Skoda Vision 7S. Taka będzie przyszłość czeskiej marki

​Skoda zaprezentowała koncepcyjny model o nazwie Vision 7S. Pojazd wygląda dość futurystycznie, ale jest bardzo ważnym modelem dla czeskiej marki - zdradza powiem nowy język projektowania, który będzie używany we wszystkich nowych modelach Skody.

Skoda Vision 7S to duży, siedmioosobowy samochód elektryczny. Auto otrzymało zupełnie nowy przód - znacznie szersza i bardziej płaska niż do tej pory jest ramka grilla, która dodatkowo przyciemniona i zamknięta.

Skoda Vision 7S - nowy wygląd nadwozia

Przednie reflektory zostały przesunięte do krawędzi pojazdu i rozmieszczono w dwóch rzędach, jeden nad drugim. Umieszczony nad nimi ostro zarysowany pas świateł do jazdy dziennej rozciąga się na boki. Reflektory swoim ustawieniem tworzą kształt litery T.

Reklama

Maska samochodu o ostrych konturach nawiązuje do charakterystycznych dla Skody kształtów. Całkowicie przeprojektowany przedni zderzak ma siedem pionowo ułożonych wlotów powietrza, z których środkowy posiada przyciągającą wzrok pomarańczową wstawkę. W jego dolnej części znajduje się aluminiowa osłona przeciwnajazdowa. 

Wygląd modelu Vision 7S podkreślają duże, aerodynamicznie zaprojektowane koła. Z boku w oczy rzucają duże połacie gładkich powierzchni i łagodnie opadająca linia dachu.

Skoda Vision 7S - wnętrze

Prototyp pozbawiony jest słupka B, co oznacza, że tylne drzwi otwierają się w przeciwnym kierunku niż przednie. Dzięki temu można łatwo dostać się do obszernego, siedmioosobowego wnętrza.

Deska rozdzielcza jest symetryczna i dość ascetyczna, podkreślając dużą przestrzeń we wnętrzu pojazdu. Przed nią wkomponowany został duży ekran dotykowy, o przekątnej 14,6 cala, który po raz pierwszy w samochodzie Skody ułożony jest pionowo.

Wielofunkcyjna kierownica z przyciskami haptycznymi została spłaszczona u góry i u dołu. Pod centralnym wyświetlaczem znajduje się konsola środkowa z trzema dużymi pokrętłami, które wraz z dwoma przyciskami i obrotowym przełącznikiem pod nimi, tworzą panel zarządzania. 

Poniżej znajdują się specjalne schowki, w których pasażerowie mogą umieścić oraz połączyć z samochodem swoje smartfony.

Przed kierowcą znajduje się ekran cyfrowych zegarów w rozmiarze 8,8 cala. Wyposażenie stanowi system HUD, czyli przezierny wyświetlacz na przedniej szybie, który wykorzystuje technologię tzw. rozszerzonej rzeczywistości.

Nastrojowe oświetlenie podkreśla różne części wnętrza, w tym wskaźnik stanu naładowania baterii i zapewnia odpowiednią ilość światła podczas wsiadania i wysiadania. Panele drzwiowe zawierają również interaktywne elementy dotykowe i wizualne. 

Zintegrowany fotelik dziecięcy znajduje się w konsoli środkowej - najbezpieczniejszym miejscu w pojeździe. Oparcia przednich foteli wyposażone są w uchwyty na urządzenia multimedialne dla pasażerów drugiego i trzeciego rzędu. Posiadają również zintegrowane z nimi plecaki. 

Dwie konfiguracje wnętrza

Wnętrze oferuje dwie różne konfiguracje - na czas jazdy i relaksu. W trybie jazdy centralny ekran dotykowy jest umiejscowiony pionowo, aby wyświetlać niezbędne informacje. Tryb relaksu w samochodzie można aktywować podczas ładowania lub postoju na odpoczynek. Kierownica i zestaw wskaźników przesuwają się wtedy do przodu, fotele w pierwszym i drugim rzędzie cofają się, zapewniając pozycję sprzyjającą relaksowi, a ekran systemu multimedialnego przyjmuje pozycję poziomą, dzięki czemu staje się widoczny dla pasażerów siedzących w drugim i trzecim rzędzie.

Baterie i ładowanie

W podłodze Skody Vision 7S zabudowano baterię akumulatorów o pojemności 89 kWh, co zgodnie z normą WLTP, ma zapewniać zasięg ponad 600 km. Ładowanie ma być możliwe - pod warunkiem ze znajdziemy odpowiednią ładowarkę - z mocą 200 kW.

Elektryczne plany Skody

Skoda Vision 7S to pojazd koncepcyjny, ale zapowiadający model produkcyjny. Zgodnie z planem Skody do 2026 roku zadebiutują trzy nowe samochody o napędzie elektrycznym - oparty na Vision 7S siedmioosobowy samochód rodzinny, kompaktowy SUV oraz mały samochód miejski.

***

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy