Koncepcyjny Jeep Treo
Przyjrzyjmy się jednemu z prototypowych modeli zaprezentowanych na trwającym właśnie salonie samochodowym w Tokio. Mowa tu o odważnym pomyśle nazwanym Jeep Treo, który już samym debiutem w Japonii (a nie w USA, czy Europie) zdradza swoją niekonwencjonalność.
Już zdążyliśmy się przyzwyczaić, że koncepcyjne modele kierowane są w głównej mierze do ludzi młodych. Nie inaczej jest w przypadku Treo. Zresztą trudno wyobrazić sobie, by w tej futurystycznej konstrukcji mieli zasiadać w przewadze ludzie starsi cechujący się spokojnym usposobieniem.
Zdaniem przedstawicieli koncernu DaimlerChrysler, Jeep Treo idealnie pasowałby w przyszłości (jeśli w ogóle trafi kiedykolwiek do produkcji) do ulic dużych miast, gdzie w razie potrzeby mógłby być wykorzystywany do weekendowych wypadów na wieś, na plażę, tudzież w góry.
Pojazd posiada zwężającą się z tyłu kabinę i przystosowany jest do przewozu trzech osób w układzie 2+1 (dwie osoby siedzą z przodu, a jeden pasażer na tylnym fotelu). Układ napędowy wykorzystuje energię uzyskaną z przemiany wodoru - paliwo, które zdaniem specjalistów zastąpi w przyszłości obecnie stosowane źródła energii.
Dane techniczne Jeepa Treo: Koła: 19" x 6" Opony: 185/65R19 Długość: 3235 mm Szerokość: 1680 mm Wysokość: 1585 mm Rozstaw osi: 2450 mm Rozstaw kół: Przód/Tył: 1499 mm Prześwit podwozia: 200 mm Zwis przedni: 350 mm Zwis tylny: 430 mm Waga: 816 kg