Tokio 2001: powtórka z Willysa
Na styczniowym salonie samochodowym w Detroit zaprezentowano koncepcyjnego Jeepa Willysa, który nawiązując do tradycji wojskowego pojazdu z czasów II Wojny Światowej, łączył w sobie wszystkie najnowsze osiągnięcia i rozwiązania współczesnej motoryzacji. Auto to zostało szybko zauważone i docenione przez fachowców. Amerykańskie stowarzyszenie przemysłu projektowego uznało Willysa najciekawszą koncepcją samochodu przyszłości i przyznało pojazdowi złotą nagrodę. Dziś, na salonie samochodowym w Tokio można zobaczyć drugą, udoskonaloną wersję tego prototypu. Możesz zobaczyć z bliska Jeepa Willysa2 w naszej MINI-GALERII
Salon samochodowy w Tokio rozpoczął się w tym tygodniu i jest największą imprezą motoryzacyjną tego typu w całej Azji. Wśród wielu nowości można znaleźć samochody koncepcyjne oraz te auta, które już lub niebawem znajdą się w produkcji. Jeep Willys2 to jeden z prototypów tokijskiego salonu. Konstrukcja auta ma odzwierciedlać radość, wolność i młodość ducha. Mimo ultra- nowoczesnych kształtów samochód zachował cechy typowe dla Jeepa - siedmiożebrowy grill chłodnicy oraz trapezoidalne wycięcia aluminiowych felg.
Nadwozie Willysa2 wykonano w jednym kawałku z włókien węglowych opartych na aluminiowej ramie. Dach stanowi sztywną pokrywę, jednak może być w łatwy sposób demontowany. Ułatwia to przewóz większych towarów i podkreśla wielofunkcyjny charakter auta. Na dachu znajduje się standardowo montowany kosz z platformą ładunkową i miejscem na koło zapasowe. Przy koszu znajdują się też trzy reflektory przydatne podczas jazdy w terenie.
Jeep Willys2 waży w sumie 1350 kg i napędzany jest przez 1,6-litrowy, czterocylindrowy, trurbodoładowany silnik o mocy 160 KM i momencie obrotowym 210 Nm. Z jednostką współpracuje czterobiegowa automatyczna przekładnia, przenosząca napęd na wszystkie cztery koła. Auto prędkość 100 km/h osiąga w 10 sekund i może rozpędzić się maksymalnie do 140 km/h.