Mazda znowu idzie pod prąd. Zaprezentowała auto z niezwykłym napędem

Mazda zaprezentowała koncepcyjny model kompaktowego auta sportowego o nazwie Iconic SP. Oprócz świetnego wyglądu szczególną uwagę zwraca napęd auta.

Mazda wyrobiła sobie opinię producenta, który zawsze podąża we własnym kierunku. Jednym z przykładów może być tutaj model CX-60, który w czasach aut o coraz mniejszych pojemnościach dostępny jest z sześciocylindrowym silnikiem Diesla, czy dawniej - silniki rotacyjne.

Teraz japońska marka po raz kolejny pokazała, że ma swoją własną wizję przyszłości motoryzacji. Na targach Japan Mobility Show zaprezentowała koncepcyjny model kompaktowego auta sportowego - Iconic SP. Marka deklaruje, że auto zostało zaprojektowane z myślą o dostosowaniu się do nowej ery i odpowiadaniu na emocje klientów, którzy "kochają samochody". 

Reklama

Mazda Iconic SP - koncept auta sportowego

Samochód prezentuje się świetnie. Z przodu mamy wystające ponad maskę nadkola. Co ciekawe, przednie światła są zasłaniane. Uwagę zwraca również zadarty tyły i podwójne światła w kształcie półokręgów. Całości dopełnia czerwony lakier.

Jakie rozmiary ma Mazda Iconic SP?

Mazda Iconic SP ma 4 180 mm długości, 1 850 mm szerokości i 1 150 mm wysokości. Auto waży 1 450 kg. Rozkład masy to 50:50. Japoński producent zwraca uwagę, że samochód ma nisko ułożony środek ciężkości, co przekładać się ma na pozytywne wrażenia z jazdy. Mazda zwraca uwagę, że już w czasie tworzenia "szkieletu", stanowiącego podstawę modelowania, postawiono sobie za cel stworzenie auta o takich proporcjach, dzięki którym będzie mogło oferować doskonałe właściwości jezdne.

Mazda zdecydowała się na nietypowy układ napędowy

Najważniejszą kwestią w tym aucie jest jednak napęd. Mazda postanowiła, że jej koncept będzie wyposażony w silnik Wankla z dwoma rotorami. Jego rolą nie jest jednak napędzanie samochodu, ale ładowanie akumulatorów, z których energia trafi potem do silników elektrycznych. 

Zdaniem producenta, silniki Wankla zasilane mogą być nie tylko benzyną, można je dostosować również do wodoru. W efekcie, jak deklaruje Mazda, możliwa jest jazda w sposób "praktycznie neutralny" pod kątem emisji dwutlenku węgla. Dodatkowo układ elektryczny może być zasilany również ze źródła zewnętrznego. Mazda deklaruje, że choć to samochód sportowy, ma zapewniać zasilanie np. w czasie wypoczynku na świeżym powietrzu.

"Mazda zawsze będzie dostarczać pojazdy, które będą przypominać ludziom, że samochody to czysta radość i nieodzowna część ich życia" - stwierdził szef japońskiej marki, Masahiro Moro. Jednak póki co marka nie zapowiedziała produkcji seryjnej Iconic SP.

Rozwiązanie z konceptu Mazdy znajdziemy już w aucie seryjnym

Warto jednak zwrócić uwagę, że rozwiązanie zastosowane w koncepcie znalazło już zastosowanie w produkcji seryjnej. Chodzi tutaj o model MX-30 e-Skyactiv R-EV. Do napędu auto używa wyłącznie silnika elektrycznego, a ulokowany osiowo względem jednostki elektrycznej silnik Wankla pracuje jako generator ładujący baterie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mazda | silnik Wankla
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy