Volkswageny FSI
Dostępna na polskim rynku oferta silników do samochodów Golf i Bora została rozszerzona o nowy, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI - Fuel Stratified Injection). Silniki ten, w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi o zbliżonej mocy i pojemności skokowej, zapewniają mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji szkodliwych substancji. W jednostkach tego typu wtrysk paliwa następuje bezpośrednio do komory spalania, co pozwala efektywniej przeprowadzić proces spalania tworzącej się tam mieszanki paliwowo-powietrznej.


Wszystkie wprowadzane obecnie do sprzedaży samochody wyposażone w silniki FSI spełniają normę czystości spalin EU4. Wymogi tej normy staną się obowiązkowe we wszystkich krajach Unii Europejskiej dopiero w 2005 roku.
W FSI zalecane jest stosowanie lepszych jakościowo wysokooktanowych benzyn. Użycie tego rodzaju paliwa zapewnia, że zachowane zostaną właściwe parametry użytkowania samochodu (takie jak moc czy niskie zużycie).
model: VW Bora VW Golf
rodzaj silnika: 4-cylindrowy 4-cylindrowy,
benzynowy benzynowy
pojemność: 1,6/1598 ccm 1,6/1598 ccm
moc maksymalna: 81 kW (110 KM) 81 kW (110 KM)
przy 5800 rpm przy 5800 rpm
max. moment obr.: 155 Nm/4400 rpm 155 Nm/4400 rpm
śr. zużycie paliwa: 6,2-6,6 l/100 km 6,2-6,6 l/100 km
zasięg: 887 km 887 km
masa własna: 1200-1345 kg 1117-1295 kg
przyspieszenie 0-100: 11,2 s 10,6 s
prędkość maksymalna: 194 km/h 194 km/h