Włosi oszaleli!
Dokładnie 50 lat po premierze Fiata 500, w Turynie zaprezentowano nowy model tego kultowego auta.
Rozmach, z jakim Włosi wprowadzają auto na rynek jest niewyobrażalny. Włosi po prostu oszaleli na punkcie nowego Fiata 500.
Oficjalna premiera Fiata 500, okazała się imprezą godną otwarcia igrzysk olimpijskich. Nic zresztą dziwnego, skoro turyński koncern zlecił przygotowanie imprezy tym samym ludziom, którzy organizowali otwarcie wspomnianej olimpiady.
Konstruując Fiata 500, dokonano prawdziwego skoku jakościowego w segmencie małych samochodów, wprowadzając po raz pierwszy w tej kategorii aut liczne nowości w dziedzinie komfortu i bezpieczeństwa (producent liczy na pięć gwiazdek w testach EuroNCAP!), techniki i wyposażenia. By klienci nie narzekali na jakość, sięgnięto po japońskie wzorce, w efekcie ruszając ze sprzedażą na rynku włoskim, koncern śmiało mógł zaoferować klientom gwarancję na pięć lat lub 500 tys. kilometrów.
Model "500" zaprojektowano w Centro Stile Fiat, a produkowany jest naszych zakładach w Tychach (Włosi oficjalnie przyznają, że jest to najlepsza fabryka w ich sieci) jest 3-drzwiowym samochodem o niewielkich wymiarach. Ma długość 355 cm, szerokość 163 cm, wysokość 149 cm i rozstaw osi wynoszący 230 centymetrów. Linia wzbudza sympatię, krągłościami nawiązując do modelu sprzed 50 lat. Przód auta stanowi udane połączenie aktualnej linii stylistycznej w ostatnich modelach Fiata z elementami rozpoznawczymi pierwszego Fiata 500, takimi jak zestawienie okrągłych lamp górnych z lampami dolnymi (światła drogowe), a przede wszystkim charakterystyczne "wąsy" umieszczone po obu stronach firmowego znaku. W tylnej części auta chromowana klamka pokrywy przypomina kształtem oprawę oświetlenia tablicy rejestracyjnej dawnej "pięćsetki", mającą charakterystyczny kształt "siodełka rowerowego" .
Sprzedaż we Włoszech już ruszyła - ceny od 10 500 do 14 500 euro. U nas pojawi się jesienią i może być nieco tańsza.
Więcej szczegółów dotyczących nowego Fiata 500 w aktualnym wydaniu tygodnika AutoBit.
W najnowszym numerze znajdziesz także:
- Ford S-Max w redakcyjnym teście
- Informacje o wprowadzeniu do produkcji hybrydowego ChevroletaVolt
- W dziale używanych plusy i minusy Mazdy 3
Te i wiele innych artykułów znajdziecie w tygodniku AutoBit - w kioskach południowej Polski.