Volkswagen crossgolf
Ile różnych samochodów można zbudować na bazie jednego modelu? Volkswagen przekonuje, że wiele - na salonie genewskim zadebiutuje szósta wersja golfa.
Do klasycznego golfa, plusa, varianta, GTI oraz R dołącza crossgolf, czyli pojazd, który - według samego producenta - ma stanowić pomost między samochodami należącymi do segmentów MPV i SUV.
Nowy crossgolf, podobnie jak poprzednia generacja, bazuje na golfie plus. Samochód otrzymał podniesione o 2 cm zawieszenie, dzięki czemu prześwit wynosi ponad 11 cm. Wnętrze obu pojazdów jest podobne, a pojemność bagażnika może wahać się (w zależność od ustawienia przesuwanej tylnej kanapy) od 395 do 540 litrów. Całkowite złożenie kanapy owocuje wzrostem pojemności przestrzeni bagażowej do 1450 litrów.
Pod względem zastosowanych rozwiązań technicznych, obydwa modele niemal się nie różnią. Również dostępna lista wyposażenia jest niemal identyczne, poza tym, że nie można zamówić sportowego zawieszenia.
Volkswagen crossgolf będzie napędzany wyłącznie silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem. Moce jednostek napędowych wahają się od 105 do 160 KM (twincharger) w przypadku benzynowych silników TSI i od 105 do 140 KM w przypadku diesli TDI.
Opcjonalnie dostępne będzia siedmiostopniowa skrzynia typu DSG (w wypadku 160-konnego twinchargera przekładnia będzie miała tylko 5 biegów.
Nowy volkswagen crossgolf będzie posiadał napęd wyłącznie na przednią oś.