Volkswageny FSI
Dostępna na polskim rynku oferta silników do samochodów Golf i Bora została rozszerzona o nowy, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI - Fuel Stratified Injection). Silniki ten, w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi o zbliżonej mocy i pojemności skokowej, zapewniają mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji szkodliwych substancji. W jednostkach tego typu wtrysk paliwa następuje bezpośrednio do komory spalania, co pozwala efektywniej przeprowadzić proces spalania tworzącej się tam mieszanki paliwowo-powietrznej.
Wszystkie wprowadzane obecnie do sprzedaży samochody wyposażone w silniki FSI spełniają normę czystości spalin EU4. Wymogi tej normy staną się obowiązkowe we wszystkich krajach Unii Europejskiej dopiero w 2005 roku.
W FSI zalecane jest stosowanie lepszych jakościowo wysokooktanowych benzyn. Użycie tego rodzaju paliwa zapewnia, że zachowane zostaną właściwe parametry użytkowania samochodu (takie jak moc czy niskie zużycie).
Podstawowe dane techniczne silników FSI: model: VW Bora VW Golf rodzaj silnika: 4-cylindrowy 4-cylindrowy, benzynowy benzynowy pojemność: 1,6/1598 ccm 1,6/1598 ccm moc maksymalna: 81 kW (110 KM) 81 kW (110 KM) przy 5800 rpm przy 5800 rpm max. moment obr.: 155 Nm/4400 rpm 155 Nm/4400 rpm śr. zużycie paliwa: 6,2-6,6 l/100 km 6,2-6,6 l/100 km zasięg: 887 km 887 km masa własna: 1200-1345 kg 1117-1295 kg przyspieszenie 0-100: 11,2 s 10,6 s prędkość maksymalna: 194 km/h 194 km/h