Volkswagen I.D. - elektryczny prototyp
W Paryżu zadebiutował właśnie nowy, koncepcyjny Volkswagen I.D. Samochód, którego produkcyjna wersja pojawić ma się na rynku w 2020 roku, nakreśla drogę, jaką podążać będzie w najbliższych latach niemiecki koncern.
Producent z Wolfsburga wiąże z elektryfikacją ogromne nadzieje. Produkcyjna odmiana auta będzie pierwszym pojazdem Volkswagena zbudowanym w oparciu o nową platformę MEB stworzoną z myślą o autach elektrycznych. Koncepcyjny model zdradza również charakterystyczne cechy stylistyczne, którymi wyróżniać ma się nowa rodzina całkowicie elektrycznych Volkswagenów.
Wymiary pojazdu wpisują się w pogranicze segmentów B i C. Auto mierzy 4,1 m długości (o 152 mm mniej niż obecny Golf), może się jednak pochwalić większym rozstawem osi (o 127 mm więcej niż w Golfie). Samochód wyróżniać ma się niezwykle przestronnym wnętrzem. Rezygnując z zajmującego sporo miejsca silnika spalinowego konstruktorzy mogli sobie pozwolić na bardzo krótkie zwisy, co przekłada się na ilość miejsca w kabinie.
Koncepcyjny Volkswagen I.D. wyposażony został w elektryczny silnik trakcyjny o mocy 168 KM. Umieszczona z tyłu jednostka - za pośrednictwem jednostopniowej przekładni głównej - napędza koła tylnej osi. Baterie akumulatorów umieszczone zostały pod podłogą, dla uzyskania jak najniższego środka ciężkości. Auto wyróżnia się bliskim ideałowi rozkładem mas w stosunku 48:52 proc. z przewagą osi tylnej. Volkswagen planuje oferować kilka odmian różniących się pojemnością baterii. Ich zasięg wahać się ma w przedziale od 400 do 600 km. Volkswagen I.D. przyspiesza do 100 km/h w 8 s i osiąga prędkość maksymalną około 160 km/h.