premium – test

Nowa wersja nadwoziowa, nowy silnik – oto stylowy Hyundai i30 Fastback.

Aktualna, trzecia odsłona Hyundaia i30 (debiut w 2016 r.) dała się poznać jako dopracowany kompakt, który może się pochwalić mnóstwem praktycznych zalet, ale nie wyróżnia się na ulicy.

A właściwie - nie wyróżniał. Aż do teraz. Do salonów wjechała bowiem nowa wersja i30. Nazywa się Fastback i jest efektownie stylizowanym... liftbackiem.

Płynnie opadająca linia dachu i zgrabnie wkomponowany spojler sprawiają, że nowy Hyundai dołączył do najlepiej wyglądających kompaktów na rynku.

Testowany egzemplarz mimo "maskującego" koloru przyciąga wzrok przechodniów niczym drogie auta sportowe.

Reklama

Z przodu Fastback wygląda jednak jak wszystkie i30.

To samo dotyczy kokpitu, który nie zachwyca designem, ale trudno nie docenić jego wzorowego uporządkowania i łatwej obsługi.

Jedyne, czym wnętrze nowej wersji różni się od tego w hatchbacku to ograniczona o kilka centymetrów przestrzeń nad głowami pasażerów tylnych siedzeń. Bagażnik mieści niezłe 450 l.

Testowanego Hyundaia napędza nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6, który zastąpił starszego 1,7-litrowego diesla. Rozwija 136 KM mocy i zapewnia autu bardzo przyzwoite osiągi - z 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem i30 rozpędza się do 100 km/h w 10 s.

Na uwagę zasługuje niewielki apetyt nowej jednostki - zużywa ona średnio 5,3 l oleju napędowego na 100 km.

Ale jeszcze większe wrażenie robi kultura pracy silnika i jego dźwięk - czasem tylko obrotomierz przypomina, że to nie benzynowa jednostka.

Hyundaia i30 Fastbacka z nowym dieslem można mieć za 94 800 zł. Dopłata za automat wynosi 6000 zł. Testowana wersja kosztuje co prawda aż 119 tys. zł, ale oferuje właściwie kompletne wyposażenie.

HYUNDAI i30 FASTBACK 1.6 CRDi 7DCT PREMIUM: PLUSY I MINUSY

+ niezły wygląd
+ porządne wykończenie
+ pewne prowadzenie
+ skuteczne tłumienie wstrząsów
+ kulturalnie pracujący i oszczędny silnik
+ sprawny automat
+ bogate wyposażenie

- nieco ograniczona ilość miejsca na głowy z tyłu
- masywny próg bagażnika
- wysoka cena

HYUNDAI i30 FASTBACK 1.6 CRDi 7DCT PREMIUM: PODSUMOWANIE

Efektowny wygląd, funkcjonalne wnętrze, świetny silnik - nowość Hyundaia ma prawie same zalety.

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 48/2018

Hyundai i30 Wagon 1.4 MPI Classic Plus - test – TESTY I PORÓWNANIA

Używany Hyundai ix35 (2010-2016) - opinie użytkowników – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Hyundai i40 (od 2011 r.) - opinie użytkowników – OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy