Znamy silniki mi.to!

Już za miesiąc reporter INTERIA.PL będzie miał okazję po raz pierwszy usiąść za kierownicą nowej alfy romeo mi.to.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Im bliżej pierwszych jazd, tym więcej wiadomo o tym samochodzie.

Gdy pierwsze małe alfy trafią do salonów będą oferowane z jednym z dwóch silników benzynowych i dwóch wysokoprężnych.

Klienci będą mieli do wyboru diesla 1.3 Multijet o mocy 90 KM lub 1.6 o mocy 120 KM, a także silniki benzynowe 1.4 o mocy 78 KM (wolnossący) oraz 155 KM (doładowany).

Informacja prasowa (moto)

Co ciekawe, Alfie udało się wreszcie ograniczyć masę samochodu. Mi.to z silnikiem 1.4 turbo waży tylko 1145 kg. 230 Nm i 155 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 8.1 s oraz prędkość maksymalną 217 km/h. To wszystko przy średnim zużyciu paliwa - przynajmniej według Włochów - wynoszącym 6.5 l/100 km. Nie ukrywamy, że w to akurat trudno nam uwierzyć.

Informacja prasowa (moto)

Z kolei bazowa wersja z silnikiem 1.4 o mocy 78 KM i momencie 125 Nm ma ważyć 1080 kg. Osiągi? Na pewno niegodne alfy: przyspieszenie do 100 km/h ma trwać 12.3 s a prędkość maksymalna to ledwo 176 km/h. Najwyraźniej Alfa Romeo jest konsekwentna w odchodzeniu od swojego hasła reklamowego "cuoresportivo". Dla porządku podajmy, że średnie zużycie paliwa tej wersji to 5.8 l/100 km.

Informacja prasowa (moto)

Diesle? Mocniejsza alternatywa ma 1.6 l pojemności, 120 KM i 320 Nm. Zapewnia ona przyspieszenie do 100 km/h w 9.8 s oraz prędkość maksymalną 194 km/h. Masa auta z takim silnikiem wynosi 1205 kg, zaś średnie zużycie paliwa to 4.75 l/100 km.

Alfa Romeo nie ujawniła jeszcze osiągów samochodu ze słabszym silnikiem wysokoprężnym.

Mi.to trafi do polskich salonów po wakacjach.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas