Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT Sprint - test

Odmiana Sprint nawiązuje do historycznych modeli Giulietty. Ale poza nazwą odniesień do przeszłości wiele tutaj nie ma.

Alfa Romeo Giulietta Sprint
Alfa Romeo Giulietta SprintMotor

Przydomek "Sprint" pojawiał się już przy nazwie Giulietta dwukrotnie - w latach 1954 i 1977. Miał podkreślać lekkość i wydajność wybranych odmian. Teraz pojawia się po raz trzeci, tym razem jako nazwa limitowanej wersji wyposażenia.

Deska rozdzielcza wygląda ciekawie, w wersji Sprint wiele plastików ma fakturę karbonu. Przydałaby się mniejsza kierownica.Motor
Fotele odmiany Sprint pokryte są efektowną tapicerką z tkaniny i alcantary.Motor

Od innych odróżnia się ciemnoszarymi listwami wykończeniowymi, tylnym zderzakiem z dyfuzorem, wydatną końcówką wydechu oraz tapicerką łączoną z alcantarą i wstawkami naśladującymi karbon.

Pod maską testowanego auta znajduje się najmocniejszy z oferowanych w Polsce w nowej wersji silnik - 1.4 z turbodoładowaniem i elektrohydraulicznym rozrządem MultiAir, rozwijający 170 KM. Seryjnie łączony jest z dwusprzęgłową skrzynią TCT.

Z tą lekkością i wydajnością którą ma się wyróżniać odmiana Sprint jest różnie. Na pewno nie ma żadnych problemów z rozpędzaniem się. Zarówno przyspieszenie do "setki" w mniej niż 8 s, jak i przyspieszanie przy wyższych, autostradowych prędkościach nie pozostawiają wiele do życzenia. Ale są i minusy. Gdy kierowca co chwila dodaje i odejmuje gazu, skrzynia się gubi i zmiana biegów zajmuje trochę czasu. Gorszą stroną jest też wysokie zużycie paliwa. Przy dynamicznej jeździe znacznie przekracza ono 10 l/100 km, ale nawet łagodne obchodzenie się z prawym pedałem nie przynosi rewelacyjnych oszczędności. Średni wynik - blisko 9 l/100 km - znacznie przewyższa deklaracje producenta.

Jazda Giuliettą Sprint i tak pozostawia przyjemne odczucia. Zawieszenie sprawnie pochłania nierówności, silnik miło mruczy, a wnętrze jest wygodne i świetnie wykonane. Trochę wbrew nazwie nie jest to odmiana usportowiona, a raczej dobrze wyposażony wariant do codziennej jazdy. W przeciwieństwie do modeli historycznych może nie wnosi nic szczególnie nowego, ale prezentuje się atrakcyjnie.

Wersję Sprint można rozpoznać po zderzaku z dyfuzorem i dużej końcówce wydechu.Motor

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT Sprint: podsumowanie

Bardzo ciekawa odmiana Giulietty, wystarczająco szybka, a przy tym wygodna.

Plusy

  • dobre osiągi,
  • przyjemny odgłos pracy silnika,
  • efektowny wygląd,
  • dobre materiały wykończeniowe.

Minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • duże zużycie paliwa,
  • chwilami - niezbyt harmonijna praca skrzyni biegów.
 
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT Sprint
Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1368 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
170 KM/5500
Maks. moment obrotowy
250 Nm/2500
Skrzynia biegów
automatyczna/6-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
435/180/146 cm
Rozstaw osi
263 cm
Masa/ładowność
1310/500 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
350/1045 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,7 s
Zużycie paliwa wg producenta*
6,6/4,3/5,1
Zużycie paliwa w teście*
9,9/7,8/8,9
Cena
98 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT Sprint

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT SprintMotor

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 18-19/2015

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas