Volkswagen prezentuje nowego Passata Alltracka

Jedną z gwiazd stoiska Volkswagena na zbliżającym się salonie w Genewie będzie nowy Passat w uterenowionej wersji Alltrack. Czego spodziewać się można po nowej wersji?

Volkswagen Passat Alltrack
Volkswagen Passat AlltrackInformacja prasowa (moto)

Zgodnie z tradycją samochód otrzymał zwiększony prześwit. Passat Alltrack zawieszony jest o 27,5 mm wyżej od standardowego modelu.

Z zewnątrz Passat Alltrack wyróżnia się kompletem osłon obejmującym m.in. płyty podwozia, nadkola i progi. "Ostrzejsze" kształty mają również zderzaki - srebrne wykończenie przedniego przywodzić ma na myśl orurowanie pojazdów o ultra-terenowym przeznaczeniu.

Co ważne, niezależnie od wybranej jednostki napędowej, standardowym wyposażeniem będzie napęd 4x4 4MOTION. Za rozdział momentu obrotowego pomiędzy osie odpowiada sprzęgło typu Haldex i elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS.

Nowością jest możliwość wybrania przez kierowcę trybu "offroad" wspomagającego jazdę poza utwardzonymi drogami. Po wybraniu tej funkcji komputer automatycznie dostosowuje pracę

takich systemów, jak ABS, ESP, Hill Asist czy Hill Descent dla uzyskania

jak najlepszej trakcji w warunkach ograniczonej przyczepności.

Volkswagen Passat AlltrackInformacja prasowa (moto)

Klienci będą mieli do wyboru pięć wersji silnikowych - dwie benzynowe i trzy wysokoprężne. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Podstawowy motor - 1,4 l TSI - rozwija moc 150 KM. Większa jednostka - 2,0 l TSI - dysponuje mocą 220 KM. Dla zwolenników silników o

zapłonie samoczynnym przewidziano motor 2,0 l TDI dostępny w trzech

wariantach mocy: 150 KM, 190 KM i 240 KM.

Volkswagen Passat AlltrackInformacja prasowa (moto)

Dwie najsłabsze odmiany (benzynowa i wysokoprężna) oferowane będą wyłącznie z sześciostopniowymi, ręcznymi skrzyniami biegów. Pozostałe wersje zamówić można będzie również z dwusprzęgłową, zautomatyzowaną, sześciostopniową przekładnią DSG. Mocniejsze wersje wyposażone będą standardowo w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+. Przedstawiciele Volkswagena podkreślają, że auto idealnie nadaje się do roli holownika przyczep. Mocniejsze wersje przystosowane są do holowania przyczepy o masie do 2200 kg (podstawowe - 1800 kg).

Sprzedaż nowego Passata Alltrack rozpocznie się we wrześniu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas