RC, sezame i H2O
Rozpoczynający się 28 września salon samochodowy w Paryżu będzie okazją dla producentów z całego świata do zaprezentowania wszystkiego co najlepsze w swojej ofercie. Szczególnie uważnie do targów przygotowują się francuskie marki, które w Paryżu chcą błyszczeć na tle innych. Peugeot na ogromnym stoisku o powierzchni ponad 4000 metrów kwadratowych przedstawi całą gamę aktualnie dostępnych modeli oraz pojazdy koncepcyjne, które dają nam namiastkę tego, jak wyglądać będzie przyszłość motoryzacji. Pisaliśmy już o nowym Peugeocie Partner oraz o połączeniu coupe i kabrioletu w modelu 307cc. Teraz opiszemy inne ciekawe nowości "francuskiego lwa". TUTAJ galeria trzech omawianych pojazdów Peugeota.
Swoją światową premierę w Paryżu będzie miał model 206 w sportowej wersji "RC". Niewielki pojazd, który w swojej odmianie WRC od trzech lat zdominował praktycznie rajdowe trasy całego świata, tym razem oferuje swój sportowy pazur zwykłym odbiorcom. Auto zostało oparte na usportowionej wersji 206 GTi (o mocy 138 KM), która cieszyła się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród młodych ludzi. Teraz subkompaktowy pojazd Peugeota dysponować będzie potężną mocą 180 KM przy 7000 obr/min. Wszystko za sprawą 2,0-litrowego silnika benzynowego, który rozpędzi "dwieścieszóstkę" od 0 do 100 km/h w czasie 7,1 sekundy i pozwoli osiągnąć prędkość maksymalną 230 km/h.
Z zewnątrz Peugeot 206 RC rozpoznać będzie można po w pełni lakierowanym nadwoziu (łącznie ze zderzakami i listwami bocznymi), 17-calowych aluminiowych kołach, tylnym spoilerze oraz podwójnej, chromowanej końcówce układu wydechowego. We wnętrzu auta znajdziemy natomiast sportowe fotele z przodu i z tyłu, czarne wykończenie panelu sterowania z chromowanymi wstawkami, a także aluminiową gałkę dźwigni zmiany biegów i aluminiowe pedały.
Obok 206 RC na stoisku Peugeota w Paryżu stanie koncepcyjny model Sesame. Jest to prototyp małego, miejskiego auta z segmentu B, z wygodnym i przestronnym wnętrzem. Przypuszczamy, że Sesame może być pierwszą wizją następcy modelu 106, czyli prawdopodobnie Peugeota 107. Niejednokrotnie w przeszłości producenci prezentowali swoje pomysły na autach koncepcyjnych, przyglądając się reakcjom odbiorców. Jeśli jednak tak jest i tym razem, to należy się spodziewać, że "stosiódemka" będzie znacznie różnić się od Sesame.
Jak na razie jest to czteroosobowy pojazd z parą elektrycznie rozsuwanych drzwi, otwierających dostęp do wnętrza kabiny. Takie rozwiązanie sprawdza się głównie w zatłoczonych miastach, gdzie często na ciasnym parkingu nie ma jak rozchylić drzwi. Wnętrze jest bardzo jasne dzięki dużej szybie przedniej i przeszklonemu dachowi. Z 17-calowymi kołami i bardzo krótkim przednim zwisem Sesame przypomina stylistykę znaną już z modeli 206 i 307.
Kolejnym prototypem Peugeota jest H2O, czyli auto nierozerwalnie związanie z wodą. Pojazd napędzany jest systemem ogniw paliwowych, gdzie energia powstaje w wyniku reakcji wodoru z tlenem, a spalinami w tym przypadku staje się woda. Takie rozwiązanie jest niezmiernie przyjazne dla środowiska i już od kilku lat stało się głównym kierunkiem rozwoju nowoczesnej technologii motoryzacyjnej. Naukowcy z całego świata zaręczają, że w przyszłości jedynym paliwem do samochodów będzie wodór.
Peugeot H2O jest prototypem samochodu straży pożarnej. W ten sposób jego producent chce pokazać, że nawet w pobliżu ognia i okolicy wypełnionej dymem, gdzie ilość tlenu jest znikoma, samochód ten może swobodnie pracować dzięki tlenowi pobieranemu ze specjalnych, zapasowych zbiorników umieszczonych na jego pokładzie.