Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC - test

Jeśli limuzyna, to tylko renomowanej marki. Taki typowo europejski stereotyp próbuje przełamać Hyundai za pomocą Genesisa. I ma ku temu sporo argumentów.

<b>Genesis ma seryjny napęd 4x4. W ustawieniu Sport do 90% siły napędowej może zostać wysłane na tylne koła.</b>
<b>Genesis ma seryjny napęd 4x4. W ustawieniu Sport do 90% siły napędowej może zostać wysłane na tylne koła.</b>Motor

Koreańscy producenci niezwykle szybko skracają dystans do Europy. Jeszcze 8-10 lat temu nie do pomyślenia było, by Hyundai czy Kia wygrały jakieś porównanie. Teraz taki wynik już nie dziwi.

Musi mieć to coś

W klasie wyższej dobry produkt to jednak nie wszystko. Tutaj liczą się także prestiż, splendor i marka, których nie sposób kupić za żadne pieniądze. Ważny jest również dobry wygląd, ale akurat tego koreańskiej limuzynie odmówić nie można.

Jakość to kolejny mocny punkt Genesisa. Prawdę mówiąc nigdy żaden Hyundai nie robił pod tym względem równie dobrego wrażenia. Dominują w nim miękkie materiały, ładna skóra, aluminium i prawdziwe drewno. A wszystko - znakomicie spasowane.

Kabina w drugim rzędzie - większa niż w BMW serii 5 czy Mercedesie klasy E. I nie powinno to dziwić, gdyż Genesis wymiarami zahacza o luksusowe limuzyny. Wyposażenie seryjne jest niezwykle bogate i obejmuje m.in. system ostrzegający przy cofaniu o aucie jadącym z boku oraz czujnik stężenia CO2 w kabinie, zapobiegający senności kierowcy. O ile ten pierwszy naprawdę się sprawdza, o tyle w działanie drugiego trzeba uwierzyć producentowi.

Ale Genesis pozwala sobie na drobne wpadki. Niektóre przyciski nie dorastają do klasy premium. System multimedialny przekonuje wprawdzie nieskomplikowaną obsługą i ładnym menu, jednak nie zawsze jest równie intuicyjny, jak iDrive w BMW. Denerwuje fakt, że po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta nie pamięta słuchanej wcześniej piosenki z iPoda.

Z dużymi rezerwami

To nie Hyundai, to Genesis, o czym świadczy logo na kierownicy. Oprócz skóry, za klimat w kabinie odpowiadają prawdziwe drewno i aluminium. Ergonomia i funkcjonalność – na wysokim poziomie. Seryjny wyświetlacz Head-up.Motor

3,8-litrowy silnik V6 ma ładne, jedwabiste brzmienie, jednak nie zachwyca osiągami. By jechać Genesisem szybko, należy utrzymywać obroty powyżej 4500/min. Wcześniej odczuwa się niedostatek niutonometrów. Europejskie marki podobną bolączkę rozwiązują za pomocą turbosprężarek. Szkoda też, że Hyundai zużywa średnio o ponad 1 l więcej paliwa niż 306-konne, znacznie dynamiczniejsze BMW 535i. Działaniu 8-biegowego automatu nie można nic zarzucić.

Podobnie zresztą jak właściwościom jezdnym, "szlifowanym" pod okiem specjalistów z Lotusa. Genesis, niezależnie od trybu jazdy - Eco, Normal i Sport - zapewnia duże rezerwy bezpieczeństwa. Jak na swoje wielkość i masę, nie sprawia wrażenia ociężałego, a żeby zmusić go do płużenia przodem, trzeba mocno przesadzić z szybkością w zakręcie. Układ kierowniczy blisko położenia środkowego i przy niskich prędkościach pracuje lekko, przyjemnie, z delikatną zwłoką. Brakuje mu tylko tego ostatniego szlifu, pozwalającego na idealne wyczucie prędkości w łuku. Jest dobrze, ale nie rewelacyjnie.

Zaskakuje cisza w kabinie - przy 100 km/h Genesis wytwarza tyle hałasu, co 9-biegowy Mercedes klasy E. Komfort resorowania też jest wysoki. Jedynie gdy koła trafią na następujące po sobie niedoskonałości jezdni, auto wpada w niewielkie drgania.

Świat się kończy - Hyundai stworzył auto bliskie czołówki klasy premium.

Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC

Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC (czytaj test)

Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRACMotor
Przy cofaniu Genesis potrafi wskazać kierunek, z którego nadjeżdża inne auto.Motor
Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRACMotor
Genesis ma seryjny napęd 4x4. W ustawieniu Sport do 90% siły napędowej może zostać wysłane na tylne koła.Motor
Seryjne są skrętne reflektory biksenonowe. „Prostokąt” w osłonie chłodnicy to radar aktywnego tempomatu.Motor
Aby pokrywa bagażnika otworzyła się, wystarczy stać przy niej przez 3 s.Motor
...z panelem audio w podłokietniku.Motor
Dużo więcej miejsca niż w BMW serii 5. Kanapa – m.in. wentylowana, o regulowanym kącie oparcia i...Motor
Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRACMotor
Wielkie fotele, ustawiane w 6 płaszczyznach i z wysuwaną podpórką pod uda, nie są „pluszowo” miękkie. Świetna pozycja kierowcy.Motor
Genesis stawia na bezpieczeństwo. Przycisk asystenta pasa ruchu.Motor
Panel do obsługi mediów. Szkoda, że „Home” gubi się wśród przycisków.Motor
To nie Hyundai, to Genesis, o czym świadczy logo na kierownicy. Oprócz skóry, za klimat w kabinie odpowiadają prawdziwe drewno i aluminium. Ergonomia i funkcjonalność – na wysokim poziomie. Seryjny wyświetlacz Head-up.Motor
Bagażnik ma niezłe 493 l. Sporo miejsca zabiera 19-calowe koło dojazdowe.Motor

Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC - podsumowanie

Genesis to auto bliskie klasowej czołówki. W Europie - skazany na pożarcie, ze względu na cenę i... markę.

Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC: plusy

  • pełne wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa,
  • obszerna kabina,
  • wysoki ogólny komfort jazdy,
  • pewne zachowanie na drodze,
  • bardzo dobra jakość wykonania

Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC: minusy

  • wysoka cena,
  • dostępna tylko jedna wersja,
  • przeciętne osiągi,
  • duże zużycie paliwa
 
Hyundai Genesis
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
3778 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
315 KM/6000
Maks. moment obrotowy
397 Nm/5000
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./8-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Długość/szerokość/wysokość
499/189/148 cm
Rozstaw osi
301 cm
Średnica zawracania
11,4 m
Masa/ładowność
2075/445 kg
Poj. bagażnika
493 l
Poj. zbiornika paliwa
77 l (Pb 95)
Opony (przód; tył)
245/40 R19; 275/35 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,8 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,2 s →
Przyspieszenie 0-150 km/h
15,1 s →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,3 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
60,7 dB
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,6
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
16,2/8,9/12,6
Teoretyczny zasięg
660 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
15,2/9,3/12,3
Rzeczywisty zasięg
630 km
Cena wersji podstawowej**
299 000 zł
Cena
299 000 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas