Wiosna z Mercedesem SL 350
Miłośnicy sportowych roadsterów Mercedesa mają powody do radości. Niemiecki koncern ogłosił bowiem, że od marca 2003 roku do produkcji trafi nowy model SL 350. Będzie to już trzeci model pochodzący z najnowszej, piątej generacji serii SL, która zadebiutowała 1 sierpnia w Hamburgu. Pierwszym autem tej serii był SL 500, do którego na jesieni tego roku dołączył wyrafinowany model SL 55 AMG. Tym razem mamy przyjemność poznać Mercedesa SL 350, czyli wersję, która nowej serii SL może przynieść największą popularność - nie tylko ze względu na cenę, ale również dzięki bardzo ciekawej stylizacji. Sam Mercedes przyznaje, że "trzystapięćdziesiątka" stanowi esencję tego, co oferować ma swoim odbiorcom seria SL.
Mercedesy SL cieszyły się dużą popularnością jeszcze zanim sportowe wersje lat 50. zaczęły podbijać serca ludzi na całym świecie. Nowa "350-tka" wyraźnie nawiązuje do chlubnych tradycji tamtych pojazdów, jednak prezentuje już zupełnie świeżą filozofię stylistyczno-technologiczną, której najlepszym przykładem jest składany, trzy-częściowy dach. Współczesny odbiorca z pewnością doceni połączenie bezpieczeństwa i wygody coupe ze swobodą auta z otwartym dachem, które oferuje mu nowy mercedes. Aby przeistoczyć kabrioleta w sportowe coupe wystarczy wcisnąć przycisk i odczekać 16 sekund, podczas których elektryczny silnik wysunie dach z bagażnika pojazdu i rozłoży go nad głowami podróżnych.
Samochód napędzany jest 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3724 ccm (wprowadzonym niedawno do oferty S-Klasy), dysponującym mocą 245 KM uzyskiwaną przy 5750 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm pojawiającym się w przedziale 3000-4500 obr/min. Parametry te pozwalają rozpędzić Mercedesa SL 350 od 0-100 km/h w czasie 7,2 sekundy i nadać mu prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie). Z jednostką współpracuje nowa skrzynia biegów wykonana w "mercedesowskim" systemie SEQUENTRONIC, dysponująca sześcioma przełożeniami, których zmianą zarządza komputer. Aby zwiększyć efektywność nowej skrzyni biegów poprawiono w niej szybkość zmiany przełożeń, a kierowcy pozwolono na swobodne sterowanie przekładnią przy pomocy manetek umieszczonych przy kierownicy.
Na pokładzie nowego mercedesa znalazły się między innymi takie systemy jak: SBC (Sensotronic Brake Control) współpracujący z ABSem i BASem (Brake Assist), ESP (Electronic Stability Program) odpowiadający za stabilizację jazdy oraz kontrola trakcji ASR. Do tego dochodzą liczne systemy dbające o bezpieczeństwo pasywne (dwustopniowe poduszki powietrzne, boczne poduszki chroniące głowę i gardło, napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki siły ich napięcia oraz automatycznie wysuwana belka chroniąca pasażerów w przypadku dachowania).
W seryjnym wyposażeniu pojazdu znalazły się między innymi takie elementy jak: skórzana tapicerka, metaliczny lakier nadwozia, 17-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie sterowane fotele z funkcją zapamiętywania ustawień, elektryczne wspomaganie kierownicy, ksenonowe reflektory, a właściciel nowo zakupionego auta otrzyma 30-letnią gwarancję na perforację nadwozia.