Renault EZ-FLEX - miejski dostawczak

Renault zaprezentowało właśnie nowy, koncepcyjny, model przeznaczony dla mikroprzedsiębiorców. Samochód o nazwie Renault EZ-FLEX zaprojektowano specjalnie z myślą o intensywnej ”biznesowej” eksploatacji na wąskich uliczkach europejskich aglomeracji.

Auto stanowić ma ważny element przyszłego łańcucha dostaw. Renault prognozuje, że do końca 2050 roku liczba przewożonych po drogach całego świata towarów wzrośnie aż czterokrotnie. W takim kontekście maksymalne wykorzystanie miejskiej przestrzeni staje się jednym z priorytetów konstruktorów.

Chociaż Renault EX-FLEX mierzy zaledwie 3,86 m długości, 1,65 m szerokości i 1,88 m wysokości przestrzeń ładunkowa ma objętość aż trzech metrów sześciennych! Niewielkie wymiary przełożyły się na świetną zwrotność. Promień skrętu - 4,5 m - pozwala dość swobodnie manewrować w ciasnych uliczkach.

Reklama

Sam samochód to w istocie pudełko na przesyłki z rozstawionymi w narożnikach kołami - przedni zwis to zaledwie kilka centymetrów. Sama kabina pasażerska ma szczątkowy charakter - znajdziemy w niej dwa niewielkie fotele, kierownicę i - pełniący rolę centrum dowodzenia - ekran dotykowy.

Renault nie zdradza informacji dotyczących napędu. Wiemy jedynie, że zasięg wynosić ma około 150 km, co - w opinii producenta - w zupełności pokrywa dzienne zapotrzebowanie dla tego rodzaju pojazdu. Wynoszący 760 mm próg załadunku sugeruje jednak, że mamy do czynienia z zupełnie płaską platformą, w której zabudowano zestaw akumulatorów i silnik trakcyjny. Taka architektura pozwala na szeroki zakres konfiguracji przestrzeni ładunkowej - producent wspomina o różnych rodzajach zabudów.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy