Udawanie w corsie...

Odrobina emocji związanych ze sportową jazdą należy się każdemu z nas. Wybrani tego świata startują w rajdach i wyścigach o najwyższym poziomie, reszta populacji musi zadowolić się udawaniem. Ale i ono może przynieść ze sobą dużo przyjemności, pod warunkiem wszak, że odbywa się za kierownicą usportowionego samochodu. Nie ważne dużego czy małego. Mimo wygórowanej ceny małe pojazdy sportowe zawsze cieszyły się dużym powodzeniem. Całkiem pokaźna liczba nabywców tego typu aut to odzwierciedlenie tęsknot, o których mowa powyżej.

Odrobina emocji związanych ze sportową jazdą należy się każdemu z nas. Wybrani tego świata startują w rajdach i wyścigach o najwyższym poziomie, reszta populacji musi zadowolić się udawaniem. Ale i ono może przynieść ze sobą dużo przyjemności, pod warunkiem wszak, że odbywa się za kierownicą usportowionego samochodu. Nie ważne dużego czy małego.

Mimo wygórowanej ceny małe pojazdy sportowe zawsze cieszyły się dużym powodzeniem. Całkiem pokaźna liczba nabywców tego typu aut to odzwierciedlenie tęsknot, o których mowa powyżej. Opel corsa, przedstawiciel niezwykle popularnego segmentu B staje się prawdziwym pogromcą dróg, kiedy pod jego maską zamontować silnik o mocy 90 KM zaś wewnątrz i na zewnątrz umieścić elementy decydujące o sportowym charakterze.

Reklama

Karoseria corsy sport na pierwszy rzut oka nie różni się od innych wersji tego auta. Przy bliższym kontakcie łatwo jednak zauważyć, że samochód posiada wykonane z lekkich stopów obręcze kół, zaś same opony to niski profil. Reszty dopełnia umieszczony na drzwiach napis "sport".

Nieco więcej "sportowych" zmian znaleźć można w kokpicie małego opla. Aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów, białe tło wskaźników na tablicy przyrządów, metalowa inkrustacja konsoli oraz obszyte skórą koło kierownicy nie pozostawiają złudzeń co do faktu, że mamy do czynienia ze sportową wersją corsy. Do tego specjalnie wyprofilowane, sportowe fotele o dobrym trzymaniu na boki.

Każdy samochód o sportowych aspiracjach, nawet tak mały jak corsa, winien posiadać mocny silnik i dobrze skonstruowane, gwarantujące stabilny tor jazdy zawieszenie. Pod maską omawianego przez nas modelu zamontowano czterocylindrową, rzędową, benzynową, szesnastozaworową jednostkę napędową o pojemności skokowej 1389 cm.sześć, maksymalnej mocy 90 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalnym momencie obrotowym 125 Nm przy 4000 obr./min. Być może dla prawdziwych, rasowych sportowców parametry silnika corsy nie są imponujące, ale w tym konkretnym przypadku pozwalają na to, aby ważące 1075 kg i posiadające wymiary: 3817/1646/1440 mm auto rozpędzało się od 0 do 100 km/godz. w 11,5 sekundy i osiągało szybkość maksymalną 180 km/godz. Dodatkowym atutem silnika sportowej corsy jest fakt, że jako członek rodziny oplowskich jednostek oznaczonych symbolem Ecotec spełnia on normy ograniczenia emisji trujących spalin do atmosfery, które obowiązywać będą dopiero za cztery lata.

Jak na samochód aspirujący do grona aut sportowych, corsa wyposażona została w doskonałe zawieszenie. Specjalna, nowatorska konstrukcja podzespołu wyklucza konieczność stosowania tradycyjnych silentblocków, zaś twardość podwozia choć nie sprzyja komfortowi, to jednak pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów bez obawy wymknięcia się samochodu spod kontroli.

Wyposażenie seryjne opla corsy sport obejmuje: wspomaganie układu kierowniczego, dwie poduszki powietrzne, ABS, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. System uwalniania pedałów w razie kolizji, aktywne zagłówki z przodu, elektryczne sterowanie szyb i lusterek, centralny zamek, boczne poduszki oraz klimatyzacja i podgrzewane fotele tylko w opcji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sportowe | mowa | reszta | przyjemności | pojazdy | sport | Corsa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy