Wysokoprężna "siódemka"
W marcu przyszłego roku na europejskich rynkach zadebiutuje flagowy pojazd BMW serii 7 z silnikiem wysokoprężnym. Model 730d wyposażony zostanie w sześciocylindrowy silnik diesla pracujący w systemie common-rail drugiej generacji. Jednostka osiągać będzie moc 218 KM przy 4000 obr/min i dysponować momentem obrotowym 500 Nm. Te parametry pozwalają rozpędzić auto do 235 km/h, a prędkość 100 km/h osiągnąć w czasie 8 sekund. Daje to przewagę nad jedynym praktycznie konkurentem na rynku, Mercedesem S320 CDi. BMW 730d będzie też pierwszym luksusowym dieslem wyposażonym w sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów.
Druga generacja systemu common-rail dysponuje większym ciśnieniem wtrysku paliwa (1600 barów), co wpływa na lepszą moc oraz niższe zużycie oleju napędowego. Samochód dostępny będzie na rynku wraz z całym wyposażeniem przewidzianym do wersji benzynowych.
Porównanie osiągów BMW 730d i Mercedesa S320 CDi: Pojazdy: BMW - Mercedes Moc: 218 KM - 197 KM Moment obrotowy: 500 Nm - 470 Nm Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,0 s. - 8,5 s. Prędkość maksymalna: 235 km/h - 227 km/h