Volkswageny FSI

Dostępna na polskim rynku oferta silników do samochodów Golf i Bora została rozszerzona o nowy, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI - Fuel Stratified Injection). Silniki ten, w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi o zbliżonej mocy i pojemności skokowej, zapewniają mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji szkodliwych substancji. W jednostkach tego typu wtrysk paliwa następuje bezpośrednio do komory spalania, co pozwala efektywniej przeprowadzić proces spalania tworzącej się tam mieszanki paliwowo-powietrznej.

Wszystkie wprowadzane obecnie do sprzedaży samochody wyposażone w silniki FSI spełniają normę czystości spalin EU4. Wymogi tej normy staną się obowiązkowe we wszystkich krajach Unii Europejskiej dopiero w 2005 roku.

W FSI zalecane jest stosowanie lepszych jakościowo wysokooktanowych benzyn. Użycie tego rodzaju paliwa zapewnia, że zachowane zostaną właściwe parametry użytkowania samochodu (takie jak moc czy niskie zużycie).

Reklama
Podstawowe dane techniczne silników FSI:
model:                VW Bora           VW Golf
rodzaj silnika:       4-cylindrowy      4-cylindrowy,
                      benzynowy         benzynowy
pojemność:            1,6/1598 ccm      1,6/1598 ccm
moc maksymalna:       81 kW (110 KM)    81 kW (110 KM)
                      przy 5800 rpm     przy 5800 rpm
max. moment obr.:     155 Nm/4400 rpm   155 Nm/4400 rpm
śr. zużycie paliwa:   6,2-6,6 l/100 km  6,2-6,6 l/100 km
zasięg:               887 km            887 km
masa własna:          1200-1345 kg      1117-1295 kg
przyspieszenie 0-100: 11,2 s            10,6 s
prędkość maksymalna:  194 km/h          194 km/h
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silniki | zużycie paliwa | paliwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy