Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 AWD Titanium - test

Znane jest z olbrzymiej kabiny i dopracowanego układu jezdnego. Galaxy, dzięki napędowi 4x4, stało się teraz kompletnym autem rodzinnym.

Minivan Forda wraz z premierą 3. generacji został uzbrojony w najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy i po raz pierwszy w swojej historii - w napęd 4x4. W połączeniu z 3. rzędem siedzeń i mnogością opcji ma to sprawić, że w Galaxy, zgodnie z hasłem Forda, "podróżuje się pierwszą klasą".

Wersja Titanium ze 180-konnym turbodieslem, skrzynią zautomatyzowaną i napędem 4x4 to oferta dla dobrze sytuowanych rodzin - kosztuje od 165 950 zł. Owszem, ma bogate wyposażenie seryjne, ale zakup takich elementów jak choćby skórzana tapicerka i adaptacyjne zawieszenie podnosi tę kwotę o 22 050 zł.

Reklama

Niezbyt oszczędnie

180-konny turbodiesel odznacza się gładką pracą oraz dobrą dynamiką w szerokim zakresie obrotów. Rozpędzanie do 100 km/h w 10,1 s nie jest wprawdzie wyśrubowanym wynikiem, ale w trasie Galaxy pozwala na bezstresowe wyprzedzanie.

6-biegowa przekładnia zautomatyzowana sprawnie zmienia biegi i dobrze "dogaduje się" z silnikiem. Na kickdown reaguje bez zwłoki, ale po przestawieniu dźwigni w tryb S szarpie przy zmianie przełożenia na wyższe, co jest szczególnie odczuwalne w okolicach maksymalnych obrotów.

Ciężkie (1766 kg) Galaxy nie należy do oszczędnych, szczególnie w mieście, gdzie trzeba liczyć się ze zużyciem ponad 10 l/100 km. W trasie zapotrzebowanie na paliwo spada do około 7,5 l/100 km.

Minivan Forda korzysta z prostego napędu 4x4, w którym za przekazanie momentu na tylne koła odpowiada sprzęgło elektromagnetyczne. W chwili wystąpienia uślizgu przednich kół tylna oś dołącza się już po 20 ms. Czyli na tyle szybko, że nie ma mowy o jakiejś zwłoce czy buksowaniu. Dzięki temu trakcja jest bardzo dobra. Dodatkowo poprawia ją elektroniczna "szpera", niwelująca podsterowność w zakrętach.

Nie dla 19-calowych kół

Galaxy prowadzi się stabilnie i precyzyjnie. Na plus zaskakuje bardzo dobre wyciszenie kabiny, na minus - praca zawieszenia.

Pomimo adaptacyjnych amortyzatorów i możliwości wyboru 1 spośród 3 trybów (komfortowy, normalny, sportowy) nawet w najwygodniejszym z nich nie można mówić o wysokim komforcie. Testowany egzemplarz padł bowiem ofiarą bezsensownie wielkich, 19-calowych kół (opcja za 6450 zł). Z tego względu Galaxy jest niezbyt subtelne np. przy pokonywaniu zapadniętych studzienek, a nawet łat w jezdni. Na domiar złego spod podłogi dochodzą głuche stuki...

Nowy minivan Forda z napędem 4x4 to jednak samochód bardzo uniwersalny. I na tym polega jego siła.

Dane tech., osiągi, dane testowe, zuż. paliwa: Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 AWD Titanium

 Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 AWD Titanium
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1997 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Zasilaniewtrysk common rail
Moc maksymalna180 KM/3500
Maks. moment obrotowy400 Nm/2000
Napęd4x4
Skrzynia biegówautomatyczna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)tarcze wentylowane/tarcze
Długość/szerokość/wysokość485/195/175 cm
Rozstaw osi285 cm
Średnica zawracania11,6 m
Masa/ładowność1766/919 kg
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)300/700/2339 l
Poj. zbiornika paliwa70 l (ON)
Opony235/55 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,6 s
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h10,1 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)41,1 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)40,7 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h61,7 dB
Zużycie paliwa
Dane producenta**6,4/5,4/5,8
Teoretyczny zasięg1210 km
Dane testowe**10,3/7,4/8,9
Rzeczywisty zasięg790 km
Cena165 950 zł
* pomiary na oponach zimowych, nawierzchnia sucha, temperatura 1 st. C; ** miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

FORD GALAXY 2.0 TDCi 180 AWD TITANIUM: PLUSY I MINUSY

+ bardzo duża kabina z obszernym trzecim rzędem siedzeń
+ bogate wyposażenie seryjne
+ pewne prowadzenie
+ bardzo dobra trakcja

- wielkie słupki przednie ograniczają widoczność
- przeciętny komfort wybierania nierówności
- ceny dodatków jak w autach premium

FORD GALAXY 2.0 TDCi 180 AWD TITANIUM: PODSUMOWANIE

Nowe Galaxy to auto wielkie, bogato wyposażone i bardzo funkcjonalne. Z napędem 4x4 - na każdą okazję.

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 6/2016

Używany Ford Galaxy I (1995-2000) – OPINIE O SAMOCHODACH

Ford S-Max (2006-) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Ford Focus C-Max (2003-2010) – OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy