Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT Sprint - test

Odmiana Sprint nawiązuje do historycznych modeli Giulietty. Ale poza nazwą odniesień do przeszłości wiele tutaj nie ma.

Przydomek "Sprint" pojawiał się już przy nazwie Giulietta dwukrotnie - w latach 1954 i 1977. Miał podkreślać lekkość i wydajność wybranych odmian. Teraz pojawia się po raz trzeci, tym razem jako nazwa limitowanej wersji wyposażenia.

Od innych odróżnia się ciemnoszarymi listwami wykończeniowymi, tylnym zderzakiem z dyfuzorem, wydatną końcówką wydechu oraz tapicerką łączoną z alcantarą i wstawkami naśladującymi karbon.

Pod maską testowanego auta znajduje się najmocniejszy z oferowanych w Polsce w nowej wersji silnik - 1.4 z turbodoładowaniem i elektrohydraulicznym rozrządem MultiAir, rozwijający 170 KM. Seryjnie łączony jest z dwusprzęgłową skrzynią TCT.

Z tą lekkością i wydajnością którą ma się wyróżniać odmiana Sprint jest różnie. Na pewno nie ma żadnych problemów z rozpędzaniem się. Zarówno przyspieszenie do "setki" w mniej niż 8 s, jak i przyspieszanie przy wyższych, autostradowych prędkościach nie pozostawiają wiele do życzenia. Ale są i minusy. Gdy kierowca co chwila dodaje i odejmuje gazu, skrzynia się gubi i zmiana biegów zajmuje trochę czasu. Gorszą stroną jest też wysokie zużycie paliwa. Przy dynamicznej jeździe znacznie przekracza ono 10 l/100 km, ale nawet łagodne obchodzenie się z prawym pedałem nie przynosi rewelacyjnych oszczędności. Średni wynik - blisko 9 l/100 km - znacznie przewyższa deklaracje producenta.

Jazda Giuliettą Sprint i tak pozostawia przyjemne odczucia. Zawieszenie sprawnie pochłania nierówności, silnik miło mruczy, a wnętrze jest wygodne i świetnie wykonane. Trochę wbrew nazwie nie jest to odmiana usportowiona, a raczej dobrze wyposażony wariant do codziennej jazdy. W przeciwieństwie do modeli historycznych może nie wnosi nic szczególnie nowego, ale prezentuje się atrakcyjnie.

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT Sprint: podsumowanie

Bardzo ciekawa odmiana Giulietty, wystarczająco szybka, a przy tym wygodna.

Plusy

  • dobre osiągi,
  • przyjemny odgłos pracy silnika,
  • efektowny wygląd,
  • dobre materiały wykończeniowe.


Minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • duże zużycie paliwa,
  • chwilami - niezbyt harmonijna praca skrzyni biegów.


Dane techniczne i osiągi: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT Sprint

 Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir TCT Sprint
Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa1368 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna170 KM/5500
Maks. moment obrotowy250 Nm/2500
Skrzynia biegówautomatyczna/6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.435/180/146 cm
Rozstaw osi263 cm
Masa/ładowność1310/500 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)350/1045 l
Poj. zbiornika paliwa60 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h7,7 s
Zużycie paliwa wg producenta*6,6/4,3/5,1
Zużycie paliwa w teście*9,9/7,8/8,9
Cena98 600 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 18-19/2015

Alfa Romeo 147 (2000-2009) - SAMOCHODY UŻYWANE

Używane Seat Leon, Honda Civic, Alfa Romeo 147 - OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy