Ypsilon sport

Na salonie w Genewie Lancia zaprezentuje prototyp o nazwie ypsilon sport. Pojazd został opracowany w centrum projektowym Zagato.

Generalny kształt oraz wymiary samochodu pozostały zgodne z produkcyjną, standardową wersją lancii ypsilon.

Pojazd otrzymał jednak zmienione detale, które powodują, że stylizacja prototypu jest bardziej agresywna. Inny kształt otrzymały m.in. oba zderzaki, zastosowano również nakładki na progi.

Sportowe akcenty odnajdziemy również we wnętrzu. Zastosowano tam m.in. sportową kierownicę MOMO, aluminiowe wstawki oraz czerwone podświetlenie deski rozdzielczej. Samochód otrzymał również nowe, lżejsze, wykonane z włókna węglowego fotele o poprawionym trzymaniu bocznym.

Na więcej pozwala również usztywnione, zmodyfikowane zawieszenie. Pojazd osadzono na większych, 17-calowych obręczach kół, na które zamontowano opony 205/40.

Układ hamulcowy został opracowany przez TRW i obejmuje cztery tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm z przodu i 240 mm z tyłu.

Najważniejsza zmiana zaszła jednak pod maską, gdzie umieszczono 16-zaworowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.9l, mocy 150 KM i maksymalnym momencie 306 Nm (przy 2000 obr/min). We współpracy z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zapewnia on doskonałe osiągi. Lancia ypsilon sport przyspiesza do 100 km/h w ciągu 7.9 s, przejeżdża kilometr ze startu zatrzymanego w 29.9 s oraz osiąga prędkość maksymalną 212 km/h.

Reklama

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Pojazd | sporty | sport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy